اجتماعی

آنچه که در حوزه اجتماعی اردیبهشت 99 گذشت

به گفته Born؛ پس از یک ماه سکوت در شهرها و ممنوعیت ورود و خروج به برخی از کلانشهرها ، برخی اصناف روند تعطیلی را ادامه دادند اما روز شنبه (20 آوریل) برخی از اصناف غیر حساس پس از ثبت نام در وزارت بهداشت و دریافت مجوز فعالیت خود را از سر گرفتند.

ابتدای تاج

ماه مه سال 1999 با 1194 نفر مبتلا به بیماری کرونا قلب و 91 بیمار در طی 24 ساعت درگذشت آغاز شد و تا آن روز 59273 بیمار بهبود یافته و مرخص شده اند.

ویروس کرونا

افزایش حقوق بازنشستگی

مرتضی بختیاری ، رئیس کمیته کمک ، از افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگی از اول ماه مه خبر داد.

از امتحانات دانشجویی رنج می برند

در ابتدای ماه مه ، نگرانی هایی در مورد چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان و نوشتن بسیاری از کلمات و حدیث ها وجود داشت. بسیاری از آنها معتقد بودند که هیچ خطری وجود ندارد و تلاش های عید را باید در خانه نگه داشت و بسیاری اصرار داشتند و انجام معاینات حضوری به دلیل نداشتن کیفیت لازم و دشواری در اندازه گیری صحیح ، در حالی که وزیر آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و کنکور در پایان خرداد خبر داد و گفت: در سنجش سایر پایه ها براساس ارزیابی معلم و براساس فعالیتهای دانش آموز است.

لغو محدودیت های جابجایی بین استان ها

با تثبیت نسبی فرکانس تاج و مرگ و میر ، محدودیت های مربوط به ترافیک جاده ای بین استانی رفع شده است.

در روزهایی که کشور به کرونا آلوده شده بود و به نظر نمی رسید ویروس از کشور خارج شود ، بازار شایعات و سو abuse استفاده از کلاهبرداران هنوز چنان داغ بود که کسی با انتشار ویدئویی ادعا کرد خوردن ادرار شتر بیماری عروق کرونا قلب را درمان می کند.

در همین رابطه ، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این بیانیه گفت: وزارت بهداشت حریم خصوصی افراد را کنترل نمی کند و ما در این امور دخالت نمی کنیم. هرکسی می تواند به اصطبل برود و هر چیزی را مصرف کند ، اما هیچ یک از این موارد توسط وزارت بهداشت تأیید نشده است. اگر خوردن ادرار شتر تاثیری دارد ، باید بگویم که شتر موجود در فیلم مربوط به کشورهای سردسیر است و نه کشورهای عربی ، تا بتواند در درمان بیماری عروق کرونا قلب تأثیر مثبتی داشته باشد.

حقوق بازنشستگی

پس از کش و قوس های فراوان ، سرانجام اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان به مرحله اجرا رسیده و حقوق بازنشستگان کشوری به 3 میلیون و 500 هزار تن رسیده است و 90 درصد بازنشستگان مشمول قانون تساوی هستند.

به طور متوسط ​​با اجرای قانون همسان سازی ، حقوق بازنشستگان کشوری 800000 تن افزایش می یابد و 6500 میلیارد تن برای آنها توزیع می شود.

بازپرداخت وام تاج

براساس کمک های دولت در شرایط کرونا در قالب تسهیلات قرض الحسنه ، تسهیلاتی به ارزش 25 تریلیون تومان در قالب وام های یک میلیون تومانی در ماه های گذشته و در 11 و 12 مه به 17 میلیون و 700 هزار نفر بازپرداخت شد به 5 میلیون و 183 هزار خانواده دیگر از امکانات برخوردار شدند.

عدم اطمینان در اجرای کنکور

با نزدیک شدن به ماه کنکور ، این س ofال که چه موقع کنکور برگزار می شود همچنان باقی است. به گفته وزیر آموزش و پرورش ، تصمیم گرفته شده است که پس از تعطیلات عید قربان ، امتحانات از 10 یا 17 ژوئن و آزمون ورودی 20 روز پس از آخرین آزمون آغاز شود. فینال برگزار خواهد شد.

در تاریخ 6 مه ، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری اعلام کرد که زمان کنکور به تعویق می افتد. در همان روز ، سازمان سنجش آموزش کشور زمان کنکور سراسری را در تاریخ 30 و 31 آگوست ، کنکور 99 در روزهای دوم و سوم آگوست و آزمون ورودی دانشجویان دکتری را در تاریخ 26 ژوئیه اعلام کرد.

زلزله در تهران

در تاریخ 10 مه ، ساعت 12:48 به وقت محلی در تهران ، زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 تا 5.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتری منطقه مشا دماوند رخ داد و در رودخانه در بیشتر مناطق استان احساس شد تهران

صبح روز 7 ماه مه ، مردم تهران از ترس زلزله و ظهور زمین لرزه های وحشتناک تر و پس لرزه های شدید تا صبح در خیابان ها باقی ماندند.

تا 72 ساعت پس از زلزله در دماوند ، زمین لرزه هایی به بزرگی 2.1 تا 3.8 ریشتر رخ داد. حوالی ساعت 12 ظهر روز 12 ماه مه ، بیش از 45 زمین لرزه رخ داده است. وقوع این تعداد زمین لرزه طی 3 روز در منطقه دماوند بی سابقه و نگران کننده است.

خوشبختانه این زمین لرزه تلفات کمی در پی داشت.

زلزله در تهران

صدور دستور کار در ماه رمضان

طبق تصمیم ستاد ملی بیماری های عروق کرونا ، فعالیت شرکت های پرخطر و پرخطر مانند مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذا) ممنوع است و در صورت جلوگیری از فعالیت واحد صنفی متخلف دستورالعمل های اطلاع رسانی

جنجال بر سر نوسازی مدارس و مساجد

در اواسط ماه مه شایعاتی مبنی بر دستور رئیس جمهور به بازگشایی مساجد ، مدارس و دانشگاه ها منتشر شد.

کیانوش جهانپور ، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ، با حکم رئیس جمهور این شایعات را به طور جدی رد کرد.

موضوع تعطیلی مدارس ، دانشگاه ها و اماکن مذهبی در تمام استان ها تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان پابرجاست.

ترمیم رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت وزیران از تصویب شورای وزیران برای بازگرداندن قوانین رتبه بندی معلمان و فرهنگیان خبر داد.

خبرهای عجیب غرور

سردار سید کمال هادیانفر ، رئیس پلیس راهور ، در ماه مه سال 1999 گفت: “یکی از اقدامات ما در زمینه تصادفات ، ردیابی علل تصادفات طی 11 سال گذشته بود. وسایل نقلیه پراید و 405 حادثه. ما نتیجه گرفتیم که طبق برنامه ارائه شده توسط سایپا و ایران هودرو ، تعدادی از اتومبیل های پراید قرار بود در مارس 1998 از رده خارج شوند.

وی افزود: این موضوع نیز مطرح شده است تا افراد ضعیف بتوانند از ماشین های ایمن با تجهیزات ویژه استفاده كنند همچنین در مورد 405 خودرو در جلسات سال گذشته و اخیر با مدیران ایران خودرو تصمیم گرفته شد كه این خودرو در تابستان 99 “آن را با محصولات دیگر جایگزین کنید.

پایان ماه مه

ماه مه 99 ، اگرچه هنوز با ویروس کرونا مبارزه می کند ، در سی و یکم با 2346 عفونت روزانه کووید 19 و تعداد کل بیماران کرون در کشور به 126،949 رسید و با مرگ 64 ایرانی دیگر و در مجموع 7 هزار و 183 نفر آنها خود را بستند دفتر خاطرات تا به امروز.

// انتهای پیام: 3

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا