اجتماعی

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور

هشدار زرد سازمان هواشناسی اعلام کرد که از امشب (19 مارس) و فردا (20 مارس) در نیمه شرقی کرمان ، شمال و شرق اصفهان ، شرق یزد ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، کوم ، جنوب و شرق از سمنان و در قسمت جنوبی تهران وزش باد شدید – از 40 تا 60 کیلومتر در ساعت – و در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور وزش باد بسیار شدید با احتمال گرد و غبار – 55 تا 75 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی هشدار داد که احتمال کاهش دید ، کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور ، آسیب احتمالی به تأسیسات شهری و روستایی ، آسیب احتمالی به بیلبوردها و سقوط اشیا از ارتفاع ، به ویژه در سایت های ساختمانی وجود دارد.

بعلاوه ، این سازمان هشدار داد كه باید ساختارهای موقت و تابلوهای تبلیغاتی تقویت شود و هنگام عبور از نزدیك به محصولات نیمه تمام باید احتیاط شود.

از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی می توان به احتیاط در فعالیت های کوهستانی ، لغو پروازها با هواپیماهای سبک و گلایدر ، انجام اقدامات مناسب برای محافظت از تجهیزات و محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد.

به دنبال این هشدار ، سازمان هواشناسی فعالیت بارش امروز و فردا (19 و 20 مارس) را در کشور اعلام کرد.

به ترتیب ، در استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی ، باران ، گاهی اوقات همراه با رعد و برق ، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید ، احتمالاً در ارتفاعات شامل تگرگ و برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داد که افزایش رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، لغزندگی جاده ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی وجود دارد. بنابراین ، هنگام مسافرت در مسافت های طولانی ، به ویژه در مناطق کوهستانی ، مراقب باشید.

آمادگی برای تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی و گرمایشی ، احتیاط هنگام رانندگی و توقف در رودخانه ها و کانال ها ، همچنین احتیاط در هنگام فعالیت های کوهستانی و حرکات عشایری از دیگر توصیه های هواشناسی است.

235232

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا