عمومی

دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را هم باید زد؟

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق دوز تقویت کننده باعث افزایش سطح ایمنی می شود ، باید گفت که بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دو واکسن ، تزریق دوز سوم قطعاً سطح ایمنی را در افراد افزایش می دهد ، اما اینکه آیا این دوز واقعاً مورد نیاز است یا نه ، سوالی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد.

به گزارش مجله زنده خبری این روزنامه مربای مربا “هفته گذشته گزارش شد که اگر سازمان غذا و داروی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده تأیید کنند که دوز سوم واکسن برای افرادی که دوز دوم را به مدت چند ماه تزریق کرده اند ، تا پایان 14 سپتامبر ، دوز سوم واکسن های Pfizer و Moderna به عنوان دوز یادآوری تزریق می شود. بر اساس این اخبار ، تزریق سوم تقریباً هشت ماه پس از دوز دوم شروع می شود و اولویت با کادر پزشکی و ساکنان خانه های سالمندان و مراکز مراقبت از بیمار است. نه تنها بسیاری از کشورهای جهان هنوز نتوانسته اند بخش قابل توجهی از جمعیت خود را به دلیل عدم دسترسی به منابع واکسیناسیون به طور کامل واکسینه کنند ، اما هنوز در جامعه علمی بحثی وجود دارد که دوز سوم واکسن کرونا چقدر می تواند مثر باشد. به چه کسی واجد شرایط دریافت آن است و بهترین زمان تزریق آن چه زمانی است؟ در زیر ما پاسخ بسیاری از این سوالات را با نظرات متخصصان بررسی خواهیم کرد.

چرا دوز سوم؟

اگرچه تحقیقات واکسیناسیون واکسن هنوز چند ماه پس از تزریق دوم ادامه دارد ، اما هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده بر اساس مشاهدات توصیه کرد که افرادی که دارای نقص ایمنی شدید یا متوسط ​​هستند واکسینه شوند. تزریق دوز سوم می تواند به آنها در ایجاد ایمنی بهتر کمک کند ، زیرا این افراد معمولاً با تزریق دو دوز واکسن به سطح مطلوب ایمنی نمی رسند.

توصیه برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به عنوان دوز تقویت کننده از این واقعیت ناشی می شود که برخی از مطالعات اخیر نشان داده است که بیشتر اثرات پیشگیرانه اکثر واکسن ها پس از شش ماه تزریق دوز دوم به تدریج کاهش می یابد و برخی مطالعات نشان می دهد واکسن های موجود سویه دلتا به اندازه سویه های اولیه ویروس ایمنی ایجاد نمی کند. به گفته مقامات ذیصلاح ، مانند سازمان بهداشت جهانی ، دریافت دو دوز واکسن تأیید شده بهترین راه برای جلوگیری از شکل بسیار شدید بیماری کووید -19 و در نتیجه کاهش خطر مرگ ناشی از این بیماری است.

تصمیم دولت آمریکا در مورد دوز سوم ، نگرانی یا ژست نگرانی؟

همه کارشناسان کاملاً متقاعد نشده اند که اکثر افراد سالم در جامعه به دوز سوم واکسن کووید -19 نیاز خواهند داشت. از سوی دیگر ، سازمان بهداشت جهانی گفت در دنیایی که بسیاری از مردم در سراسر جهان حتی یک واکسن تاج دریافت نکرده اند ، تزریق دوزهای تقویت کننده به کشورهای توسعه یافته و ثروتمند غیر اخلاقی است. برای توجیه این تصمیم خودخواهانه ، دولت آمریکا گفت نمی تواند به جای حفاظت از شهروندان خود به حفاظت از جان دیگران در سراسر جهان فکر کند.

جالب است بدانید حتی اگر این بحث را کنار بگذاریم که تصمیم دولتهایی مانند ایالات متحده غیراخلاقی است ، این بهانه همچنان قابل قبول نخواهد بود ، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند تزریق واکسن علیه کووید -19 به افرادی که هنوز دریافت واکسن تأثیر بسیار بیشتری در بالا بردن سطح دارد. ایمنی جامعه در برابر تزریق دوز به کسانی که قبلاً کاملاً واکسینه شده اند ، یادآوری می کند. بنابراین ، حتی اگر دولتها خودخواهانه تنها به شهروندان خود توجه داشته باشند ، ابتدا باید سیاست افزایش تعداد افرادی را که دو دوز واکسن دریافت کرده اند به بیش از 80 درصد از جمعیت اتخاذ کنند. تا کنون ، تنها 51 درصد از مردم ایالات متحده به طور کامل علیه تاج واکسینه شده اند.

آیا واقعاً نیاز به تزریق دوز تقویت کننده واکسن دارید؟

علاوه بر این س importantال مهم ، باید ببینیم چه کسانی بیشتر از همه به دوز یادآوری نیاز خواهند داشت. برخی از کارشناسان معتقدند که واکسن ها در برابر بیماری های جدی ، بستری شدن و مرگ حتی در طول زمان و حتی در برابر انواع جدیدتر بیماری ها مانند دلتا بسیار محافظ هستند. آنچه تا کنون مشاهده کرده ایم ، کاهش احتمال بستری شدن و مرگ در طول زمان ناشی از واکسن نیست ، بلکه پاسخ ایمنی تا حدی ضعیف به دلتا است.

به ویژه ، افرادی که دارای نقص ایمنی هستند در نتیجه مصرف دارو واکنش ایمنی ضعیف تری نسبت به واکسن ایجاد می کنند ، همچنین افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند و افراد دارای معلولیت ، و ویروس می تواند از طریق کارکنان و افراد منتقل شود. اگر بازدیدکننده واکسینه نشده به این مراکز منتقل شود ، بهتر است چند ماه پس از تزریق دوم ، دوز تقویت کننده دریافت شود. اگرچه واکسیناسیون کارکنان در چنین مراکزی برای حفظ سلامت در این مناطق بسیار مهم خواهد بود ، در حال حاضر هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که نشان دهد تزریق دوز یادآوری به مردم در کاهش شیوع کووید 19 در این کشورها م significantlyثر است. دارند.

واکسن ها چه حفاظتی را ارائه می دهند؟

به نظر می رسد واکسن های موجود خاطرات ایمنی با کیفیت بالا را تولید می کنند. حدود دو هفته پیش ، مجله معتبر Science اولین مقاله در مورد تعداد سلول های حافظه ایمنی (سلول های T) را منتشر کرد. در این مقاله ، ایمنی سلولی ، که اصلی ترین و تخصصی ترین نوع پاسخ به عفونت های ویروسی است ، در افرادی که واکسن فعلی را شش ماه پس از دوز دوم دریافت کرده اند ، که به میزان قابل توجهی کاهش نیافته است ، مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس نتایج این مقاله ، تقریباً هیچ تغییری در سلول های T حافظه بین یک تا شش ماه پس از واکسیناسیون وجود ندارد و حتی به نظر می رسد این سلول ها بیش از یک سال به خوبی دوام می آورند. اگر به داده های مربوط به انگلستان نگاه کنید ، می بینید که با وجود تعداد زیادی از افراد مبتلا به بیماری دلتا کرونا ، واکسیناسیون گسترده در کنترل موارد شدید بیماری و مرگ به خوبی عمل می کند.

در پاسخ به این س whetherال که آیا تزریق دوز تقویت کننده باعث افزایش سطح ایمنی می شود ، باید گفت که بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دو واکسن ، تزریق دوز سوم قطعاً سطح ایمنی را در افراد افزایش می دهد ، اما این که آیا واقعاً به این دوز نیاز است یا نه ، سوالی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد.

چرا رژیم صهیونیستی مدعی کاهش اثربخشی واکسن است؟

طبق گزارشات منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی ، نتایج نشان می دهد که ایمنی واکسن به مرور کاهش قابل توجهی می یابد. آیا واقعا اینطور است؟

مقامات رژیم صهیونیستی هنوز هیچ داده ای در مجلات علمی منتشر نکرده اند. اپیدمیولوژیست ها با این رویکرد مخالف هستند و عوامل غیر شفاف و تحریف کننده در تحقیقات واکسن را یک مشکل عمده می دانند. رژیم در فوریه و مارس 1999 گزارش هایی در مورد مشکلات اثربخشی واکسن منتشر کرد ، اما بعداً مقاله ای منتشر کرد که نشان می داد واکسن ها بسیار خوب عمل می کنند. در هر صورت ، به گفته کارشناسان ، داده های منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی مربوط به چندین مشکل است.

سن و سایر عوامل مثر در این گزارشها به درستی بررسی نشده است. چنین نتایجی که می تواند پیامدهای وسیعی برای تصمیم گیری جهانی در مورد نحوه برخورد و کنترل ویروس داشته باشد ، نباید در اسلایدهای پاورپوینت به اشتراک گذاشته شود. همه داده های خام از این مطالعات باید به اشتراک گذاشته شود تا کارشناسان بتوانند این داده ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و صحت آن را تعیین کنند.

علاوه بر این ، داده های آزمایشگاهی مبتنی بر روش هایی مانند آزمایش آنتی بادی های عامل بیماری زا در خون برای پاسخ به این س whetherال که آیا ایمنی واکسن در چند ماه کاهش می یابد ، ممکن است چندان قابل اعتماد و کلی نباشد. در بدن انسان مشاهده می شود. زیرا چیزی که فرد را در بدن پس از چند ماه ایمن نگه می دارد ، آنتی بادی نیست ، بلکه سلول های ایمنی ، خاطراتی هستند که در بدن ایجاد شده اند و در کوچکترین مواجهه با ویروس ، بلافاصله و به شدت تولید مقادیر زیادی آنتی بادی و سلول کشنده آغاز می شود. مصونیت ..

به این نکته توجه کنید: اگر آنتی بادی ها از بدو تولد تا عفونت در خون شما باقی بمانند ، با تجمع آنتی بادی های مختلف در خون شما چه وضعیت آشوبی خواهید داشت. بنابراین ، غیر معمول نیست که سطح آنتی بادی در خون پس از چند ماه کاهش یابد ، اما این لزوما به این معنا نیست که سطح ایمنی فرد کاهش می یابد.

چند واکسن مختلف شما را قوی تر می کند؟

این روزها بسیاری از مردم می پرسند ، به عنوان مثال ، اگر فردی اولین دوز واکسن ویروسی کشته شده را دریافت کند ، آیا می تواند از انواع دیگر واکسن ها برای دوز بعدی مانند واکسن های پروتئینی نوترکیب یا واکسن های معدنی استفاده کند؟

برای افرادی که واکسن حامل ویروس دریافت کرده اند (مانند استرازنکا یا جانسون و جانسون) ، تحقیقات تا کنون نشان داده است که در صورت استفاده از دوز بعدی واکسن ، سطح ایمنی بهتر از دو دوز آسترازنکا یا دو نوبت است. سابقه مخلوط واکسن به حدود 20 سال پیش برمی گردد و تقویت اولیه “هترولوگ” نامیده می شود. با این حال ، ابتدا کدام واکسن تزریق شود و سپس کدام واکسن استفاده شود ، نکته مهمی در ایجاد پاسخ ایمنی مناسب است و برای نتیجه گیری در این مورد ، باید مطالعاتی با جامعه آماری قابل قبول انجام شود. علاوه بر ترکیب واکسن ها ، استفاده از واکسن های استنشاقی به عنوان تزریق بعدی ممکن است با افزایش پاسخ ایمنی مرتبط باشد.

چند وقت یکبار به واکسن تقویت کننده نیاز داریم؟

س commonال متداول دیگر این است که آیا فقط یک واکسن یادآور برای ایجاد ایمنی پایدار کافی است یا هر سال مانند واکسن آنفولانزا به تزریق مجدد نیاز داریم؟

برخی از کارشناسان معتقدند که ایمنی واکسن های کووید -19 در صورت بهینه سازی دوز و فاصله بین تزریق ها ، مانند واکسن هپاتیت ، نیازی به یادآوری سالانه نخواهد داشت. علاوه بر این ، انتظار می رود که ویروس به یک ویروس طبیعی یا بومی تبدیل شود. “ویروسی که مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ مانند سرماخوردگی گذرا و خفیف خواهد بود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا