اجتماعی

«دروازه طهرون» را ببینید – مجله زنده خبری

نمایشگاه تهران قدیم با عنوان “دروازه تهران” به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، در این نمایشگاه 30 عکس از تهران قدیم با عنوان “دروازه تهران” به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به نمایش در می آید.

هر روز ، روز جهانی موزه موضوعی را برای مردم و متخصصان تعیین می کند تا مستقیماً از موزه ها بازدید کنند و درباره چالش های پیش روی موزه بحث کنند. با تعیین این روز ، موزه جایگاه و ارزش یک موسسه دائمی را در بین عموم مردم بدست خواهد آورد. شعار امسال این روز “آینده موزه ها: توان بخشی و بازنگری” است.

در توضیحات این نمایشگاه آمده است: اگرچه امروزه با مرمت و بازسازی پایتخت و تخریب بناهای قدیمی ، نسل های جدید خاطره زیادی از تهران قدیم ندارند اما تصاویر بازمانده از بناهای قدیمی پایتخت ، به ویژه دروازه های زیبا با معماری هنری تهران قدیم هنوز جذاب و به یاد ماندنی است. این یک سند تاریخی درباره نامه هایی است که هنوز هم در بعضی خیابان ها و مکان های تهران به یادگار مانده است.

عناوینی مانند دروازه دولت ، دروازه شمیران ، دروازه کازوین و دروازه غار هنوز هم در تهران گفته می شود و نمایشگاه دروازه تهران تصاویر زیبایی از دروازه های قدیمی پایتخت از جمله خراسان ، گلهاک ، شاه عبدالعظیم ، یوسف آباد ، پشترا ، دولت و گمرک ارائه می دهد. او هانی آباد و همچنین خیابانها و ساختمانهای دیگر را دید و از آن لذت برد.

نمایشگاه دروازه تهران در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امام در امام (ره) در دسترس خواهد بود. فرهنگسرا از 28 مه تا 5 ژوئن. این نمایشگاه با مشارکت آتلیه عکاسی شهر برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا