عمومی

۹۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان از تولیدات داخلی تأمین می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی علیزاده صبح شنبه در یک نشست خبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت خدمات پشتیبانی کشاورزی در واقع بازوی دولت در اجرای سیاست های کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات کمک های کشاورزی گفت: ما برنامه ای برای تأمین سه میلیون تن کود شیمیایی (فسفات ، پتاس و ازت) برای سال 1400 داریم که خوشبختانه 40٪ برنامه های وزارت جهاد کشاورزی هنوز کامل نشده است. . ارائه شده در زمینه منابع کشاورزی.

علیزاده ادامه داد: در سال های گذشته قیمت اساسی کود مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شد اما اکنون 90 مورد نیاز کود کشور از طریق محصولات داخلی تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال آینده کلیه کودهای موردنیاز کشاورزان از طریق تولید داخلی تأمین می شود ، گفت: کودهای داخلی را با قیمت 19 هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می دهیم که بسیار ارزان تر از نمونه های خارجی است.

“ما برای تهیه 260،000 تن کود فسفاته با تولید کنندگان داخلی قرارداد بسته ایم.” این روند نشان می دهد که بیشتر نیاز کشاورزان از طریق تولید داخلی تأمین می شود.

علیزاده گفت: در زمینه کودهای یارانه ای ، ذخیره خوبی و قابل اطمینان در تمام استان ها داریم و به همه کشاورزان اطمینان می دهیم که از منابع استراتژیک خوبی برای تأمین کود مورد نیاز در ماه های آینده برخوردار هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت حمل و نقل گفت: شرکت خدمات پشتیبانی کشاورزی به هیچ وجه هزینه حمل و نقل را از کشاورزان دریافت نمی کند و افزایش قیمت به عهده شرکت خواهد بود.

مدیرعامل خدمات کمک به کشاورزی یادآور شد: امسال خراسان جنوبی موفق شد 41 درصد از سهمیه کود خود را تصاحب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا