عمومی

تاوان سخت اسرائیل – مجله زنده خبری

اقدام اخیر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو برای الحاق بخش مهمی از کرانه باختری و همچنین دره اردن عواقب خطرناکی برای صلح جهانی به همراه خواهد داشت. در سالهای اخیر ، نتانیاهو دچار مشکلات بسیاری در حوزه های داخلی و منطقه ای شده است و حتی چهار انتخابات محلی نیز نتوانسته اند به پیروزی مطلق حزب لیکود تحت رهبری وی منجر شوند. او اکنون از فضای موجود استفاده می کند و در چهار سال گذشته از دونالد ترامپ استفاده کرده است تا تلاش کند از جامعه بین المللی و حتی تیم رئیس جمهور دزدی کند.

اگر نتانیاهو بخواهد در دو ماه آینده از زور برای پیوستن بخشی از کرانه باختری از سرزمین های اشغالی از سال 1967 استفاده کند ، مطمئناً یک انتفاضه جدید در سرزمین های اشغالی آغاز خواهد شد. در همین زمان ، سازمان خودمختار منحل می شود. از سال 1993 ، هنگامی که مذاکرات در اسلو آغاز شد و توافق نامه ای با همین نام منعقد شد ، BCP برای اجرای توافق های اسلو با رژیم صهیونیستی مذاکره گسترده کرده است. با این حال ، شرایط این توافقنامه توسط رژیم صهیونیستی رعایت نشده است و نتانیاهو هم اکنون به دنبال اضافه کردن 36٪ از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی است. این نشان می دهد که او در حال توسعه قدرت اشغال بخش دیگری از سرزمین های اشغالی است. در همین حال ، اردن تهدید کرده است که در صورت پیوستن نتانیاهو به دره اردن در سرزمین های اشغالی ، مداخله نخواهد کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد که اقدامات توسعه طلبانه نتانیاهو منجر به انتفاضه جدید و تشدید خشونت در سرزمین های اشغالی خواهد شد و این به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود. از طرف دیگر ، جامعه جهانی نیز تحت تأثیر کاخ سفید است. سازمان های بین المللی ، از جمله شورای امنیت سازمان ملل ، حتی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب ، نهادهای منطقه ای فلج و غیرفعال شده اند و قادر به پاسخگویی مناسب نیستند. اتحادیه عرب فقط بیانیه ای صادر کرد و ابراز عدم تمایل و توانایی مؤسسات بین المللی و کشورهای عربی مبنی بر عدم پاسخگویی مناسب به تجاوز اسرائیل.

در همین حال ، مردم فلسطین در تلاشند تا مانع از پیوستن کرانه باختری شوند. اما اگر رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد ، جنگ در منطقه و فلسطین از سر گرفته خواهد شد. با توجه به نیرویی که حماس و جهاد اسلامی باید در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ دهند ، مطمئناً اسرائیل آسیب جدی خواهد دید.

310311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا