بین المللی

جشن ملی آمریکایی‌ها به مجالی برای اعتراض علیه تبعیض نژادی تبدیل شد/ لغو سخنرانی ترامپ

به گزارش آسوشیتدپرس ، یک گروه بین المللی به نام 19 ژوئن در 19 ژوئن ، معروف به “روز آزادی” در ایالات متحده و تعطیلات در ایالات متحده ، روز جمعه در برابر تبعیض نژادی در ایالات متحده معترض شدند. بلند شد.

آبراهام لینکلن ، شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده ، برای اولین بار اعلامیه آزادی را در 22 سپتامبر 1862 صادر کرد و از اول ژانویه به مرحله اجرا درآمد ، اما هنوز تا پایان جنگ داخلی آوریل 1865 در بسیاری از مناطق کشور به اجرا درآمد. г.

در 19 ژوئن 1865 ، اعلامیه آزادی برده ها توسط یک سرباز مشهور به نام گوردون گرنجر خوانده شد. این روز هر سال در بسیاری از ایالت های ایالات متحده به یک تعطیلات ملی تبدیل شده است. اما امسال ، تقریباً یک ماه پس از قتل جورج فلوید ، مرد سیاهپوست که توسط پلیس در مینیاپولیس کشته شد ، کانکتور فرصتی شد علیه خشونت پلیس و نژادپرستی.

بیشتر ایالت ها و کلمبیا این روز را شناخته اند ، که ترکیبی از کلمات ژوئن و 19 ژوئن است ، به عنوان یک تعطیلات ملی ، مانند روز پرچم ، اما با اعتراضات سراسری به دنبال ترور جورج فلوید ، بسیاری از آمریکایی ها به ویژه سفیدپوستان از این پرونده آگاه شدند. آنها از آن قدردانی می کنند.

کریستین نو ، نماینده جمهوریخواه در داکوتای جنوبی نیز 19 ژوئن تصدیق کرد ، اما اعلام رسمی وی به معنای تعطیلات در ایالت نبود.

در شهر تنسی نشویل ، ده ها مرد سیاه پوست ، که اکثر آنها پلاکارد دارند ، صبح جمعه در سکوت در مقابل دادگاه کیفری تجمع کردند. معترضین خواستار پایان دادن به تبعیض علیه “برادران” خود در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شدند.

در ویسکانسین ، پرچم برای اولین بار صبح جمعه بر فراز ساختمان مجلس شورای ملی بلند شد و اولین مراسم ویژه به افتخار روز برگزار شد.

در رود آیلند ، جوانان جمعه شب راهپیمایی اعتراضی را برگزار کردند که خواستار اختصاص بودجه به پلیس نبودند و سرمایه گذاری برای جامعه سیاه انجام شد.

سخنرانی ترامپ به دلیل اعتراضات لغو شد

در همین حال ، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در 19 ژوئن اعلام کرد که از کاروان خارج نمی شود. وی در پیام خود گفت: “سیاست های وی که اکثر کارشناسان و سیاهپوستان عامل اصلی تبعیض نژادی در سالهای اخیر می دانند ،” بی عدالتی غیرقابل تصور برده داری و شادی غیرقابل مقایسه ای است که از زمان لغو برده داری بوجود آمده است. “

وی افزود: “این روز هم یادآور نقص در تاریخ ما است و هم نشانگر توانایی غیرقابل مقایسه مردم ما برای غلبه بر تاریکی است.”

در ابتدا قرار بود ترامپ در اوکلاهما صحبت کند ، اما تاریخ را به دلیل اعتراض به دلیل حضور وی در این رویداد تغییر داد. معترضین این هفته قبل از صحبت او جمع شدند.

در بحبوحه اعتراضات به دنبال ترور فلوید ، ترامپ از حتی سخنرانی تلویزیونی امتناع ورزید و از مردم خواست تا به صلح و اتحاد ملی بپردازند. از سوی دیگر ، وی تهدید کرد که در صورت ادامه اعتراضات ، معترضین توسط نیروهای امنیتی هدف قرار می گیرند. این اتفاق در طول بسیاری از اعتراضات مسالمت آمیز رخ داد.

انتهای پیام / 4106 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا