بین المللی

بیروت متشنج شد / امل و حزب‌الله حامیان را به آرامش فراخواندند

العربی الجدید از تنش و ناآرامی در منطقه الطایونا و تیراندازی از یکی از ساختمان ها خبر داد. برخی منابع همچنین صدای انفجار را گزارش کرده اند که گفته می شود در اثر انفجار خمپاره B7 ایجاد شده است.

ارتش لبنان نیز پس از تبادل آتش بین رزمندگان ، مقدار زیادی تجهیزات به منطقه “التیونا” ارسال کرد.

بیروت دچار تنش می شود / امل و حزب الله از طرفداران خود می خواهند که آرام شوند

حزب الله لبنان و امل از حامیان خود خواسته اند که آرامش خود را حفظ کرده و از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. جنبش ها در بیانیه مشترکی تاکید کردند که هدف حمله معترضان “تجزیه کشور در درگیری” بود.

در این بیانیه آمده است: ما از حامیان خود می خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و دست به تحریکات مخرب نزنند.

بیروت متشنج می شود / امل و حزب الله از طرفداران خود می خواهند که آرام شوند

منابع امنیتی گفتند که در تیراندازی دو نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش لبنان اعلام کرد که گشت ها برای دستگیری تیراندازان به خیابان ها آمدند. ارتش لبنان هشدار داده است که به هر تیراندازی که در جاده دیده شود شلیک می کند. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست در اسرع وقت خیابان ها را ترک کنند.

نجیب میکاتی ، نخست وزیر لبنان ، پس از کشته و زخمی شدن چند نفر در جریان تیراندازی در منطقه الطایونا ، از همه خواست آرامش خود را حفظ کنند و به دلایلی در آشوب شرکت نکنند و در عین حال خواستار یک جلسه فوق العاده شد. شورای ملی. امنیت ..

بر اساس این گزارش ، دادگاه تجدید نظر لبنان امروز (پنجشنبه) پس از آخرین مشکلات پرونده انفجار در بندر بیروت ، برای دومین بار درخواست برکناری قاضی بیتار را رد کرد.

روز سه شنبه قاضی طارق بیطار ، بازپرس پزشکی قانونی ، حکم بازداشت علی حسن خلیل ، یکی از اعضای جنبش امل را صادر کرد. خلیل در مصاحبه با المیادین گفت اقدامات قاضی بیطار غیرقانونی بوده و اصولی را که باید رعایت شود نقض می کند.

بیروت متشنج می شود / امل و حزب الله از طرفداران خود می خواهند که آرام شوند

پیش از این حزب الله لبنان ، جنبش امل و جنبش المردا خواستار تجمع مقابل کاخ عدالت در بیروت برای محکومیت تصمیم قاضی بیتار شدند.

در همین حال ، ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون ، رئیس جمهور ، در کاخ بعثی با ویکتوریا نولاند ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی دیدار کرده است.

میشل عون و ویکتوریا نولند روابط دوجانبه و راههای توسعه آنها در همه زمینه ها را مورد بحث قرار دادند.

در این دیدار سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت.

نولند روز چهارشنبه عازم مسکو به مقصد بیروت شد و قرار است با تعدادی از مقامات لبنانی و نمایندگان جامعه مدنی دیدار کند.

23311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا