حوادث و رویدادها

قاچاق 320 کیلوگرم مواد مخدر توسط تاکسی و کامیون به مقصد نرسید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: وی در پایتخت 320 پوند مواد مخدر پیدا کرده است.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفتگو با مجله زنده خبریوی در همین رابطه اظهار داشت: طی دو عملیات جداگانه ، پلیس مبارزه با مواد مخدر در تهران بزرگ برای توزیع و فروش 328 پوند مواد مخدر قاچاق شده به تهران کشف و ضبط کرد.

وی ادامه داد: در یکی از این عملیات ها 50 پوند تریاک و حشیش در راننده تاکسی کشف شد. چند روز پیش نمایندگان از طریق منابع خبری گزارش دادند که این فرد قصد قاچاق مواد مخدر را داشته و فعالیت خود را آغاز کرده است ، در طی آن مشخص شد که راننده تاکسی به همراه یکی دیگر از دستیاران خود در استان قم از دو دستگاه خودرو و تاکسی استفاده کرده است. او ترك كرده و قصد دارد به تهران براي تهيه مواد مخدر برگردد.

حسنوند افزود: از طریق هماهنگی قضایی ، تیمی از مسئولان به استان قم اعزام شدند و با همکاری پلیس قم ، خودروی متهم در محور قم – تهران شناسایی شد ، اما مسئولان برای دستگیری آنها و نظارت بر رفتار آنها هیچ مداخله ای نکردند. مشخص شد که یک ماشین مسافربری او را به ناوگان تاکسی سوار کرد. پس از مدتی ، هر دو ماشین توقیف و رانندگان دستگیر شدند. در بازرسی از تاکسی ، 30 کیلو و 250 گرم تریاک و 20 کیلو و 640 گرم حشیش کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت همچنین از دستگیری دو قاچاقچی دیگر در یک عملیات مشترک با پلیس قم خبر داد. به گفته وی ، در طی این عملیات 278 کیلو و 575 گرم تریاک کشف و ضبط شد. این عملیات چند روز پیش پس از دریافت خبر در باره یك فروشنده حرفه ای مواد مخدر برای قاچاق تریاک به تهران آغاز شد كه در طی آن یك كامیون پر از مواد مخدر ایسوزو شناسایی و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این خودرو از یک شهر در جنوب کشور رانندگی شده است ، افزود: یک دستگاه خودروی مسافربری دیگر که قرار بود از یک راننده کامیون در میدان فتح مصالح دریافت کند ، شناسایی و مصادره شد. این خودرو به ترتیب 104 پوند و 550 گرم و یک کیلو و 25 گرم تریاک پیدا شد.

حسنوند با اشاره به انتقال دو دستگاه خودرو به ستاد پلیس ، گفت: در حین بازرسی های اضافی از داخل کامیون ، یک تیم پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف و ضبط 173 پوند دیگر تریاک که با هوشمندی در کامیون غوطه ور شده بود بود. در طی 278 پوند و 575 گرم تری آمید در حین عمل جراحی پیدا شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: هر چهار متهم که در دو عملیات مشترک با پلیس قم دستگیر شده اند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. وی گفت: این افراد برای ادامه روند تحقیقات جرم به دادسرا فرستاده شده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا