عمومی

پاپ فرانسیس در پاسخ به پیام آیت الله مهجداد مبنی بر لغو تحریم های آمریکا در دوره کورونا پاسخ داد



به گزارش مجله زنده خبری ، رئیس گروه مطالعات اسلامی آکادمی علوم ایران در 15 مارس 2020 ، در نامه‌ای به پاپ فرانسیس ، رهبر كاتولیك جهان ، از پدر روحانی خواست كه در میان شیوع تاج ویروس ، تحریم های ایالات متحده علیه مردم ایران را محكم تر كند. متن این پیام خطاب است پاپ فرانسیس عزیز اینجا بخوانید

نامه پاپ فرانسیس که توسط نخست وزیر واتیکان پترو کاردینال پارولین امضا شده ، از طریق سفارت به وزارت امور خارجه ایران ارسال شده است. متن این پاسخ از وب سایت آکادمی علوم ایران به شرح ذیل استخراج شده است:

جناب عالیش ، آیت الله دکتر سید مصطفی مهدی نژاد
پاپ فرانسیس در نامه 15 مارس به پاپ ، در مورد وضعیت دشواری که کشور شما به دلیل شیوع COVID 19 و تشدید شرایط به دلیل تحریم ها پیدا می کند ، درخواست می کنم که این تحریم ها برداشته شود. اقدام کنید.

پس از اطلاعات دقیق مندرج در نامه فوق ، پدر مقدس از من خواست تا ضمن ابراز همدردی عمیق خود به مردم ایران و کلیه افراد درگیر در این ویروس در سراسر جهان در این دوره دشوار و دردناک.
حضرتش پاپ همواره دعا می کند که خدا دستیار و درمانگر آنها باشد و شفای فوری را به کسانی که از این مصیبت رنج می برند ، می دهد و شر این مصیبت را برطرف می کند. با وجود جنبه های ترسناک ، این تراژدی نشان می دهد که انسان ها تنها اعضای خانواده بشر هستند و باید ناسازگاری و نفرت را کنار بگذارند و در خانه مشترکشان ، سیاره زمین ، روبرو خدا ، برادران زندگی کنند.

با این حساب دفتر پاپ با کلی کرافت ، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل تماس گرفت و از نگرانی های ایران ابراز نگرانی کرد.
در عوض ، این دفتر معتقد است كه مقامات ایران از هیچگونه تلاش عملی برای برقراری صلح و آشتی خودداری نخواهند كرد و از هرگونه اقدامی كه باعث افزایش تنش ها و همزیستی مسالمت آمیز شود ، خودداری می كنند. برای شما و پدر پیرتان بهترین آرزوها را داریم.
جناب پیتر کاردینال بارولین ، نخست وزیر.

قبلاً دکتر معادن وی نامه بیانیه ای را به بیانیه مشترک صادر شده توسط 24 دیپلمات برجسته آمریکایی برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران ارسال کرد. پیام متنی اینجا .
گروهی از 24 دیپلمات برجسته ، از جمله فدریکا موگرینی ، وزیر امور خارجه سابق اتحادیه اروپا و مدیرکل سابق سازمان بهداشت جهانی و دیپلماتهای ارشد آمریکایی در دولت های بوش ، کلینتون و اوباما ، در بیانیه مشترکی به دولت آمریکا نوشتند: از آنجا که کرونا ویروس در ایران درگذشته بود ، ضروری بود که دولت ها را رها کنند. متحد آمریکا برای تحریم هایی که در بحبوحه اپیدمی کرونوس علیه ایران اعمال شده است.

/ 6262


کلیه محتوای این سایت بر اساس پرتال پیشرفته خبری، اقدام به خبررسانی می نماید، بنابراین مسوولیت نوشته های سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت مجله زنده خبری هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا