حوادث و رویدادها

کلاهبرداری با نام شرکت حواله ارز

رئیس پلیس فضا برای تولید و تبادل اطلاعات در تهران از شناسایی و دستگیری شخصی که مرتکب کلاهبرداری شده وعده انتقال ارز را داد ، خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، سرهنگ دیوید معظمی گودرزی وی گفت: فردی با پلیس فتا تماس گرفت و اظهار داشت که قصد انتقال ارز به یک کشور خارجی را دارد که به دلیل سهل انگاری و اعتماد کاذب کلاهبرداری شده است.

وی افزود: شاکی گفت من مدتی بود که به دنبال یک شرکت معتبر حواله می گشتم و هنگام آشنایی با فرد ناشناسی در فضای مجازی تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دادم. این مرد با تمام شرایط مرتبط با این شغل آشنا بود و من را با فن بیان بسیار نیرنگ و حیله گری خود فریب داد و پس از امضای قرارداد 5 میلیارد ریال به حساب او واریز کردم تا آنها را به کشوری که می خواستم انتقال دهم اما پس از واریز آن من پاسخی از این شخص نگرفتم.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نیز گفت: پس از دریافت اظهارات شاکی ، روند تحقیقات آغاز شد و در جریان تحقیقات تخصصی و گسترده کارشناسان پلیس FATA ، این مجرم اینترنتی با جعل عناوین مختلف و استفاده از هویت در شبکه های اجتماعی ظاهر شد. غیرواقع بینانه و تحت پوشش یک شرکت خدمات ارزی ، مرتکب کلاهبرداری علیه کاربران فضای مجازی شد و هویت وی برای پلیس فاش شد.

گودرزی افزود: سرانجام این جنایتکار که از ترس گرفتار شدن در چنگال قانون در مکان خاصی زندگی نمی کرد ، در جریان دادرسی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا در هتلی در تهران دستگیر و به فتا منتقل شد پلیس با تجهیزات الکترونیکی. “شد.

وی با اشاره به بازپرداخت پول به حساب شاکی اظهار داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا و مقابله با شاکی به جرم خود اعتراف کرد و گفت با کمک یکی از دوستانم که در زندان ملاقات کردم تصمیم گرفتیم این کار را تحت عنوان ما ، یک شرکت خدمات ارزی انجام دادیم و بیش از 10 میلیارد ریال از شهروندان فریب دادیم. به دنبال اقدامات در این پرونده ، همدست وی نیز دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس FATA تهران بزرگ به شهروندان توصیه می کند: قبل از انجام معاملات مالی ، فراموش نکنید که از مجوزهای لازم کشور مورد نظر اطمینان حاصل کنید و از نام و آدرس آنها در فضای مجازی راضی نباشید ، و ترجمه های شما از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی و موارد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس FATA به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا