اقتصادی

تشکیل تیم بازرسی در کمیسیون اصل نود برای بررسی وضعیت بحرانی آب

سخنگوی کمیسیون بر اساس ماده 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط کنونی و همچنین شکایت های متعدد از انجام وظایف و کار وزارت نیرو و مدیریت آب شرکت ، یک تیم تخصصی ویژه از کمیته بررسی اصل 90 بازدید کرد. متشکل از وزارت نیرو و شرکت مدیریت آب ایران است.

علی حضریان در گفت وگو با مجله زنده خبری ، در تشریح جلسه امروز کمیسیون نودمین اصل قانون اساسی ، اظهار داشت: به منظور هماهنگی در اجرای ماموریت ها و انجام بازرسی های مشترک از مراجع نظارتی کشور ، کارگروه های تخصصی تشکیل شد. 7 منطقه. “در اصل 90 کمیسیون برای پیوستن و شرکت در این گروه های کاری تعیین شده است.

به گفته وی ، نصرالله پیمان فر برای کارگروه فضای مجازی ، حسن شجاعی علی آبادی برای کارگروه فرهنگی ، الهام آزاد برای کارگروه اجتماعی ، علی هزاران برای کارگروه سیاسی و امنیتی ، سید مصطفی آقامیر سلیم برای کارگروه اقتصاد کلان ، سید نظام الدین مو اکونومی ، یک گروه کاری و سید ناصر حسینی برای کارگروه مبارزه با فساد انتخاب شدند. این نمایندگان در جلساتی که نمایندگان سطح بالا از تمام مقامات نظارتی حضور دارند شرکت می کنند تا اقدامات لازم را برای بازرسی ها و ماموریت های مشترک انجام دهند.

هزریان افزود: در طول این جلسه تعدادی از برنامه های دریافت شده توسط کمیسیون بر اساس ماده 90 مانند طرح اصلاح قانون نحوه اجرای اصل 90 ، برنامه پیگیری و پردازش توصیه های نظارتی ، طرح اصلاح ماده 3 قانون نظارت بر نمایندگان ، طرح اصلاح اعضای دیوان محاسبات کشور و طرح اصلاح مواد 19 ، 43 و 44 آیین نامه داخلی مجلس به کمیسیون قضایی کمیسیون به کمیسیون قضایی ارجاع شده است. کمیسیون برای تصویب پس از تجدید نظر

وی همچنین گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب کشور در شرایط کنونی و همچنین شکایات متعدد دریافتی در خصوص انجام تعهدات و اجرای وزارت نیرو و شرکت مدیریت آب ، به ویژه در اجرای پنجمین و شش برنامه توسعه ، بازرسی و تیمی از متخصصان. «کمیته ویژه ای توسط کمیسیون اصل 90 زیر نظر نصرالله پژمان فر ، رئیس کمیته اقتصادی ، فنی و عمرانی کمیسیون تعیین شده است تا از وزارت نیرو و شرکت مدیریت آب ایران بازرسی کند.

هزاران افزود: مقرر شد این تیم بازرسی برخی از اسناد و اقدامات انجام شده با جمع آوری و دریافت اسناد از مقامات و کارشناسان مربوطه و مقایسه آنها با اسناد بالادستی را جمع آوری کند ، به ویژه تعهدات این وزارتخانه در برنامه های توسعه پنجم و ششم جهت تهیه و ارسال گزارش در سایت تعهدات و کار کارکنان مدیریت آب دولتی در کشور ، علل و عوامل مشکل ، برای بیان دیدگاه های خود و در شناسایی نقاط قوت و ضعف برای شناسایی سهل انگاری و کاستی های احتمالی با جمع آوری اسناد کافی ، گزارش خود را به کمیسیون ماده 90

سخنگوی کمیسیون قانون اساسی نود مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه ، گزارش نهایی کمیسیون درباره موضوع بورسیه های وزارت علوم قرائت و به تصویب رسید اکثریت آرا این پرونده توسط مجلس دهم در این کمیته گشوده شد و جلسات متعددی در دوره یازدهم با حضور مقامات وزارت علوم ، سازمان امور دانشجویی و نهادهای نظارتی مربوطه برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا