اجتماعی

مشارکت دو برابری مهندسان در انتخابات الکترونیکی

برگزاری نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی عمران به صورت الکترونیکی منجر به بیش از دو برابر شدن مشارکت مهندسان و کاهش تعداد تخلفات به صفر شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، نهمین دوره هیات مدیره سازمان های عمرانی استانها از 23 اکتبر آغاز و یک هفته به طول می انجامد که تاکنون در 11 استان برگزار شده است. قابل ذکر است که مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات بیش از دو برابر شده است.

انتخابات دوم آنلاین در خراسان شمالی ، چهارم آنلاین در کرمانشاه ، 16 آنلاین در 6 استان ایلام ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، کردستان ، کوگیلویه و بویراحمد ، گلستان ، مازندران و مرکزی برگزار شد.

در این مدت ، هر فرد می تواند با IP و شماره تلفن خود که در سازمان نظام مهندسی ثبت شده است رای دهد ، که احتمال تخلف را به صفر رساند.

گزارشات نشان می دهد که برخی از افرادی که به طور سنتی در انتخابات گذشته رای بالایی داشتند ، در دوره فعلی نتوانستند آرای لازم برای ورود به شورای ولایتی را به دست آورند.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز انتخابات فعلی حذف افراد دارای منافع متضاد است. مهندسان دارای تضاد منافع یا در استان رد صلاحیت می شوند یا وزارت راه و شهرسازی ماده (ج) ماده 23 (ج) قانون نظام مهندسی را در مورد آنها اعمال می کند.

بر اساس قانون ، کارکنان هشت دستگاه اجرایی و نظارتی شامل وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور ، شهرداری ها ، اعضای شورای شهر ، کارکنان سازمان نظام مهندسی ، بنیاد مسکن ، مناطق آزاد و مالکیت صنعتی باید پس از رأی استعفای لازم از دستگاه های مربوطه حضور داشته باشند.

طبق ماده 2 (5) از احکام مجری قانون مهندسی عمران و سیستم کنترل ، مصوب 1375 و اصلاح شده در 1394 ، “افراد (طبیعی یا حقوقی) – در ارائه خدمات مهندسی عمران باید مراقبت همزمان مسائلی که زمینه نمایندگی یا پذیرش منافع متضاد را فراهم می آورد. “اجتناب کردن.”

آخرین آمار ارائه شده توسط مدیرکل دفتر توسعه ساختمان از میزان مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان عمران استان نشان می دهد که میزان مشارکت مردم در ایلام در سال 97 21 درصد بوده و اکنون در خراسان بالای 70 درصد است. رضوی در 13 برابر 13 درصد و امسال حدود 36 درصد ، در خراسان شمالی بیش از 28.5 درصد در سال 97 و در حال حاضر به 44.5 درصد ، در خراسان جنوبی در سال 97 برابر با 26 درصد و در حال حاضر حدود 30 درصد است.

به گفته علی محمد عبدی کرودی ، میزان مشارکت مردم کردستان در سال 1997 3.10 درصد بوده است و اکنون حدود 41 درصد است ، در کرمانشاه در سال 1997 15.5 درصد بود و اکنون 31.5 درصد است ، در کهگیلویه و بویراحمد حدود 32 نفر. درصد برای سال 97 و در حال حاضر به 54.5 درصد ، در گلستان در سال 1997 برابر با 25 درصد و در حال حاضر 69.47 درصد ، در مازندران در 97 برابر با 20 درصد و در حال حاضر در 43.40 درصد ، در مارکاسی برای 97 برابر با 17 36 درصد و امسال به 87.41، ، و برای استان البرز رقم 75.19 of از مشارکت ثبت شده قبلاً به 63.40 رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا