اقتصادی

فرصت دو ماهه از امروز/ خانه خود را ثبت نکنید یارانه‌تان قطع می‌شود

بر اساس اصلاحیه ماده 54 قانون مالیات های مستقیم ، مصوب 26 دسامبر 2016 در مجلس ، مبنای دریافت خدمات عمومی مانند یارانه ها ، افتتاح حساب بانکی ، شماره ثبت ، شعب خانه ، گذرنامه و بسیاری از خدمات دیگر ، ثبت اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات در سیستم املاک و مستغلات و به دست آوردن کد بی نظیر خواهد بود ، به این معنی که عدم ثبت نام به معنای خاتمه این خدمات است.

به گزارش مجله زنده خبری ، ثبت اطلاعات املاک و مستغلات و مسکن خانوارها در سامانه املاک و مسکن amlak.mrud.ir امروز پنجشنبه 10 فروردین آغاز شد. بر اساس این قانون ، “کلیه سرپرستان خانوار ، اعم از شهری و روستایی ، موجر و مستاجر و همچنین کلیه صاحبان واحدهای مسکونی موظفند اطلاعاتی را در مورد محل زندگی (اقامت) و املاک متعلق به آنها (با مالکیت رسمی) ارائه دهند. ، اختیارات وکالت ، تعاونی های شهری و روستایی) تحت “دو ماه از 10 آوریل 1400 وارد سیستم املاک و مستغلات و مسکن شوید”.

در بند 7 تبصره 8 این قانون موضوع مهمی وجود دارد که هموطنان باید به آن توجه کنند. مطابق این بند ، “پس از پایان دوره خوداظهاری ذکر شده در تبصره (1) این ماده ، مقامات اجرایی موظف به ارائه خدمات خود مانند افتتاح حساب باکی و صدور چک ، خدمات ناشی از سیاست های پشتیبانی ، کمک هزینه کمک و نگهداری ، تغییر پلاک های ثبت نام ، فروش قطع آب ، برق ، تلفن و گاز طبیعی ، ارسال اسنادی مانند گواهینامه رانندگی ، گذرنامه ، اسناد اتومبیل ، اخطار ، اطلاع رسانی ، ثبت نام یک مدرسه در منطقه محل سکونت ، حق دریافت خوابگاه دانشجویی و موارد مشابه فقط با دریافت کد ملی و ارائه اساس کد پستی یا توضیحات منحصر به فرد آدرس مربوط به محل اقامت اصلی آنها در سیستم املاک و مستغلات کشور. همچنین حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره ، کلیه ارائه دهندگان خدمات عمومی مانند آب و فاضلاب ، برق ، گاز و تلفن موظف به پرداخت قبوض مصرف بر اساس اطلاعات مندرج در املاک و مستغلات کشور و سیستم مسکن ، با توجه به کد پستی یا “صدور آدرس منحصر به فرد به نام مالک یا اپراتور”.

به عبارت ساده تر ، معنای این بخش از قانون این است که اگر اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات خود را ثبت نکنید ، از یارانه ، پلاک ، خدمات بانکی ، تقسیم مسکن ، گذرنامه و … محروم خواهید شد. در واقع ، شخصی که اطلاعات املاک و مستغلات خود را ثبت می کند ، کد منحصر به فردی دریافت می کند که اساس خدمات دولتی خواهد بود.

البته ثبت نام در این سیستم به معنای جریمه مالیاتی نخواهد بود. ممکن است شما یک اقامتگاه اولیه و شباهت های دیگری به غیر از شهر محل اقامت خود داشته باشید که مشمول مالیات نمی شود

همچنین ، خانه های واقع در روستاها و شهرهای کمتر از 100000 نفر جمعیت در صورت خالی بودن از مالیات دریافت نمی کنند. بدیهی است واحدهای مسکونی مستقر در شهرهای کمتر از 100 نفر جمعیت و روستاهایی که مالکان و مصرف کنندگان آنها به طور جداگانه در سیستم املاک و مستغلات ملی ثبت نشده باشند ، خانه های خالی محسوب می شوند و مشمول جریمه 20٪ مالیات می شوند. در سال اول این قانون

واحدهای ساختمانی جدید نیز پس از 12 ماه و در طراحی پروژه های ساخت و ساز انبوه پس از 18 ماه از تاریخ صدور گواهی ساخت پایان یافته ، مشمول مالیات موضوع این ماده هستند.

مجازات خانه های خالی چقدر است؟

طبق قانون ، هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بیش از 100000 نفر که طبق سیستم مسکن و مسکن بیش از 120 روز زندگی نمی کنند ، در سال اول شش بار ، در سال دوم 12 بار و در 18 بار مالیات دریافت می شود سال سوم

مالیات مربوطه در واقع مالیاتی است که از خانه های اجاره ای گرفته می شود. طبق این قانون ، سایت های بالای 150 متر در تهران و بیش از 200 متر در شهرهای اجاره ای مشمول مالیات هستند. بنابراین تا 3 میلیون تومان درآمد اجاره مشمول 15 درصد ، بین 3 تا 10 میلیون مشمول 20 درصد ، بین 10 تا 25 میلیون مشمول 25 درصد ، بین 25 تا 100 میلیون تومان مشمول 30 درصد و بیش از 100 میلیون تومانی با 35 درصد مالیات پرداخت می شود.

اکنون این ارقام در خانه های خالی با ضرب شش برابر در سال اول لحاظ شده است. البته این بدان معنا نیست که مالیات باید به همه واحدهای اجاره ای تحمیل شود ، اما نرخ مالیات مسکن اجاره ای بیش از 150 متر و بیش از 200 متر مبنای محاسبه مالیات رایگان خانه است. این بدان معناست که واحدهای اجاره ای کمتر از 150 متر در تهران و بیش از 200 متر در شهرها هنوز معاف از مالیات هستند.

همچنین ، اصلاحیه مواد قانون مالیات های مستقیم ، معافیت های مشروط واحدهای مسکونی ، دانشجویان ، دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان و بیماران مبتلا به بیماری های خاص را در صورت زندگی در شهری غیر از محل سکونت اولیه و ثانویه پیش بینی کرده است. واحدهای مسکونی استخدام صاحبان طبقات و بنگاه های اقتصادی ، از جمله گردشگری و عبادت ، در صورت ورود به سیستم از پرداخت مالیات معاف هستند. شما می توانید متن کامل این قانون را در “قانون اصلاح مواد قانون مالیات مستقیم” ، مصوب 26 دسامبر 2016 مشاهده کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا