اجتماعی

تمهیدات لازم برای بازگشایی آبرومند مدارس اندیشیده شود

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی ، نزدیک شدن به سال تحصیلی را مسئله مهمی خواند و گفت: ما باید اقدامات لازم را برای شروع کار مدارس انجام دهیم تا شاهد روند مناسب بازگشایی باشیم ، به گونه ای که مطابق با ویژگی سازمانی ما این کار را با شتاب بخشیدن به مشارکت مجدد در روند مطلوب انجام می دهیم.

به گزارش مجله زنده خبری ، حسن ملکی در جلسه شورای هماهنگی و در جریان اقدامات دگرگونی برای بررسی روند کدهای واکنش سریع گفت: یکی از کارهایی که همکاران انجام می دهند بحث کدهای واکنش سریع است که طبق گزارشات و تلاش های افراد متمایز همکاران ، خوب پیش می رود “زمانی که انتظار داشتیم کار را به اتمام برسانیم به پایان رسیده است و امروز دریافت گزارشات کامل ضروری است.

وی افزود: بحث در مورد دوره های آموزش از راه دور که به عنوان برنامه درسی فشرده ذکر کردیم ، گام دیگری است که در حال انجام است و باید برای تهیه آن تلاش کنیم. بخش دیگری که ما روی آن کار می کنیم و الزاماً در آغاز سال تحصیلی نیست ، اما تکلیف نهایی باید مشخص شود ، تکمیل کتاب های درسی است که قبلاً در این زمینه مورد بحث و بحث قرار گرفته ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، تدوین و اجرای کار در این سازمان را ضروری برای پرداختن به نکات مختلف دانست و در این زمینه گفت: آنچه توسط سازمان به صورت مکتوب و نانوشته منتشر می شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد بنابراین ما نیاز داریم بدانید ویژگیهای رسمی و محتوایی محصولات ما در این زمینه چیست؟ بدیهی است که محصولات ما ویترین کارهای ما هستند و از آنها برای ارزیابی اقدامات سازمان استفاده می شود. در واقع ، زبان همه قسمت ها باید کار کند ، بنابراین سازمان ما باید قابلیت های خود را با عمل نشان دهد.

ملکی افزود: از این نظر محصولات سازمان پژوهش باید متناسب با جامعه و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم باشد و این نسبت را می توان از سه جهت در نظر گرفت. نیاز دارد.” موضوع بعدی “همسویی با مسائل اجتماعی و توجه به حساسیت اجتماعی” است. بدیهی است که نیازها و حساسیت های افراد متفاوت است ، به این معنا که ممکن است جامعه ای دارای حساسیتی باشد که دیگر جوامع دیگر ندارند ، بنابراین محصولات ما باید با دیدگاه ها و حساسیت های جامعه ما مطابقت داشته باشد.

وی بر لزوم توجه به زمان در روند کار تاکید کرد و ادامه داد: بدیهی است که همه چیز خوب و ضروری باید در جای خود ارائه شود ، در حالی که باید توجه داشته باشیم که نیازها و علایق دانش آموزان را برآورده می کند. ما مانند یک سرآشپز هستیم که باید غذای مناسب را برای دانش آموزان آماده کند تا بتوانند از این آموزه ها به درستی استفاده کنند. نسبت کشفیات علمی در این زمینه باید جدی گرفته شود ، زیرا علم حرکت می کند ، بنابراین ما نباید عقب بمانیم. در واقع ما با شبهات و فرضیه ها کاری نداریم و نکته اصلی علم است. هر آنچه عقل امضا می کند در حوزه شرع است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: “تناسب سیاست های مشترک حاکم بر جامعه” نکته دیگری است که باید به آن توجه کنیم. “رعایت محدودیت ها” نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، یکی از محدودیت های ما زمانی است که باید جدی بگیریم. همچنین ، محتوای ما باید با قوانین و اصول یادگیری همراه باشد ، زیرا یکی از اصول مهم در تدریس بحث تدریجی است. همانطور که می دانید ، روش یادگیری همه جانبه برای یادگیری وجود ندارد ، بنابراین باید مباحث را گام به گام و به آرامی مطالعه کنید. آخرین نکته مهم این است که اگر پیام زیبا نباشد ، هیچ خریداری وجود نخواهد داشت ، بنابراین ارائه موضوعات خشن و زشت او را با شکست مواجه می کند. اصولاً هنر در جامعه بشری ایجاد شده است زیرا مردم از زیبایی لذت می برند ، البته این زیبایی شناسی توسط دین ما هدایت می شود و به هیچ سمتی نمی رود.

در ادامه این جلسه ، ملکی خواستار توجه به روش مصوب در قسمت ویرایش به زبان فارسی شد و گفت: لازم است هنگام تدوین کلیه متون به این قسمت توجه ویژه شود و این قسمت باید در دستور کار قرار گیرد. همه بخشها ، بنابراین لازم است همه از این پس مطابق با این سیاست کار کنند.

علی محبی ، معاون سازمان نیز در این قسمت گفت: در بخش رمزنگاری تخمین زده شده بود که تا 25 شهریور تا 25 درصد کتابها آماده می شود. این مسیر تا حد زیادی تکمیل شده است ، اما به دلیل حساسیت بالا در این بخش. توسعه برنامه درسی Covid 19 ، که به گروه ها اختصاص داده شد ، کمی کند بود ، اگرچه ما نگرانی جدی در این زمینه نداریم و محتوای کلی برای یک بخش برنامه ریزی شده تهیه شده است.

معصومه نجفی پازوکی ، رئیس دفتر نگارش نظری عمومی و ثانویه ، گزارشی در این بخش ارائه کرد و گفت: “ما چندین منبع از دفتر فناوری دریافت کرده ایم که به ما در ارائه محتوای این بخش کمک کرده اند.” ما در حال حاضر در مرحله ویرایش هستیم و سپس مرحله بارگذاری در راه است.

وی افزود: در زمینه زبان های خارجی دبیرستان اول و دوم هر شش کتاب صددرصد آماده دانلود است. در زمینه کار و فناوری ، دبیرستان های اول و دوم آماده هستند. حدود 43 کتاب به صورت سی دی تحویل شده و آماده است. تنها نگرانی ما کتابهایی است که بیش از یک محتوا را رمزگذاری می کنند ، اما امروز متوجه شدیم که این مشکل حل شده و صفحه ای در این راستا طراحی شده است.

محبی ادامه داد: با توجه به حساسیت در این قسمت ، ما یک کمیته نظارت نهایی را نیز در نظر گرفتیم ، اما در نهایت قسمت مهمی از کار طبق برنامه انجام شد ، اما تدوین و بارگیری یک پیک بسیار مشکل است. “ما جلوتر هستیم و اکنون در این مرحله هستیم.

سید سعید بدیعی ، مدیرکل نهاد ریاست جمهوری نیز خواستار تعیین وظایف جغرافیای استان شد و گفت: بحث جغرافیای استانها باید به همان استان واگذار می شد ، بنابراین پیروی از این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

محمد ابراهیم محمدی ، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی ، در ادامه این نشست گفت: «طی دو هفته گذشته ، حجم کار افزایش یافته و تعدادی از کارگران مشغول به کار هستند و ما در نهایت تلاش می کنیم تا سه شنبه کار را تحویل دهیم. 2000 دقیقه ویرایش انجام شد.

وی افزود: از سال 1937 ، ما بیش از 6000 محتوا را به جشنواره تحویل دادیم و تا پایان هفته ، همه آثار برای اقتباس تحویل داده می شود.

در ادامه جلسه ، افشار بهمنی ، مدیرکل خدمات فنی حرفه ای ، از فضای همدلی در سازمان ابراز رضایت کرد و گفت: مرحله اول چندان ملموس نیست و ما نیاز به ارائه ماژول های دیگر داریم.

در این بخش ، مالکی گفت: در واقعیت افزوده ، مسائلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، از جمله توجه به ارزش فرهنگی ، علمی و فنی ، بنابراین تأکید بر این بخشها ضروری است.

با توجه به روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: باید به این فکر کنیم که چگونه می توانیم مهارت را از طریق کدها به دانش آموز آموزش دهیم؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا