بین المللی

آغاز مرحله دوم آتش‌بس؛ ارتش سوریه در مرکز شهر درعا مستقر شد+ تصاویر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری ، منابع رسمی از ورود نیروهای سوری به مرکز شهر درعا در جنوب سوریه و برافراشتن پرچم سوریه در میدان مرکزی شهر خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که سوریهای ارتش سوریه صبح امروز وارد درعا البلد شدند و پرچم سوریه را بر فراز “مرکز اسکان” (یکی از نقاط تحویل سلاح) در این محله به اهتزاز درآوردند. اربعین مطرح شد و این در چارچوب توافق صورت گرفته با ارتش سوریه انجام شد.

به گزارش خبرنگار سانا در درعا ، یگان های ارتش سوریه صبح امروز وارد درعا شدند و در چندین محل گشت زنی و جستجو در منطقه برای یافتن سلاح و بقایای تروریست ها از سلاح ، مهمات و مواد منفجره گرفته تا شناسایی تونل ها مستقر شدند. استحکامات و لانه هایی که تروریست ها به عنوان نقطه شروع حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای ارتش در نظر گرفته اند در حال آماده سازی است. به تدریج ، سایت برای ورود تیم ها و خدمات تخصصی برای تعمیر زیرساخت های درعا آماده می شود.

ارتش سوریه پس از تسلیم سلاح های خود برای اجتناب از آزار و اذیت تحت توافق آتش بس ، وارد مرکز شهر درعا معروف به درعا البلد شد.

دیروز اعلام شد که ارتش سوریه به احتمال زیاد امروز وارد مرکز درعا می شود ، اما در همان زمان گفته شد که ارتش سوریه در مناطق طارق السعد و اردوگاه مستقر نخواهد شد. زیرا هنوز افراد مسلح در این مناطق هستند که نمی خواهند توافق با ارتش سوریه را بپذیرند.

در اواخر ماه اوت ، برخی منابع از توافق آتش بس دو مرحله ای بین ارتش سوریه و شبه نظامیان درعا خبر دادند. مرحله اول ، آتش بس 15 روزه تا پایان آگوست ، مشروط به نظارت گشت های روسی بر آتش بود.

در این مرحله تصمیم گرفته شد به وضعیت مخالفان مسلح در درع البلد توجه شود و کسانی که نمی خواهند وضعیت خود را حل و فصل کنند به شمال سوریه اعزام شوند.

در این مرحله قرار بود کمیته هایی متشکل از سرویس اطلاعاتی سوریه ، شبه نظامیان روسی و مردم درعا البلد تشکیل شود. وظیفه این کمیته نظارت بر نقشه راه بود که مرحله اول آن با ورود نیروهای پلیس سوریه به ایست بازرسی العباسیه در درع البلد پایان یافت.

به گفته منابع مخالف ، مرحله دوم نقشه راه قرار بود در اوایل سپتامبر آغاز شود. در این مرحله ، خدمات در درع البلاد آغاز می شود و مقرهای مربوط به شبه نظامیان سوری و روسی برای نظارت بر وضعیت امنیتی در این منطقه ایجاد می شود.

به گفته ناظران سیاسی ، ارتش سوریه مصمم به تغییر قوانین بازی در درعا است و هرگز به ثبات کمتر از کامل در منطقه اکتفا نخواهد کرد. با کنترل کامل بر درعا البلد توسط ارتش سوریه ، جایی برای این تروریست ها وجود ندارد مگر در منطقه طفس در حومه غربی درعا و شهر بصری الشام و حومه آن ، جایی که تروریست ها ، از جمله نیروهای تحت امر احمد العودا ، حضور دارند.. نمی ماند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا