اقتصادی

کالاهای اساسی بیش از میزان مصرف کشور، ذخیره‌سازی شده است

مجله زنده خبری / خوزستان مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای امسال بیش از 850 هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد خوزستان شده و با هماهنگی والدین ایران به تمام نقاط کشور منتقل شده است. شرکت. “.

امید جهانجادیان در گفت وگو با مجله زنده خبری ، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 850 هزار تن کالاهای اساسی شامل گندم ، شکر خام ، نفت خام و برنج از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد استان خوزستان شده است.

وی افزود: بر اساس تمهیدات و برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت مادر تخصصی شرکت دولتی ایران ، این مقدار کالاهای اساسی به منظور جبران مجدد ذخایر کالاهای اساسی به تمام نقاط کشور منتقل شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در محدوده بندر و عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در سال گذشته گفت: در سال 1378 حجم واردات کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) بالغ بر یک میلیون و 800 هزار تن بوده است. ، که در طول این عملیات بزرگ ، سوابق بسیار خوبی ثبت شد.

جهانججیان با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره کالاهای اساسی در کشور ، گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه عرضه و موجودی کالاهای اساسی وجود ندارد و تامین کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز مردم با تلاش مردم همچنان ادامه دارد. شرکت بازرگانی دولتی ایران “

مدیرکل خدمات غله و تجارت خوزستان گفت: در مورد موجودی کالاها در سیلوها و انبارها ، بیش از میزان مصرف ذخیره می شود و در حال حاضر واردات کالاهای اساسی به طور پیوسته و بر اساس یک برنامه زمانی مشخص انجام می شود. “

وی در خصوص عدم واریز کالا در بندر امام خمینی (ره) گفت: با هماهنگی انجام شده در سال گذشته در خصوص انتقال کالاهای سپرده گذاری شده در بنادر ، در حال حاضر هیچ کالایی مربوط به شرکت مادر تخصصی در بندر امام وجود ندارد. خمینی به صورت لجن موجود است. “و همه امکانات لازم برای واردات کالاهای اساسی به ویژه نفت خام و ذخیره آن در استان خوزستان فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا