اجتماعی

تضامین دریافت وام ازدواج ۷۰ و ۱۰۰ میلیونی را خود بانکها مشخص می کنند

ضمانت دریافت وام ازدواج 70 و 100 میلیونی را خود بانک ها تعیین می کنند

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در مورد ضمانت 70 و 100 میلیون وام ازدواج گفت: در مورد ضمانت نامه دستورالعمل خاصی نداریم و اکثر بانک ها از درجه اعتبار خود به معنای بررسی اعتبار متقاضی و ضامن استفاده می کنند. . “اگر مردم اعتبار لازم برای پرداخت اقساط را نداشته باشند ، بانک موظف است هنگام ارائه تسهیلات تضمین های کافی را ارائه دهد.

به گزارش مجله زنده خبری ، شهرزاد دانشمندی امروز در جلسه ای به مناسبت آغاز هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان که با حضور معاون وزیر جوانان برگزار شد ، در مورد تعویق سه ماهه وام های معوق ازدواج پس از بیماری همه گیر Covid 19. بازپرداخت وام به تعویق افتاده است و در صورت اصرار شعب بر دریافت اقساط وام بر خلاف روند گفته شده ، افراد می توانند شکایات خود را در سیستم بانک مرکزی ثبت کنند تا در صورت وجود هرگونه مستندات ، موضوع بررسی شود
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین گفت: تسهیلات کرز الحسنه تا پایان مه 2016 به تعویق افتاد ، اما پس از آن تعویق نداشتیم. افراد می توانند موارد و مشکلات را در بخش شکایات سیستم بانک مرکزی ثبت کرده و کد پرونده و کد شعبه تحقیقات مجرم را وارد کنند و در صورت وجود مستندات ، آن را بررسی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سامانه ازدواج در سال 1388 راه اندازی شد و همه جوانان می توانند با ثبت نام به سیستم دسترسی پیدا کرده و از خدمات بانکی بهره مند شوند ، گفت:
از سال 2009 تاکنون 12 میلیون و 635 هزار متقاضی از تسهیلات وام زناشویی با مبلغ 144 هزار میلیارد تومان بهره مند شده اند. با وجود شرایط همه گیر کرونا ، 242000 متقاضی از 207،000 و 453 میلیارد ریال تسهیلات وام بهره مند شده اند و 351،000 در انتظار وام هستند.
به گفته دانشمندان ، امسال انتظار می رود حدود یک میلیون متقاضی وام داشته باشیم. سال گذشته 80 هزار نفر اجاره شدند ، اما به دلیل افزایش سقف وام ، چون بعداً اسناد را ارائه دادند ، دیرتر تسهیلات خود را دریافت كردند یا هنوز آنها را دریافت نكرده اند. این آمار بدین معنی است که افراد کمتری در صف ازدواج هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا