حوادث و رویدادها

اجازه ندهید ضابطان به وسایل شخصی و حریم خصوصی افراد تعرض کنند

دادستان عمومی و انقلاب تهران بر ضرورت رسیدگی به پرونده های مربوط به قضات تأکید کرد و به دادستانها دستور داد تا با الزام به کارکنان از تجاوز به اموال شخصی و حریم خصوصی جلوگیری کنند.

به گزارش مجله زنده خبری ، علی القاسمر در دیدار با دادستان های شهر تهران ، بر سازماندهی وضعیت متهمان تاکید کرد و از آنها خواست در تعیین وظایف این گروه از زندانیان برای اطلاع زندانیان از آمار سرعت بخشند. اتهامات صادره به موقع باغ ها

وی با تأکید بر لزوم اجرای سیاست هایی برای آزادی و رعایت استانداردهای قانونی در مورد مدت بازداشت متهمان ، گفت: به رئیس محترم قوه قضائیه واگذار شود.

دادستان تهران با اشاره به رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه افزود: در جلسه شورای عالی قضایی با استانها ، مهمترین تأکید بر وظایف محاکم بود.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، القاسمر با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر کار کارکنان دادگستری ، از این موضوع به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه قوه قضائیه در دوره جدید ریاست جمهوری یاد کرد و ادامه داد: جهت گیری و کار کارکنان باید تحت آموزش ، کنترل و حمایت قوه قضائیه باشند و دستورات دادگاه کارکنان باید به طور دقیق ، هدفمند و مطابق با قانون صادر شود.

وی بر لزوم رعایت استانداردهای قانونی در موضوع نفوذ به حریم خصوصی افراد تاکید کرد و گفت: با حمایت ، حمایت و الزام افسران و رهبری آنها در محل ، بازرسی ها و چهره های غیرقانونی به خطر می افتد.

دادستان تهران صحت احکام دادگاه را از دیگر موارد مورد توجه رئیس جدید قوه قضائیه عنوان کرد و تأکید کرد که دستورات دادگاه باید دقیق و هدفمند باشد. به عنوان مثال ، ممنوعیت سفر فقط باید مطابق قوانین و مقررات آیین دادرسی کیفری یا قانون گذرنامه صادر شود.

قاسیمهر در ادامه به بحث در مورد آمار و نتایج کار دادگاه های شهر ، لزوم استفاده از اختیارات قانونی و اداری برای کاهش تاخیرها ، تسریع در رسیدگی به پرونده های قدیمی ، افزایش اعلان های الکترونیکی ، مستمر ، م effectiveثر و هدفمند بازدید از زندان ها پرداخت. وی تاکید کرد: وضعیت زندانیان ، سازماندهی متهمان و به حداقل رساندن جمعیت جنایتکار با رویکرد اجتماعی شدن مجدد محکومین و استفاده بهینه از ظرفیت م institutionsسسات در عرفاچی ، شوراهای حل اختلاف و معرفی مراجعین واجد شرایط در کمیسیون عفو ​​و تخفیف

وی از دادستان های شهر استان تهران خواست تا با الگوبرداری از دادستانی تهران و ایجاد کمیته های فرعی برای از بین بردن تاخیرها ، تعداد افراد مسن را کاهش دهند.

در این جلسه معاون اول دادستان تهران گزارشی از آمار کار دادگاههای شهر تهران در 5 ماهه نخست سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بر اساس موجودی ، آمار ورود و خروج ارائه کرد. (تکمیل) پرونده ها در شعب بازجویی ، قضاوت و اجرای احکام کلیه دادگاههای شهر تهران ، آمار پرونده های قدیمی و قدیمی ، آمار 10 اتهام اول ارائه شده در دادگاه ، آمار 10 قرار اول و آمار صادره نامه های الکترونیکی توسط دادستان تهران درخواست شده است تا با برنامه ریزی و برنامه ریزی بر اساس اولویت ها ، عملکرد خود را بهبود بخشند.

احمد رحمانیان همچنین بر معرفی قضات زندان با اختیارات کامل برای بررسی وضعیت زندانیان تأکید کرد و گفت: بازدیدهای منظم از زندان ، توجه بیشتر دادستان ها به حمایت از حقوق عمومی و حضور در صحنه در صحنه ها ، پرونده ها و رویدادهای مهم و افزایش حضور نمایندگان دادستان ها باید برای دفاع از کیفرخواست و نظارت بر تصمیمات دادگاه در دستور کار قرار گیرند.

در پی این جلسه ، دادستان های تهران مسائل و نگرانی هایی را در زمینه کاری خود مطرح کردند و دادستان تهران دستورالعمل ها و دستورالعمل های لازم را برای رسیدگی به این مسائل ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا