حوادث و رویدادها

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

معاون اطلاعات تهران برای جلوگیری از سرقت در تعطیلات نوروز ، توصیه ها و هشدارهایی را ارائه داد.

سرهنگ دیوید فرد در مصاحبه با مجله زنده خبری وی در همین رابطه گفت: امسال به دلیل فوران تاج و توصیه های اجتناب از سفر ، طبیعتاً تعداد شهروندانی که قصد دارند خانه های خود را ترک کنند کمتر از سالهای گذشته و زمان قبل از فوران تاج خواهد بود ، اما هنوز هم لازم است تا خدای ناکرده خانه های آنها به سرقت نرود.

وی گفت: “مهمترین توصیه به شهروندان در شرایط فعلی این است كه تا حد ممكن از سفرهای غیرضروری خودداری كنند.” و همسایگان مورد اعتماد خود را در جریان قرار داد و حتی در را قفل کرد تا برای مدتی از خانه خارج شود.

سرهنگ فرد با بیان اینکه طبقه اول و آخر ساختمان که در آن امکان دسترسی به بالکن و پنجره وجود دارد باید با نصب محافظ ایمن شود ، اظهار کرد: استفاده مناسب از درب ها ، قفل های ایمن و استاندارد برای این محافظان ضروری است.

معاون پلیس آگاهی تهران به شهروندان توصیه کرد از زنگ هشدار و علائم هشدار دهنده که می توانند به تلفن های همراه در خانه متصل شوند استفاده کند و گفت: “برای پوشش کلیه ورودی ها از دوربین های نظارت تصویری با وضوح بالا استفاده کنید.” همچنین توصیه می شود ، اما لازم است که یک DVR با ظرفیت زیاد دور از چشم داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از نگهداری اشیا valu قیمتی خود مانند طلا ، جواهرات ، سکه ، ارز ، پول و موارد مشابه در خانه خودداری کنند ، گفت: بهترین مکان برای نگهداری این وسایل صندوق امانات بانک است.

وی با اشاره به ساکنان مجتمع های مسکونی و خانه های چند خانوادگی گفت: لازم است همه ساکنان نسبت به ورود و خروج افراد غیر از ساختمان حساس باشند و از قفل های برقی و جک های مهارکننده ورودی همیشه بسته را بسته نگه دارید. “مطمئن باش.

معاون اطلاعات تهران بزرگ گفت: شهروندان باید اطمینان حاصل کنند که پارکینگ ساختمان هنگام ورود و خروج بسته است. نمایندگان شرکت ها و دیگران. آنها قصد دارند از ورود همه اعضای خانواده به خانه جلوگیری کرده و از این مشکل مطلع شوند. علاوه بر این ، اگر کارمند برای آب ، برق ، گاز و غیره مراجعه کند ، باید به درب منزل بروند و کارت شناسایی کارمند را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه باید قفل ایمن در درب ورودی سقف نصب شود ، گفت: شهروندان اگر مجبور به استفاده از نظافتچی ، پرستار ، آشپز و غیره هستند از طریق شرکت های معتبر درخواست خود را دنبال کنند زیرا در بعضی موارد سرقت انجام شده است توسط افرادی که تحت آن پوشش وارد خانه شدند. همچنین در صورت استفاده از خدمه ، آنها باید از تهیه ملک و کلید خانه برای آنها خودداری کنند.

سرهنگ فرد از شهروندانی که برای مدت طولانی مسافرت زیادی دارند استفاده از لامپ های تایمر را خواست و گفت: همچنین اگر گاوصندوق در خانه نگهداری شود ، باید آن را برطرف کرد و کلید نباید در معرض دید قرار گیرد.

معاون اطلاعات تهران بار دیگر به شهروندان توصیه کرده است که از سیستم های هشدار در خانه های خود استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا