سلامت و تندرستی

موزه‌های تهران تعطیل می‌شوند؟ – مجله زنده خبری

پس از اعلام وضعیت نارنجی و خطرناک تاج در تهران ، مدیرکل موزه ها گفت که در مورد ادامه فعالیت یا تعطیلی موزه های پایتخت تا فردا تصمیمی گرفته می شود.

محمدرضا کارگر به مجله زنده خبری گفت: موزه های تهران باز هستند و تا پایان امروز (شنبه 27 فروردین) از بازدیدکنندگان استقبال می کنند ، اما به دلیل تغییر رنگ تهران ، تا فردا و بعد از آن فعالیت های خود را در روزهای آینده ادامه دهند. نتیجه بررسی ستاد ملی تاج حل شده است.

پس از حدود چهار ماه تعطیلی ، موزه ها در 28 فوریه 2017 با بخشنامه ای از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و تصمیم ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج ملی پس از زرد شدن استان تهران ، بازگشایی شدند. ساعات کاری موزه ها ، کاخ ها و اماکن گردشگری برای تعطیلات نوروز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر اعلام شد که به دلیل کاهش سفر افزایش یافت ؛ بنابراین او گاهی اوقات به دلیل ازدحام بیش از حد و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با انتقاداتی روبرو می شود.

محمدرضا کارگر ، مدیرکل موزه های تاریخ و وسایل منقول پیش از این گفته بود که فعالیت موزه ها و اماکن تاریخی در شهرهای نارنجی و قرمز به تصمیم ستاد تاج ملی بستگی دارد.

طبق مقر دفتر کرونا ، موزه ها در سه گروه حرفه ای دسته بندی می شوند که در شهرهای نارنجی ممنوع هستند.

براساس ستاد ملی تاج ، در حال حاضر 23 شهر قرمز و 44 شهر نارنجی وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا