بین المللی

ماکرون: فرانسه مثل همیشه در کنار قبرس است

رئیس جمهور فرانسه به مناسبت روز استقلال قبرس به همتای قبرسی خود گفت: “من منتظر تقویت اعتماد و دوستی بین دو کشور هستم.”

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه به نقل از این شهر یونانی گفت: “فرانسه از حاکمیت قبرس و تلاش های جامعه بین المللی برای یافتن راه حلی جامع ، پایدار و عادلانه برای مشکل قبرس در چارچوب تعیین شده توسط سازمان ملل حمایت می کند.” فرانسه مثل همیشه در کنار قبرسی ها خواهد ماند.

با توجه به بیانیه نیکوس آناستاسیادس ، نخست وزیر قبرس یونان ، در بیانیه ای به مناسبت روز استقلال ملی قبرس ، خوشحالم که به نمایندگی از مردم فرانسه و از خودم صادقانه ترین تبریک و بهترین ها را تقدیم می کنم. با آرزوی موفقیت برای شما و مردم قبرس. من منتظر تقویت اعتماد و دوستی بین دو کشور هستم. این مهم است که در یک زمینه پیچیده و بین المللی ، هر دو طرف با هم کار کنند تا بر موضوعاتی تمرکز کنند که برای حل چالش های پیش رو مفید باشد.

مکرون گفت: “ما مشتاقانه منتظر ریاست جمهوری خود در شورای اتحادیه اروپا هستیم که از ژانویه 2022 آغاز می شود ، تا بتوانیم اقتصاد خود را که از بحران سلامت و تقویت حاکمیت اروپا به شدت آسیب دیده است ، تقویت کنیم.” من می دانم که این هدف و آرزو در قبرس اتفاق می افتد ، بنابراین می توانیم روی کمک شما حساب کنیم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرد: “در ماه های آینده می توانیم روابط دوجانبه خود را تقویت کنیم ، روابط اقتصادی خود را به سطح مشارکت سیاسی خود برسانیم و مبادلات فرهنگی ، آموزشی و علمی خود ، به ویژه ارتقای زبان فرانسوی در قبرس را افزایش دهیم. ” “

مکرون به عنوان جمله پایانی افزود: “آقای رئیس جمهور آناستاسیادس ، من اطمینان ها و درخواست های صادقانه خود را تکرار می کنم.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا