اجتماعی

بدن شما چگونه به مرگ کرونایی چراغ سبز نشان می دهد؟

مجله زنده خبری / مرکزی این تاج موذی و بسیار خطرناک به نظر می رسد و راه های موثری برای ورود به بدن می داند ، اما اینکه چگونه پس از ورود به بدن آن را بدست آورید تا فن از بین نرود و سرانجام بمیرد ، س importantال مهمی است که باید به آن پاسخ دهید. .

با شیوع ویروس کرونا ، سو nutrition ظن های تغذیه ای در مورد پیشگیری و درمان بیماری کووید 19 مطرح شده است و باید اطلاعات تغذیه ای برای جلوگیری از انتشار این شایعات و محرومیت از برخی منابع ارزشمند غذایی و یا مصرف بیش از حد برخی غذاها فراهم شود. از پزشکان متخصص و متخصصان تغذیه راهنمایی بخواهید.

به همین منظور ، در مصاحبه با یک متخصص تغذیه و متخصص تغذیه ، نقش تغذیه سالم و مواد مغذی را در مدیریت بیماری کووید توصیف کردیم 19.

دکتر سارا صافی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: “اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد ، به طور طبیعی خطر ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند Covid 19 به طور قابل توجهی در مقابل ویروس کاهش می یابد. ، اگر سیستم ایمنی بدن قوی تر باشد ، می تواند با آن مقابله کند و اگر این کار را بکنید ، فرد کمتر دچار یک نوع شدید بیماری می شود.

وی تأکید کرد: با داشتن سیستم ایمنی ضعیف ، ویروس قادر به مبارزه نیست و در واقع طوفان التهابی و التهابی را در بدن و یک نوع بدخیم از بیماری را فعال می کند و در نتیجه منجر به بستری شدن بیمار در بخش مراقبت های ویژه می شود و متأسفانه احتمال مرگ وجود دارد. “

وی به راه های تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد و گفت: رژیم غذایی سالم ، مناسب و متعادل برای عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ضروری است. یکی از مهمترین عوامل پروتئین است که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است و استفاده از لبنیات کم چرب ، انواع مختلف گوشت مانند گوشت قرمز و سفید توصیه می شود. ماهی به دلیل داشتن مقدار زیادی امگا 3 ، التهابات بدن را کاهش می دهد و بهتر است ماهی دو بار در هفته ماهی بخورید.

وی همچنین مصرف سفید تخم مرغ را به عنوان منبع با کیفیت پروتئین ذکر کرد و افزود: مصرف روزانه پروتئین ، حبوبات ، سویا ، سبزیجات و مغزها نیز به عنوان منابع غنی پروتئین توصیه می شود. همچنین علاوه بر ماهی ، گردو (دو عدد در روز) ، دانه های کتان ، تخمه کدو ، روغن کانولا و غیره. می توان از آنها برای تأمین بدن امگا 3 استفاده کرد و باید در رژیم روزانه باشد. افراد مبتلا به کمبود اسید چرب امگا 3 بیشتر در معرض بیماری های التهابی قرار دارند.

این متخصص تغذیه و متخصص تغذیه به استفاده از انواع ویتامین ها مانند ویتامین های D ، C ، E و ویتامین های گروه B برای تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد و افزود: مهمترین ویتامین ای که باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف شود ویتامین D است که بستگی دارد در مورد مصرف این ویتامین “در مورد کرونا ، این بسیار بارز است. کمبود این ویتامین در ایران به قدری رایج است که افراد باید با انجام آزمایشات ، سطح این ویتامین را بررسی کنند و اگر در گذشته کمبود این ویتامین داشته اند ، با استفاده از مکمل های این ویتامین باید تحت نظارت پزشک معالجه کنید. علاوه بر این ، افرادی که در معرض نور خورشید هستند (15 دقیقه در روز) می توانند به تولید این ویتامین در پوست برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

وی گفت: “تجربه نشان داده است كه افراد مبتلا به كمبود ویتامین D بیشتر دچار نوع شدیدتر بیماری می شوند.” ویتامین D معمولاً در غذاها یافت نمی شود اما کم و بیش در زرده تخم مرغ ، قارچ و لبنیات غنی شده با این ویتامین وجود دارد.

وی همچنین ویتامین C را یک آنتی اکسیدان بسیار قوی خواند و گفت: دریافت این ویتامین در بدن علاوه بر اینکه در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است ، به کاهش علائم بیماران نیز کمک می کند. مصرف مکمل های ویتامین C برای جلوگیری از بیماری کوید توصیه نمی شود ، کافی است روزانه دو تا سه واحد میوه مختلف بخورید ، به ویژه مرکبات یا سبزیجاتی مانند کلم ، کلم بروکلی ، فلفل یا گوجه فرنگی. مصرف زیاد این ویتامین به دلیل تبدیل آن به اگزالات در بدن و تشکیل سنگهای اگزالات در کلیه ها توصیه نمی شود.

دکتر صافی ویتامین E را یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند خواند و گفت: مصرف این ویتامین برای جلوگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه نمی شود ، اما خوردن غذاهای حاوی این ویتامین مانند روغن های گیاهی از جمله روغن زیتون ، روغن آفتابگردان ، “کنجد یا دانه های چرب مانند دانه های آفتابگردان و کنجد کافی است. مواد معدنی و نمکی نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند که برجسته ترین آنها روی ، سلنیوم و آهن است و کمبود این مواد معدنی منجر به اختلالات ایمنی می شود. سیستم و خطر بیماری بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد.

به گفته وی ، کمبود آهن در زنان و کودکان بسیار شایع است ، توصیه می شود زنان جوان و کودکان زیر دو سال زیر نظر پزشک آهن مورد نیاز خود را با مصرف مکمل ها دریافت کنند و افراد دیگر آهن کافی از غذا دریافت کنند مانند انواع گوشت ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، جگر ، سبزیجاتی مانند کلم ، کاهو ، اسفناج و سبزیجات و انواع حبوبات مانند عدس ، پسته و مغزها و میوه های خشک استفاده کنید.

وی گفت: برای جلوگیری از ویروس کرونا نیازی به مصرف مکمل های روی نیست. “خوردن انواع گوشت ها ، آجیل ها ، حبوبات و سبزیجات برگ سبز می تواند روی کافی را تأمین کند و نیازی به مصرف مکمل ها نیست.”

وی به اثرات پروبیوتیک ها بر عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد و گفت: پروبیوتیک ها در واقع باکتری هایی هستند که به طور طبیعی در سیستم گوارشی همه افراد وجود دارند اگر تنظیم این باکتری ها در دستگاه گوارش به هر دلیلی مختل شود مانند بیماری ، التهاب و آنتی بیوتیک. “احتمال تضعیف سیستم ایمنی بدن وجود دارد و فرد در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر خواهد شد. مصرف منظم لبنیات پروبیوتیک برای تأمین این نیاز بدن توصیه می شود.

این متخصص تغذیه و متخصص تغذیه به نقش مهم اختلالات خواب و اضطراب به عنوان دو عامل در عملکرد سیستم ایمنی بدن به دلیل ترشح هورمون کورتیزول در بدن اشاره کرد و افزود: کورتیزول هورمونی است که باعث نوعی نقص ایمنی می شود باید تحت درمان. بهترین زمان خواب از ساعت 23:00 تا 7:00 است و هر فرد باید 7-9 ساعت خواب با کیفیت و عمیق در طول روز داشته باشد. همچنین لازم است از مصرف سیگار ، قلیان و الکل به شدت خودداری شود.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در دو گروه غذایی که به ضعف سیستم ایمنی بدن و تشدید التهاب اشاره دارد ، اظهار داشت: شیرینی هایی مانند شکر ، آب نبات ، مربا ، بستنی ، دسر ، بیسکویت ، شکلات و … و همچنین کربوهیدرات ها. نان و برنج سفید به دلیل افزایش سطح انسولین در بدن می توانند وضعیت التهابی بدن را افزایش دهند. چربی های اشباع شده در منابع حیوانی مانند دم ، گوشت پرچرب ، لبنیات پرچرب و غذاهای چرب مانند کله پاچه ، آبگوشت ، کباب کبابی و اسیدهای چرب ترانس موجود در صنعت شیرینی سازی و بیسکویت باعث التهاب می شوند و گاهی سرطان زا هستند. از مصرف این نوع غذاهای چرب ، شیرینی و فست فودها ، غذاهای کنسرو شده و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده مانند سوسیس و کالباس به شدت خودداری شود و مصرف آن به حداقل برسد تا سیستم ایمنی بدن ضعیف نشود.

وی در مورد افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های اساسی از جمله فشار خون بالا ، دیابت و برخی بیماران و پیوند اعضا گفت: بدن آنها به دلیل کهولت سن یا بیماری زمینه ای و خطر ابتلا به عفونت در برابر ویروس ها و عفونت های مختلف آسیب پذیرتر است. “کرونا بیشتر است و توصیه می شود از غذای سالم استفاده کنید و از حضور در جمع و حرکت غیرضروری و استفاده از دو ماسک (سه لایه و یک حوله با هم) خودداری کنید و از قطع خودسرانه داروهای تجویز شده توسط پزشک برای درمان بیماری اصلی خودداری کنید. یک بیماری بزرگ برای جلوگیری از بیماری ویروس کرونا. کنترل فشار خون و دیابت می تواند به جلوگیری از عفونت ویروس کرونا با داروهای تجویز شده توسط پزشک کمک کند و در صورت بروز ، علائم شما خفیف خواهد بود.

دکتر صافی به استفاده از آنتی اکسیدان ها به عنوان عاملی برای کاهش التهاب در بدن اشاره کرد و افزود: آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به طور عمده در منابع گیاهی مانند میوه ها ، به ویژه مرکبات ، سبزیجات ، به ویژه سبزیجات رنگارنگ مانند فلفل ، گوجه فرنگی ، چغندر ، سیر آجیل و برخی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون نیز وجود دارد و تامین آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ادویه هایی مانند زردچوبه ، دارچین ، زنجبیل ، چای سبز و غیره. آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند و باید توسط انسان در هنگام وعده های غذایی مصرف شوند.

وی همچنین از افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب خواست که هنگام بروز علائم به متخصص با تجربه در درمان بیماری عروق بیماری کرونا مراجعه کنند و در خانه بمانند و منتظر بهبود بیماری بمانند. ویروس کرونا مانند سرماخوردگی نیست که با خوردن مایعات گرم ، سوپ و مصرف داروها به طور تصادفی درمان شود ، زیرا سابقه ویروس کرونا بسیار متفاوت است و باید از آبشارهای التهابی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به برخی توصیه های غلط رژیم غذایی برای بیماران کرون ، گفت: بسیاری از توصیه های غذایی غیر علمی و بدون مطالعه است. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب خود به خود و بدون علائم شدید بهبود می یابند ، اما همین افراد معتقدند که با خوردن سوپ ، عسل ، زنجبیل ، چای یا غذاهای خاص بدون مشورت با پزشک بهبود یافته اند و همین روش را توصیه می کنند. در حالی که این غذاها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند ، اما درمانی برای بیماری عروق بیماری کرونا قلب نیستند. شاید اگر این فرد این غذاها را نخورد ، حالش خوب شود. بنابراین باید گفت که این غذاها درمانی برای بیماری بیماری کرونا قلب نیستند و گاهی اوقات تا حدی به کاهش علائم فرد کمک می کنند.

دکتر صافی گفت: فرد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب باید پروتئین کافی دریافت کند ، که با منابع پروتئین توضیح داده شد. با این حال ، مصرف شیر به عنوان منبع پروتئین در طول بیماری بیماری کرونا قلب توصیه نمی شود ، زیرا می تواند علائم تنفسی فرد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را بدتر کند ، باعث ترشحات تنفسی شود ، و برای برخی از افراد با علائم اسهال ، تورم همراه است. معده و سوزش معده لبنیات مانند ماست ، دوغ و سایر محصولات لبنی توصیه می شود. به خصوص ماست پروبیوتیک همراه با غذا به افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی کمک می کند تا غذا بخورند.

“سوپ با گوشت بدون چربی ، حبوبات و سبزیجات ، و همچنین پودر جوانه گندم و آرد برنج ، روغن زیتون ، مغزهای آسیاب شده برای افزایش کالری دریافتی ، و همچنین سیر ، پیاز و سایر آنتی اکسیدان ها مانند آویشن و آب لیمو در سوپ ،” او گفت. این می تواند برای بدن مفید باشد. توصیه می شود افراد مبتلا به کرون رژیم غذایی خود را به دلیل علائم گوارشی افزایش دهند و از پرخوری پرهیز کنند. خوردن مایعات ، به ویژه چای ، زنجبیل ، بابونه ، راش ، نعناع ، آویشن و … به درمان افراد مبتلا به اسهال کمک می کند و در کاهش علائم م effectiveثر است.

دکتر صفی علائم رایج بیماری بیماری کرونا قلب را اسهال عنوان کرد و گفت: فرد مبتلا به اسهال باید مایعات زیادی بنوشد و اگر نمی تواند مایعات بنوشد باید سرم دریافت کند و توسط پزشک معالجه شود. نان سفید ، برنج ، ماکارونی ، هویج پخته ، سیب زمینی پخته ، ماست پروبیوتیک و گوشت و مرغ بدون چربی برای افراد مبتلا به اسهال مجاز است و موز و سیب بدون پوست میوه های خوبی هستند. از نوشیدن آب ، شیر ، غذاهای چرب و شیرین اکیداً خودداری کنید زیرا باعث بدتر شدن اسهال می شوند.

وی در پایان با اشاره به برخی علائم خطرناک در افراد مبتلا به ویروس کرونا مانند درد قفسه سینه ، تنگی نفس ، تنگی نفس ، سطح اکسیژن پایین زیر 93 و تب طولانی مدت ، افت ناگهانی فشار خون اشاره کرد. اسهال و سرفه شدید ، ضعف و بی حالی و از دست دادن هوشیاری از علائم خطرناک بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، به ویژه بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و با ماندن در خانه زمان طلایی درمان را از دست ندهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا