بین المللی

مرکز مأرب از سه جهت تحت محاصره صنعاء؛ تسلط کامل ارتش بر منطقه «الجوبه»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز (سه شنبه) حمله میدانی جدیدی به استان مارب انجام دادند.

یک منبع محلی به اسپوتنیک گفت: ارتش یمن پس از نبرد سنگین نیمه شب با نیروهای دولت مستعفی یمن، موفق شد منطقه الجدیده در مرکز منطقه الجبه (جنوب استان مارب) را تحت کنترل خود درآورد.

بر اساس این گزارش، ارتش یمن کنترل ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان 22 مایو، مرکز امنیتی شهر و نیروگاه برق این شهر را به دست گرفته است.

این منبع توضیح داد که ارتش یمن پس از تسلط بر کوه راهبردی الکتاف مشرف بر شهر الجدیده، منطقه الجدیده را که در نزدیکی میدان نفتی صفر قرار دارد، تحت کنترل خود درآورده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که خبرنگار المسیره در حساب کاربری خود در توییتر این گزارش را تایید کرد و عکس هایی از حضور نیروهای یمنی در منطقه الجدیده منتشر کرد.

از سوی دیگر، حسن العزی، یکی از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن، در روایت خود نوشت: «الجبه پس از مدت ها غیبت به صنعا بازگشت». اما وی جزئیاتی ارائه نکرد.

با این حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن هنوز به طور رسمی از آزادسازی این منطقه خبر نداده است.

منابع محلی می گویند پس از تسلط کامل نیروهای یمنی بر منطقه الجبه، صدها مزدور دولتی استعفا داده و برخی دیگر نیز فرار کرده اند.

به گزارش رسانه ها، پس از تسلط ارتش یمن بر الجدیده، مرکز استان مأرب از سه طرف در محاصره صنعا قرار گرفت.

رسانه ها همچنین پیش بینی کردند که نیروهای صنعا پس از این پیروزی تا نقطه «فلج» در ارتفاعات اطراف شهر مارب پیشروی کنند.

منابع یمنی نیز در دومین ماه این ماه اعلام کردند که حمله موشکی نیروهای صنعا به یکی از پایگاه های راهبردی نیروهای مستعفی دولتی در شهر الجبه (جنوب استان مارب) خسارات شدیدی به این نیروها وارد کرده است. .

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ماه های اخیر دور جدیدی از عملیات را برای آزادسازی استان و شهر مأرب به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده اند.

استان مأرب به دلیل داشتن منابع غنی نفت و گاز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و کارشناسان می گویند در صورت آزادسازی کامل این استان، استعفای دولت مستعفی به رهبری عبد ربه منصور هادی و حامی وی، ائتلاف سعودی در یمن، استعفا می دهد. باید تمام شود

در همین حال، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعدازظهر یکشنبه هفته جاری جزئیاتی از عملیات ربیع النصر در دو استان شبوه و مأرب را که منجر به آزادسازی 3200 کیلومتر مربع در این استان شد، بیان کرد. ارتش و کمیته های مردمی یمن وعده آزادسازی شهر مارب را می دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح جزئیات عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (فجر الفجر) در استان مارب، از آزادسازی 600 کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مارب در 11 اکتبر خبر داد.

ساری اعلام کرد: پس از موفقیت در عملیات «بس الشادید» (بسیار شجاع)، نیروهای مسلح یمن عملیات «فجر انتصار» را برای آزادسازی مناطق دیگر استان مأرب آغاز کردند که طی آن، منطقه جغرافیایی بین منطقه آزاد شده در جریان عملیات ال شدید بس الشدید در نزدیکی حومه مشرف به شهر مارب آزاد شد.

انتهای پیام/ م



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا