اقتصادی

وضعیت فعلی دستمزد کارگران هشداردهنده است

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: اگر م componentلفه دستمزد را به عنوان یکی از م theلفه های هزینه کالاها و خدمات در نظر بگیریم و رشد دستمزد را مجاز کنیم ، مانند سایر م likeلفه ها مدیریت می شود و کارگران حداقل حداقل زندگی ، اما اگر اگر از نظر اقتصادی به دستمزد نگاه کنیم و فقط به کارفرما نگاه کنیم ، کارفرما همیشه خواهان آن خواهد بود.

به گزارش مجله زنده خبری ، علی هدی در برنامه صبح سیما گفت: بر اساس قانون کار ، نهادی که دستمزد کارگران را تعیین می کند شورای عالی کار است و شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران ، کارفرمایان و دولت است. “شورا باید دستمزد کارگران را بر اساس دو م componentsلفه تعیین کند ، م ofلفه اول توجه به سطح تورم است و دوم حاکمیت قانون است که بر اساس آن دستمزد بدون مشخصات ظاهری و نوع کار اختصاص داده شده باید حداقل هزینه زندگی را تأمین کند.

وی افزود: برآورد کارگروه از سبد نگهداری حدود 9 میلیون تن است که در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار ، بر اساس آمار رسمی ، تعداد 6 میلیون و 895 تن به عنوان حداقل استاندارد زندگی برای یک خانواده 3/3 نفره. تهران پایین است و در مراکز پایتخت این رقم پاسخگوی نیازهای خانوارها نیست. در استان تهران هزینه برآورد شده بیش از 10 میلیون و 200 هزار تن است و در استان قم این تعداد حدود 7 میلیون و 400 هزار تن است. بنابراین ، نرخ مسکن این تعداد را در شهرها تحت تأثیر قرار می دهد و بیش از 2.5 میلیون حجم غذا وجود دارد که در کل کشور یکسان است.

وی افزود: در حال حاضر حقوق کارگران برای یک خانواده 3.3 نفره کمتر از 2 میلیون و 700 هزار تن است و وضعیت کنونی کشور نگران کننده است. حقوق کارگران دارای دو فرزند 2 میلیون و 800 هزار تن و کارگران بدون فرزند 2 میلیون و 600 هزار تن است. در این سال ، دستمزد کارگران 37٪ از هزینه های خانوار را پوشش می دهد و شرکای اجتماعی ، نمایندگان دولت و کارفرمایان باید با هم همکاری کنند تا قدرت خرید از دست رفته کارگران را بازگردانند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ضمن اشاره به مخالفت کارفرمایان با رقم پیشنهادی گفت: سال گذشته رقم سبد نگهداری 4 میلیون و 950 هزار تن و تفاوت هزینه های سال گذشته تا امروز بود بیش از 1 میلیون و 900 هزار تن است. “هزینه های زندگی کارگران و همچنین سایر م componentsلفه های تولیدی که مدیریت می شود باید توسط کارفرمایان مدیریت شود و طرح سوال توانایی کارفرما در پرداخت دستمزد دلیل غلطی است که منجر به زندگی سخت کار و کاهش آن شده است. بیش از 42.5 میلیون مصرف کننده و خریدار محصولات کارفرمایان در کشور همان کارگران هستند و در سال گذشته کارفرمایان ما 300 درصد افزایش در مواد اولیه محصولات خود و سایر هزینه ها داشته اند. اگر م componentلفه دستمزد را یکی از این موارد بدانیم اجزای هزینه کالاها و خدمات و رشد دستمزد را فراهم می کند ، مانند سایر م ،لفه ها ، مدیریت خواهد شد و کارگران حداقل زندگی بهتری خواهند داشت و اگر از نظر اقتصادی به دستمزد نگاه کنیم و فقط به کارفرما نگاه کنیم ، کارفرما همیشه خواهان آن خواهد بود.

هدایی تأکید کرد: “دستمزدها در بعد اجتماعی تعیین خواهد شد. خانواده های کارگر ما به دلیل درآمد پایین ، خطوط لازم را از هزینه های خانه خود حذف کرده اند و آمار موجود از خانواده های کارگر نگران کننده است. این خانواده ها بودجه هایی برای سرگرمی ، سرگرمی ، آموزش و غیره. “آنها هیچ سلامتی ندارند. مصرف سرانه شیر در کشور ما در سال 1383 حدود 210 کیلوگرم برای هر نفر در سال بوده و این تعداد به کمتر از 80 کیلوگرم در سال می رسد و کاهش سرانه مصرف شیر بیشتر است. اولین نکته خسارت ناشی از این کاهش سرانه مصرف شیر است که وزارت بهداشت هشدارهای لازم را داده است و آسیب دوم وارد چرخه تولید شیر در کشوری می شود که بخشی از تولید و اشتغال ما به دلیل آن از بین می رود. برای کاهش سرانه مصرف شیر.

وی افزود: صحبت از اخراج کارگر یا دستمزد کمتر از دستمزد قانونی به دلیل افزایش دستمزد است و ما باید بررسی کنیم چند درصد از کارگاه ها و کارخانه های ما این مشکل را دارند. کارفرمایانی که این اظهارات را بیان می کنند باید توضیح دهند که در زمینه حمل مواد اولیه ، هزینه های حمل و نقل و انرژی چه کرده اند ، زیرا از نظر دستمزد اغراق آمیز هستند و کارفرمایان در بحث حقوق و دستمزد و در مدیریت مدیریت کارفرمایان قدرت مدیریتی دارند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای رسمی ، متوسط ​​سهم دستمزد در هزینه کالاها و خدمات حدود 5 درصد است و با این رقم به بحث افزایش دستمزد می رسیم و قبل از سال 2005 سهم متوسط ​​دستمزد در هزینه کالاها و خدمات بیش از 17 درصد است. همچنین تنها م componentلفه تغییر قیمت در این سالها سطح دستمزد کارگران بود که در آن رشد دستمزد طی سالها به دو دلیل منجر به افزایش تورم شد. دلیل اول تأثیر مستقیم افزایش دستمزد بر قیمت کالاها بود و دلیل دوم بار روانی افزایش دستمزد بود که منجر به بار روانی تورم شد که در شرایط فعلی هر دو م componentsلفه از بین رفت. سهم دستمزد در قیمت کالاها زیر 5 درصد است و اگر دستمزد کارگران 100 درصد افزایش یابد ، این در نهایت منجر به تورم 5 درصدی خواهد شد. در مورد بار روانی ، مسائلی مانند نرخ ارز ، طلا ، اتومبیل و … پیش از بحث دستمزد ، که در نتیجه بار روانی ایجاد نخواهد کرد. هر سال حقوق بالاتری پذیرفته می شد و تورم سال بعد زیر حقوق تعیین می شد. تورم ایجاد شده در کشور هیچ ارتباطی با افزایش دستمزد کارگران ندارد و کسانی که ادعا می کنند تورم به دلیل افزایش حقوق کارگران در حال افزایش است ، باید نگاه دقیق تری به این آمار داشته باشند.

خدایی گفت: متأسفانه هیچ مکانیزم شکایتی برای کارفرما بدون اطلاع کارمند وجود ندارد و مهمترین م missingلفه مفقود شده کارگران امنیت شغلی است ، به همین دلیل کارگران فقط از حقوق خود دفاع نمی کنند و تشکل های کارگری آنقدر بزرگ نیستند که مشکلات را کنترل کنند . در حالی که از شبکه پنج سیما و برنامه روز نو تشکر می کنم ، باید خاطرنشان کنم که رسانه ملی برنامه ویژه ای برای کارگران برای حمایت از حقوق معنوی از دست رفته کارگران ندارد ، اما برنامه هایی برای ارائه آموزش های لازم برای کارگران لازم است. حقوق آنها

در پایان نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: رقم 6 میلیون و 895 هزار تن در جلسه شورای عالی کار جمع آوری می شود و جلسات دشوار و پیچیده شورای عالی کار در روز آغاز می شود. سهشنبه. ما در حال تلاش برای دستیابی به این تعداد هستیم. جلسه قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا