عمومی

ماجرای دستبرد به مزارع رمزارز در مشهد

با دستگیری 10 نفر از اعضای یک باند سرقت در مشهد ، راز سرقت مسلحانه سریالی در مزارع رامزارز فاش شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی دیروز در مورد پرونده سرقت سریال معدنچی به روزنامه خراسان گفت: در مشهد ، دست ، پا و دهان نگهبان کارگاه را بستند و پس از ضرب و شتم و تهدید به کشتن ، وی را از بین بردند -درهای سرقت آنها پس از ترور وینچستر با سلاح ، خفاش و شمشیر ، تعداد زیادی مولد ارز دیجیتال (ماینر) را سرقت کردند و با ماشین از محل متواری شدند.

سرتیپ محمد کاظم تگاوی افزود: هنگام گزارش حادثه به پلیس ، گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره پلیس مبارزه با جنایات خشونت آمیز آگاهی خراسان رضوی بلافاصله به محل جنایت رفته و تحقیقات گسترده ای را در محل آغاز کردند. تحقیقات ویژه کارآگاهان نشان داد که سارقان مسلح اعضای باندی هستند که مزرعه رمزارز را به روش خاصی سرقت کردند. این در حالی بود که سارقان از دو پژو پارس و 405 خودرو برای ارتکاب جنایت استفاده کرده بودند.

به گفته سردار تگاوی ، پس از جمع آوری اطلاعات اولیه ، مشخص شد که پلیس با باند معروف و حرفه ای روبرو است که می تواند به سایت ها و معادن معدنچیان دسترسی داشته باشد ، بنابراین تیم تخصصی کارآگاهان تجزیه و تحلیل های تخصصی را انجام داده و اطلاعات را در چندین زمینه سارقان ادامه دادند ، اما در این بین سه سرقت دیگر نیز به شیوه ای مشابه در اطراف جاده سیمان و کمربند سبز انجام شد و اهمیت این حادثه را دوچندان کرد زیرا جمعیت مسلح باعث ایجاد ناامنی در قسمت هایی از حومه شهر شد.

وی با اشاره به بسیج امکانات برای شناسایی عاملان سرقت مسلحانه در مزارع رمزارز گفت: ارتکاب جنایات خشونت آمیز در خراسان رضوی یکی از موضوعات حساسی است که پلیس تمام تلاش خود را برای ریشه کن سازی و حذف مجرمان از هرگونه اقدام خواهد کرد. مخفیگاه ، زیرا وقوع چنین جنایاتی به طور مستقیم با “امنیت” مردم مرتبط است. به همین دلیل ، عملیات شبانه روزی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان پس از بررسی دقیق مسیر سارقان مسلح و بازرسی از دوربین های راهنمایی و رانندگی ، به شواهدی از صاحبان پژو پارس و پژو 405 استفاده کردند. دزدان

تگوی ادامه داد: 48 ساعت فعالیت اطلاعاتی و نامحسوس کارآگاهان منجر به شناسایی چهار سارق شد که در یکی از روستاهای اطراف کمربند سبز مشهد مخفی شده بودند. بنابراین عملیات دستگیری آنها با صدور دستورات ویژه از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان خراسان رضوی) آغاز شد.

وی به عملیات شگفت انگیز و حیرت انگیز کارآگاهان اشاره کرد و افزود: همزمان با این عملیات که تحت رهبری مستقیم رئیس اطلاعات انجام شد ، چهار سارق حرفه ای به نام های “حسن-تی” ، “مجید-سی” ، “مرتضی- د »و« محمد-ح »دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها ، چهار معدنچی به همراه چند کابل متصل و سایر تجهیزات سرقت شده پیدا شد.

خراسان رضوی ، فرمانده انتظامی تأکید کرد که با انتقال متهمان به مقر پلیس ، بازجویی های تخصصی ادامه یافت و سرانجام سارقان مسلح اعتراف کردند که از چهار مغازه تولیدی رمزارز سرقت کرده اند و اظهار داشتند که بیش از 100 معدنچی را سرقت کرده اند. سارقان مسلح همچنین سایر اعضای باند و سارقان را به پلیس فاش کردند و اعتراف کردند که آنها کالاهای سرقتی را بین خود تقسیم کرده اند. بررسی حساب های بانکی اعضای این باند نیز نشان داد که آنها پول فروش معدنچیان را از قاطرها با ترفندی خاص دریافت کرده اند تا اثری از خود باقی نگذارند. یک سری تحقیقات ویژه تاکتیک های سارقان را به پلیس فاش کرد و در چندین عملیات جداگانه ، چهار قاطر به همراه دو سارق دیگر دستگیر شدند.

وی با تقدیر از دستگاه قضایی و عاملان این پرونده گفت: عملیات گسترده کارآگاهی برای دستگیری چند متهم فراری دیگر در این پرونده ادامه دارد زیرا تحقیقات نشان می دهد سرقت اعضای این باند مسلح برای سرقت از دو مزرعه رمزار دیگر در مشهد ناموفق بوده است. «زیرا صاحبان کارگاه های مذکور از تمام تجهیزات امنیتی استفاده کرده و سارقان به دلیل صدای آژیرها نتوانستند وارد محل شوند و همچنین وجود حصار کافی و دوربین های نظارت تصویری و تلاش آنها برای سرقت ناموفق بود.

در همین حال ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به صاحبان مشاغل و تجار توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرید و تجارت خود را به تجهیزات امنیتی مجهز کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا