سلامت و تندرستی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مگرگان منتشر شد که شامل تعداد آثار و پیشرفت کار داور در دو قسمت مگرگان ادب و مگرگان علم است.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، 1527 عنوان رمان و داستان کوتاه از چاپ اول 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسید.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین گزارش می دهد که تعداد 165 عنوان کتاب علمی و محیطی چاپ شده در چاپ اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای موجود در مگرگان علم تغییر نکرده است.

در جایزه مهرگان علم ، سوابق و نتایج 77 سازمان مردم نهاد محیط زیست (در سال 1398 و 1399) نیز توسط داوران قضاوت می شود. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

ارزیابی آثار در قسمت مهرگان ادب در دو مرحله با مشارکت 12 داور و در قسمت مهرگان علم با حضور 7 داور انجام می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول توسط قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر داوری می شود.

جایزه مهرگان علم را هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی قضاوت خواهند کرد.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مگرگان با اشاره به تجربه انتخاب و معرفی بهترین “رمان زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبیات مهرگان ، گفت: این کتاب ابتدا به زبانهای غیر فارسی در این حوزه فرهنگ ایران – زبان مادری نویسنده – و سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران در ایران منتشر شده است. به منظور رعایت حقوق مالکیت معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثار ، فرصت ارزیابی و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب و مجسمه “ادبیات زبان مادری” مهرگان ظاهر شده است و جایزه ارائه شود

مجموعه آثار و ارزیابی کتابهای این دوره در جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم در پاییز 1399 آغاز و ادامه یافت. در این مدت ، این جایزه به حاملان مجسمه مرگان ، یک جایزه نقدی و یک لوح تقدیر در 9 بخش مختلف اهدا می شود.

5757

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا