عمومی

هشدار اروپا درباره تهدید هکر‌های مزدور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری،
این نظرسنجی که از آوریل 2020 تا ژوئیه 2021 انجام شد، با هدف کمک به دولت ها و شرکت ها در درک تهدیدات امنیت سایبری و توسعه تکنیک هایی برای رسیدگی به این مشکل انجام شد.

حملات باج‌افزار برجسته در ماه‌های اخیر شامل حملات به سیستم خط لوله و اختلال در عرضه سوخت به سواحل شرقی ایالات متحده در ماه مه، و همچنین یک مورد جداگانه مربوط به شرکت گوشت برزیلی JBS SA بوده است.

به گفته ENISA، بحران کووید ۱۹ فرصت را برای دشمنان ایجاد کرده است تا از بیماری های همه گیر به عنوان کلاهبرداری در برنامه های حمله ایمیل استفاده کنند. به نظر می رسد انگیزه های مالی هدف اصلی چنین فعالیت هایی بوده است.

بخش بهداشت هدف مهمی بود، به خصوص بین ماه های مه و جولای امسال، زمانی که هکرها به دنبال اطلاعاتی در مورد واکسن ها بودند. ارائه دهندگان خدمات دیجیتال، دولتی و عمومی نیز تعداد زیادی از حوادث سایبری را گزارش کرده اند. هکرها ترجیح می دهند پول باج را در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کنند.

به گزارش رویترز، سایر تهدیدات سایبری رو به رشد ذکر شده در این گزارش شامل یک ارز دیجیتال است که در آن مجرم از قدرت محاسباتی قربانی برای تولید ارزهای دیجیتال استفاده می کند که در سه ماهه اول سال جاری به رکورد بالایی رسید. انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده از دیگر موارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا