عمومی

توزیع کالا‌های شب عید در شبکه منتخب از ۲۰ اسفند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
محمدصادق مفتح ، معاون وزیر صمت تجارت ، در تیتر امشب مجله زنده خبری با بیان اینکه سیستم توزیع از اهمیت و حجم کالاهای عرضه و تقاضا که اهمیت آن کمتر نیست ، گفت: سهام کافی شرط لازم برای تنظیم بازار است ، اما شرایط کافی نیست و برای رسیدن به قیمت مصوب و قیمت هدف کالا ، به یک سیستم توزیع صحیح و منطقی نیاز است که کل کشور را به خوبی پوشش دهد.

معاون وزیر صمت گفت: قیمت هدف در حال رسیدن است و کالاها با توزیع مناسب کالاها در سراسر کشور با قیمت مصوب به دست مصرف کننده می رسند.

محمد سده مفتک با اشاره به ذخیره 40 هزار تن میوه برای عید گفت: از 11 مارس به طور منظم کالاهای لازم برای شبهای عید را برای شبهای عید و رمضان انتخاب شده از طریق شبکه های توزیع منتخب ، مغازه ها و اصناف منتخب ، ما امیدواریم که آنها را گسترش دهیم “کالاهای مداوم و کافی در این شبکه منتخب تأثیر طولانی مدت در بازار و کنترل قیمت خواهند داشت و خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید زمینه ها و عوامل اصلی تخلف و گران فروشی از بین برود ، اظهار داشت: درصد کمی از افراد اقدام به گران فروشی می کنند و دلیل آن زور است و شخص به دلیل زور مرتکب تخلف می شود و دلیل دیگر این است که احساس می کند نظارت انجام می شود وجود ندارد.

محمد صادق مفتح در مورد فروش اجباری کالاها و هزینه های اضافی نیز گفت: “اگر یک شرکت توزیع کالا یا اجناس را به زور بفروشد یا فروش کالا را منوط به خرید کالای دیگری کند ، ما لغو مجوز آن را متوقف خواهیم کرد و ممکن است تحت عنوان نقض سیستم اقتصادی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. ”

کااسم نوده فراهانی ، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: در صورت هماهنگی عرضه و تقاضا ، مشکلی در بازار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به تقویت بازرسی ها و نظارت بر اصناف و مجازات ها برای مقابله با گران فروشی های احتمالی ، افزود: ما به همه اصناف اعلام کرده ایم که مجاز به خرید کالای بدون فاکتور نیستند زیرا سود هر صنف امن است و نمی تواند بشکن ”

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین با بیان اینکه امسال نمایشگاهی نداریم گفت: به جای انجام نمایشگاه ها فروش فوق العاده ای را از طریق اصناف انجام خواهیم داد که اگر اکثریت مردم راضی باشند امکانات برگزاری نمایشگاه های عید را جمع می کنیم تا ابد.”

محمدعلی اسفنانی ، معاون سازمان تعزیرات نیز با اشاره به تشدید بازرسی ها و اقدام قاطع علیه متخلفان ، فروشندگان و فروشندگان کالاهای اجباری ، ابراز امیدواری کرد که قانون زندان زودتر برای جلوگیری از آن اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا