عمومی

همسرت را بدون قضاوت درک کن!

رفتار ما در زندگی روزمره باید مبتنی بر خودآگاهی و توجه باشد.

به گزارش مجله زنده خبری ، روزنامه ملاد در ادامه می نویسد: «خودآگاهی به معنای دانشی است که شخص برای خود به دست می آورد ، یعنی آگاهی از ویژگی ها ، نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها ، ترس ها ، انزجار و … این دانش از دو طریق به دست می آید. “یکی از طریق مقایسه ای است که شخص بین خود و دیگران انجام می دهد ، و دیگری از طریق بازخورد و واکنش های مثبت و منفی است که دیگران به شخص نشان می دهند.

نمونه هایی از خودآگاهی

خودآگاهی دارای موارد و ابعاد مختلف و طیف وسیعی است ، مانند آگاهی از نقاط قوت و ضعف ، داشتن تصور واقع بینانه از خود نه در مورد حقارت و نه خودشیفتگی ، بیان بالا و توانایی توضیح ارزشها و باورهای شخصی برای خود و برای دیگران ، انگیزه شناخت ، مطالعه و تفکر مستمر و جدی در خود ، زندگی با منطق واقع بینانه و انسانی و مطابق با اصول و ارزشهای انسانی ، با اعتماد به نفس و تصور مثبت از خود و عزت نفس ، مقابله مناسب با شکست ها و شکست ها و روحیه قوی و مداوم ، لذت بردن از زندگی با وجود همه سختی ها و چالش های آن ، ارزیابی مثبت و م actionsثر اعمال و رفتار انسان و احساس شایستگی و توانایی ، شناخت و درک نیازها و خواسته های جسمی ، عاطفی ، روانی و جالب و برآوردن مناسب این نیازها با رعایت اصول اخلاقی و انسانی ، ص پایبندی به اصول و ارزشهای شخصی و نه به رنگ هرکسی و همه چیز ، کنترل خود ، کنترل احساسات ، وجود نظم فکری ، مدیریت احساسات ، وسعت بینایی ، واقع گرایی ، عقلانیت و بلوغ فکری و عاطفی و غیره. شامل می شود. حال بیایید ببینیم که چگونه این مهارت به ما در رابطه با شوهرمان کمک می کند.

این روش وضعیت را بدتر می کند

همه ما خواسته یا ناخواسته با ماشین زندگی خود رانندگی می کنیم و سعی می کنیم درس های خود را به خوبی یاد بگیریم. این زندگی فرصتی است برای درک ماهیت واقعی ما! در زندگی روزمره ما گاهی رفتارهای شوهرمان را می بینیم ، که ما را بسیار عصبانی و ناراحت می کند. رفتارهایی مانند تنبیه کودکان ، ناله ، شکایت ، ابراز نارضایتی ، عصبانیت و سرسختی و سایر رفتارهای مخرب.

در مواجهه با چنین رفتارهای آزاردهنده ، ما دو برخورد را مشاهده می کنیم: رویارویی واکنشی و استفاده از عباراتی مانند: “بس کن ، اذیتم کن ، از خانه خارج شو ، عصبی ام نکن ، باید جدا شویم ، شما قبلاً شورش راه انداخت و … »این روش نه تنها وضعیت را بدتر می کند ، بلکه حرکت بیشتر و دورتر را برای ما آسان می کند.

90 تا 120 ثانیه مکث کنید

گزینه دیگر استفاده از هنر توجه است. همانطور که تحقیقات نشان می دهد ، وقتی هیجان ما افزایش می یابد ، کافی است 90 تا 120 ثانیه توقف کرده و سپس اقدام کنیم. زیرا عمر احساسات اولیه کوتاه است. اگرچه تحمل این 2 دقیقه کار ساده ای نیست ، اما بسیاری از احساسات را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا هیجان و عصبانیت خود را در طرف مقابل درک کنیم.

برای استفاده از هنر خودآگاهی ، بهتر است در این زمان شوهر خود را در آغوش بگیریم تا شاهد دو چیز باشیم: با دیدن رنج های پشت رفتار او ، به او آرامش داده ایم ، فقط می فهمیم که او از چه مشکلی رنج می برد! در والدین ، ​​فراموش نمی کنیم که وقتی فرزندمان را در آغوش گرفتیم ، متوجه شدیم که او گرسنه است ، درد دارد یا باید تغییر کند و در نهایت به درد ، مشکل یا نیاز او پی بردیم. تا زمانی که ما با تهدید ، تمسخر ، تمسخر و تحقیر به شوهر خود حمله کنیم. همانطور که ما به او غر می زنیم یا به او توصیه می کنیم ، نه تنها رفتار مخرب او کم نمی شود ، بلکه تشدید می شود.

بیایید بدون نکوهش در آغوش بگیریم

هنر خودآگاهی این است که به روش های خاصی توجه داشته باشید و در لحظه بدون محکومیت حضور داشته باشید. خودآگاهی به این معناست که دست های خود را برای پذیرش شوهرمان باز کنیم تا او بفهمد از چه چیزی رنج می برد ، چه خاطراتی او را آزار می دهد و در حال حاضر به چه چیزهایی نیاز دارد. وقتی با شوهرمان اینگونه رفتار کنیم ، مطمئناً احساس می کند مهم ، ارزشمند و محبوب است.

به ناچار ، علاوه بر در آغوش گرفتن ، رفتارهای زیر ما را به او نزدیک می کند: مراقب باشید در دام آزار شوهرمان نیفتید. بگذارید آن را همیشه در کنار خود ببینیم ، نه در مقابل ما. رفتار مخرب کنترل بیرونی را کنار بگذارید و رفتار محبت آمیز را جایگزین آن کنید. بیایید ارتباط چشمی با شوهرمان را دست کم نگیریم ، گویی او را برای اولین بار می بینیم.

وقتی به حرف او گوش می دهیم ، در آن لحظه حضور داریم. با او هنر گوش دادن بدون مذمت را تمرین کنید. بیایید خودمان را با شوهرمان یکی بدانیم. تمام خانه ما را با شفقت و مهربانی بپوشانید ، تا بتوانیم بذر شفقت را برای خود و شوهرانمان در تمام تجربیات ارزشمند زندگی بکاریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا