فرهنگ و هنر

کاروانسراهای “فرسفج” و “تاج آباد” چشم انتظار ارزیابان یونسکو

مجله زنده خبری / همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:.

به گزارش مجله زنده خبری ، سیده مریم مختاری موسوی روز دوشنبه 26 اکتبر در حاشیه بازدید خبرنگاران از کاروانسرای فرسفج تویسرکان با اشاره به اینکه اولین اثر کشور در فهرست میراث جهانی 1979 ثبت شد ، خاطرنشان کرد: نقش جهان اصفهان بود و … 26 اثر متعلق به ایران است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تأیید ارزیابان یونسکو ، فرسفج تویسرکان و تاج آباد خان های شهرستان بهار در این فهرست قرار بگیرند ، افزود:.

مختاری موسوی افزود: پرونده ای که برای ثبت کاروانسرای عباسی به یونسکو ارسال شد نیز در آن دسته قرار دارد و 56 کاروانسرای ایرانی در سراسر کشور معرفی و نامزد شده اند که شامل دو پرونده از استان همدان است.

وی در ادامه به 10 معیار برای ثبت جهانی اشاره کرد و ادامه داد: آثاری که برای ثبت جهانی نامزد شده اند باید دارای سه مورد از این 10 معیار باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فارسفای یک کاروانسرای حومه ای است ، خاطرنشان کرد: کاروانسراها علاوه بر منحصر به فرد بودن از نظر ساختار و معماری ، از نظر رویدادها و تعاملات اجتماعی نیز دارای اهمیت هستند و به عنوان مکان های تجاری در بزرگراه های تجاری منطقه مورد استفاده قرار می گیرند. اعتقاد بر این است که این م makesلفه این ساختمان را برای قرار گرفتن در فهرست جهانی مهم می کند.

معاون اداره میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مزیت های جهانی شدن ، معرفی کاروانسراها است و می توان آنها را هدف گردشگری قرار داد ، گفت: یک مسافرخانه است و مشارکت سازمانهای غیردولتی ، مقامات و روستاییان با سازمان میراث فرهنگی در ثبت آثار بسیار مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا