سلامت و تندرستی

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در مورد سفر با نوروز و پیش فروش بلیط تور گفت: “ارزیابی از نوروز امسال بسیار عجولانه است ، ما به یک کلاهبرداری ، یک مهاجم و خطرناک آلوده شده ایم ویروس. دستورالعمل ها را دنبال کنید و همکاری مردم را مدیریت کنید ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نمکی ادامه داد: “مردم در طی یک سال گذشته استرس و خستگی زیادی را متحمل شده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که بتوانیم از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است. این ویروس نوروز 1400 همراه ماست و احتمالاً امسال بیشتر بر ما تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت از آغاز پیش فروش بلیط تورهای نوروزی خبر داد: آقایان عزیزی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند. بدانید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیرمنطقی انجام می دهند ، ما که مسئول سیستم بهداشت هستیم و می توانیم افق های کمی دیگر را ببینیم ، اگر پروتکل را شکسته نشویم و آن را دنبال کنیم ، نوروز امسال را با آرامش نمی بینیم ؛ ممکن است ما با اسفند ماه کار خوبی داشته باشیم و بهار آرامی داشته باشیم ، اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

نمکی گفت: این بیماری به خوزستان سرایت نکرده است و سایر استانها نیز تحت تأثیر رفتار ویروس تاج ، به ویژه نوع جهش یافته آن قرار دارند. ما امیدواریم که مردم در این شرایط کمترین مشکلات را داشته باشند و بدانند که شرایط طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران و هیچ جای دنیا اصلاً خبری نیست که بتوانیم سفر کنیم و دور هم جمع شویم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: “با توجه به تورهای خارجی ، باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا ، با شیوع بیماری ، آنها بسیار سختگیر هستند و هند ، که به سختی کشورهای اروپایی و منطقه نیست. کسانی که عاقل هستند و رفتار ویروس مهاجم جدید را می دانند. آنها می دانند که ویروس جدید به هیچ وجه قابل شوخی نیست و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده های خارج شهری حمل و نقل بین شهری لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی به کسی را تأیید نکرده ایم ، گفت: اگر کسی خطی از من ، وزیر ، پیدا کند که می توان این اقدامات را اعلام کرد ، ما آن را برای قبل از “ما گفته بودیم كه از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، هر لحظه ویروس شطرنج بازی كردیم و تصمیماتی گرفتیم و گفتیم كه برای چند هفته نمی توانیم حل كنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا