عمومی

وحشت اسرائیل از انتفاضه مدرن

دلیل این امر را می توان در ناامیدی رژیم صهیونیستی از آمریکا دانست که می خواست با ایران مذاکره نکند ، این که دولت آمریکا به رهبری جو بایدن از الزامات و اغراق های این رژیم پیروی نکرده و بنابراین صهیونیست ها سعی در منطقی سازی نمایش قدرت دفاعی و اطمینان از امنیت متفقین ممکن است پیام دیگری در تل آویو باشد. متحداني مانند امارات و بحرين كه عمدتاً براي حمايت از امنيت تحت كلاه رژيم صهيونيستي قرار گرفتند ، اما معادلات جديد ادعاي رژيم صهيونيستي را رد كرده و واقعيت ديگري را آشكار مي كند.

تل آویو که از هرگونه پیشرفت و احتمال توافق در مذاکرات وین به شدت می ترسد ، تمام تلاش خود را کرده است تا تأثیر منفی در این زمینه داشته باشد ، البته چنین مشکلی تأثیر خود را در کشورهای عربی دارد که با تلفن آویو توافق نامه را امضا خواهد کرد ، در صورت عدم موفقیت تل آویو ، این کشورها ناامید می شوند و در صورت پیروزی یا دستیابی به موفقیت می تواند آنها را تشویق کند ، که با توجه به تحولات اخیر ، بعید به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی از معادلات به نفع خود استفاده کند. خودتون بفهمید

نکته دیگر این است که اگرچه دادگاه اسرائیل تخلیه منطقه شیخ جارا از فلسطینیان را تحت فشار تنش ها و گروه های مقاومت به تعویق انداخته است ، تل آویو مسیر تشدید تنش ها را دنبال کرده است. با بالا گرفتن تنش ها ، دو کشور وارد جنگی گسترده شدند ، رژیم صهیونیستی موقعیت شبکه های بین المللی و خبرگزاری ها را در غزه هدف قرار داد.

به دنبال این حوادث ، مواضعی را نیز دیده ایم که دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به درگیری است ، اما تاکنون هیچ اقدام قانونی برای این کار صورت نگرفته است و هیچ کاری در مورد قطعنامه شورای امنیت انجام نشده است. رژیم صهیونیستی که عدم پاسخگویی به موشک باران را تهدیدی بزرگ برای امنیت خود در منطقه می داند ، اکنون با نیروهای مقاومت و موشکهای هدایت شونده دقیقاً با هدف مناطق مهم و سیستم دفاعی گنبد روبرو شده است. همانطور که صهیونیستها انتظار داشتند ، نمی تواند تعداد قابل توجهی از این موشکها را در خود داشته باشد. بنابراین ، می توان گفت انتفاضه جدیدی شکل گرفته که شخصیت آن با انتفاضه های قبلی متفاوت است.

در گذشته ، مردم فلسطین برای مبارزه با دندان مسلح رژیم صهیونیستی تا دندان تنها از سنگ استفاده می کردند ، اما اکنون معادلات متفاوت است و موشک های زنان به شکلی دیگر به کمک مردم فلسطین آمده است. به همین منظور ، رژیم صهیونیستی که امنیت خود را در خطر وحشت می بیند ، به وحشیانه ترین سرکوب متوسل شده تا مردم رنج دیده فلسطین را پشیمان کند. اما به نظر می رسد اتفاق جدیدی رخ می دهد و انتفاضه جدیدی وارد فضای خاصی می شود.

310311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا