عمومی

بدون برادرم هرگز! – مجله زنده خبری

فقط برادران مجیدی نیستند که با هم می آیند و می روند. باز هم ما نمونه هایی از این را در فوتبال ایران داریم.

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “خبر عجیب این روزهای باشگاه استقلال ، انتصاب فرزاد مجیدی به عنوان” دستیار سرپرست “باشگاه استقلال است. اتفاقی عجیب که بعید به نظر می رسد در جایی غیر از ایران رخ دهد. آقای نصرالله عبداللهی رهبر استقلال است و فرزاد مجیدی احتمالاً به عنوان یک دستیار در کنار او قرار گرفت و سن بالایی را توجیه کرد. بنابراین ، یا حضور عبدالله در این سمت کاملاً تزئینی و تشریفاتی است ، یا فرزاد مجیدی در این موقعیت قرار دارد تا فقط دستبند شود ، فقط به این دلیل که برادر فرهاد سرمربی تیم است. هیچ یک از این دو رویکرد صحیح و حرفه ای نیست. اما فقط برادران مجیدی نیستند که با هم می آیند و می روند. باز هم ما نمونه هایی از این را در فوتبال ایران داریم.

عمو محمد؛ جهنم ، برادرش

محمد دایی یکی از برادران علی دایی است که معمولاً در طی تیم های مختلف کنار شهریار می نشیند. علی دوو به شدت توانایی های برادرش را باور دارد ، اما عجیب است که سایر هواداران فوتبال این باور را احساس نکرده اند. بنابراین محمد بدون برادرش از هیچ تیمی پیشنهاد همکاری دریافت نمی کند. علی آقا به دلیل نامعلومی 2 سال در تیم نبوده است. در نتیجه ، اقامت وی ​​در خارج از کشور منجر به اقامت برادرش شد. در همین حال ، شهریار ایک دو بار مجبور شد از توانایی های برادرش دفاع کند ، اما از حرفه ای او استقبال خوبی نشد. در سال 1993 ، محمد در آخرین دور حضور عمویش روی نیمکت پرسپولیس ، محمد توضیح داد که چرا همیشه در کنارش بوده است: “من با برادرم به جهنم می روم!”

زلاتکو ایوانکوویچ؛ استاد

برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس چنان دوره موفقیت آمیز و درخشانی را پشت سر گذاشت که هواداران و مردم احتمالاً از حضور بی حاصل برادرش انتقاد نخواهند کرد اما در هر صورت زلاتکو ایوانکوویچ به او دلبسته است و تصور اینکه او بدون او شغلی پیدا کند کار آسانی نیست. برادر … البته او مربی بارگ شیراز نیز بود که با شکست استاد همراه بود اما حتی این دوره با مربیگری برانکو در تیم ملی قرینه بود. بعد از پرسپولیس ، زلاتکو اکنون دستیار برادرش در تیم ملی عمان است.

چرا فرزاد صادر کرد؟

فرزاد مجیدی با استقلال غریبه نیست و سابقه بازی طولانی در این تیم را دارد. عجیب است ، اما او باید منتظر حضور فرهاد برای تصدی سمت باشد. مجیدی دوم فقط می تواند یک دوره نساجی به عنوان یک رهبر بدون برادرش داشته باشد. در غیر این صورت ، او نه کار مستقل زیادی انجام داد و نه پیشنهاد خاصی دریافت کرد. حتی در این مرحله ، اگر او به جای “دستیار ناظر” عجیب و غریب ، همان ناظر معمولی می شد ، شاید داستان آنچنان بزرگ نمی شد.

خارجی ها هم می دانند

ما در مورد برانکو و زلاتکو ایوانکوویچ صحبت کردیم ، اما سایر خارجی هایی که به فوتبال ایران آمده بودند ، گاهی اوقات می دانستند که چگونه از چنین رابطه ای استفاده کنند. به عنوان مثال وینفرد شفر ، پسرش ساشا را با خود به استقلال آورد که به نظر می رسید بیشتر از منافعش سردرد و جنجال دارد. “تونی اولیویرا و وینگو بگویچ از دیگر مربیان خارجی بودند که پسر خود را با عناوین مختلف به ایران آوردند و کار کردند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا