اجتماعی

اختلافات مدیریت اداری و مدیریت کالبدی مهم ترین مشکل شهر ری

اختلافات بین مدیریت اداری و فیزیکی مهمترین مسائل شهر ری است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور در جلسه علنی شهرداری منطقه 20 ، با شهروندان این منطقه گفتگو کرد و مشکلات آنها در زمینه شهرسازی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به جلسه ای که با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه 20 و معاون شهرسازی و معماری و مدیران کل مربوطه برگزار شد ، گفت: منطقه 20 جنوبی ترین منطقه شهرداری پایتخت است. به همین دلیل ، دخالت موضوع محرمانه بودن تهران و شهر ری و اختلافات بین شهرداری تهران و استان ری از مهمترین مشکلات این منطقه است.
وی ادامه داد: اختلافاتی که بین شهرداری تهران و استان ری وجود دارد باعث ایجاد شکاف در حاکمیت قسمت جنوبی پایتخت شده است که به هیچ وجه به نفع شهر تهران و شهر نیست. دلیل این تفاوتها تداخلی است که بین مدیریت فیزیکی شهر وجود دارد ، یعنی. شهرداری تهران و دولت سیاسی ، یعنی منطقه و استان ری ، اگرچه استان و منطقه تحت قوانین مربوطه عمل می کنند و شهرداری تهران به قوانین مربوط به حکمرانی فیزیکی اشاره می کند. برنامه های جامع و مفصلی و یک برنامه راهبردی وجود دارد ، اما ادامه این درگیری ها از جهات مختلف برای شهرها خطرناک است و حل این اختلاف یکی از وظایف دولت است ، اما سالهاست که همچنان حل نشده باقی مانده است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: علی رغم اهمیت نگاه سیستماتیک به مدیریت شهر و تصمیم گیری بر اساس یادگیری و برنامه ریزی عاقلانه ، حضور در محل و رفع برخی ابهامات در مناطق و شنیدن مشکلات شهر و شهروندان بسیار مهم هستند. “گفتگوی مستقیم در موضوعات تخصصی شهرسازی و معماری با ساکنان شهر در شناسایی مشکلات اصلی و اساسی مناطق مفید خواهد بود. این دانش همراه با آموزش دقیق کارشناسی ، ضریب صحیح تصمیم گیری مدیریت را افزایش می دهد.
گالپایگانی با اشاره به بافت اجتماعی ویژه شهر ری گفت: با توجه به سابقه و قدمت شهر و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و مذهبی از جمله حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، منطقه نیاز به توجه ویژه در زمینه برنامه ریزی شهری دارد و معماری وجود دارد و مشکلات موجود باید دائماً با نظارت در محل و مطابق قوانین و مقررات حل شود.
وی افزود: در این جلسه به موارد مطرح شده از سوی شهروندان پرداختیم و با مساعدت شهردار منطقه ، راه حل های قانونی برخی از این موضوعات را ارائه کردیم تا تعدادی از موارد باز شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا