حوادث و رویدادها

۲ جلسه محاکمه مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه برگزار شد/ اتهام؛ سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی+عکس

آفتاب نیوز:

رسیدگی به پرونده 18 جلدی تخلف ارزهای دولتی ، دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم متجاوزان و فساد اقتصادی که به ریاست قاضی مسعودی مكام آغاز شده بود ، صبح امروز پیگیری شد.

به گفته نماینده دادستان ، امید اسدبیجی در اولین دادرسی در این پرونده اولین متهم این پرونده بود.او متهم به کلاهبرداری سازمان یافته ، نقض ارز و سیستم پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرقانونی ارزی است.

دو جلسه آزمایشی مدیر اجرایی نیشکر در هفته برگزار شد / لازم است. شکست سازمان یافته رهبری سیستم ارزی + عکس

مهرداد رستمی چگینی ، موتبا کاهالزاده ، جواد بزیرانی ، علی اکبر میرزای حسینی زاده متهمان خطوط دوم تا پنجم این پرونده هستند که به همراه 16 متهم دیگر در دادگاه از اتهامات خود دفاع خواهند کرد. بانک مرکزی یکی از آنهاست.

دادستان در بیانیه ای گفت: “براساس اسناد گمرک ، تاکنون کالایی وارد نشده است. متهمان در زمان تعهد شش ماهه و یک ساله ، تمام ارزهای دریافت شده از طریق بانک های مختلف را در بازار آزاد فروخته اند.” جعل ، رشوه و کلاهبرداری برای تحقق تعهدات ارزی در نظر گرفته شده است.

به گفته نماینده دادستان ، در اولین جلسه دادگاه ، در صورت تخلف از این پرونده ارز بزرگ ، متهمان اسدبیجی و رستمی با همکاری شرکت کهل زاده و شرکت معتمد پارسه حدود 600 میلیون دلار ارز خارجی برای ایجاد خط 18000 تومانی دریافت کردند. برای تولید شکر برای خرید خط تولید دست دوم معامله 14 میلیون دلاری حاصل شد و حتی خط تولید 14 میلیون دلاری هرگز وارد نشد.

با توجه به کیفرخواستی که در این جلسه خوانده شد ، امید اسدبیگی با رشوه دادن متهم رضا انصاری ، که در آن زمان صاحب اداره پست در بانک مرکزی بود ، برای تسهیل در دریافت ارزهای دولتی. داده شده.

پس از آن جلسه ، متهم اسدبیجی تبرئه شد و گفت: “من اتهامات موجود در کیفرخواست را قبول نمی کنم و همه آنها را رد می کنم.”

وی افزود: اگر من مرتكب جرم شده ام ، مرا اعدام كنید. اما من دو سال در اینجا ماندم تا اینکه بتوانم کشور را ترک کنم زیرا به آن کشور تعلق دارم.

پس از دادرسی ، وکیل متهم ، اسد بیجی در جلسه دادگاه حاضر شد و گفت: “کیفرخواست اعتراضاتی دارد.

جلسه دوم دادگاه علیه متهمان در دادگاه ارزی صبح امروز برگزار شد كه به ریاست قاضی مسعودی مكام برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با اشاره به مشارکت کارمند در پرونده و تحقیقات ، ترکیب اصلی این گروه در دریافت ارز دولتی به عنوان متهم درجه دوم را تعیین کرد.

نماینده دادستان از کیفرخواست صادر شده توسط دادستان دفاع کرد و در جریان دادرسی دادگاه ، وکیل مدافع درجه یک ، وکیل وی و متهم کهالی زاده از خود دفاع کردند.

متهم اسد بیجی در بخشی از دفاع خود گفت: “من هیچ واقعیت و صندوق ارزی دریافت نکرده ام و این باید در کیفرخواست تغییر یابد ، زیرا آنچه انجام شده بحث تعهدات است نه تسویه پول.”

وکیل متهم اسدبیجی پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک با دادستان ها در تهران برای حل و فصل اختلافات را مطرح کرد و گفت: “تصاویر کارخانه MDF را که مورد بحث قرار گرفت ، به دادگاه ارائه خواهم داد.”

متهم کهالی زاده در دفاع از اتهامات عنوان شده علیه وی اظهار داشت: روندی که در رابطه با ارز انجام داده ایم از سال 92 ادامه دارد و تا زمانی که موضوع ارز به 4 هزار و 200 تومان و در حقیقت ارز افزایش نیافت عجیب نبود. بعد از دو سال حکومت می کند. ” ظرف دو ماه به تولید کننده ارائه شد.

قاضی مسعودی مكام از پایان جلسه رسیدگی خبر داد و گفت: جلسه بعدی جلسه در 23 ژوئن ساعت 9 صبح برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا