سلامت و تندرستی

ظرفیت تولید واکسن کوو ایران برکت در بهار به ۳ میلیون می‌رسد

مدیر پروژه واکسن گاو گاو ایران برکت از پیشرفت در مراحل نیمه صنعتی و صنعتی بزرگترین کارخانه واکسن بیماری کرونا ، طبق پیش بینی ها خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، جلیلی در تشریح آخرین وضعیت آزمایش و تولید واکسن ایران برکت گفت: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی دانشمندان داروسازی ، همه مراحل تولید صنعتی و نیمه صنعتی این واکسن طبق پیش بینی های قبلی در حال انجام است و ما موفقیت بسیار چشمگیری داشته ایم. “

وی افزود: همانطور که به مردم قول داده ایم ، در بهار امسال ظرفیت تولید نیمه صنعتی واکسن را به 3 میلیون دوز در ماه می رسانیم.

مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: همزمان با این اقدامات ، چندین کار تحقیقاتی برای افزایش بهره وری و کارایی تولید واکسن انجام شد که نتایج موفقیت آمیزی را به دنبال داشت.

جلیلی در مورد آخرین وضعیت خط تولید واکسن گفت: 100٪ ساخت و ساز ساختمان به اتمام رسیده است ، 20 تا 30٪ تجهیزات این خط تولید نصب شده است ، 20٪ تجهیزات در حال نصب و بقیه همانطور که قبلاً اعلام شده بود ، در ابتدای کار در تابستان آماده بهره برداری خواهد بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر تولید 3 میلیون دوز واکسن در خط تولید نیمه صنعتی ، خط صنعتی با ظرفیت 12 تا 15 میلیون دوز در ماه از تابستان 1400 و محصولات تولیدی به بهره برداری می رسد. این خط به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمان امام ، مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در مرحله سوم آزمایش واکسن ایرانی برکت همچنین گفت: ما آماده هستیم که مرحله سوم آزمایش بالینی را در نیمه سال – شاید امسال – آغاز کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا