عمومی

بگویید اصلاح‌طلبان هم بیایند و مجوز بگیرند

: شما به اصلاح طلبان می گویید ، اگر می خواهند امر به معروف کنند ، بیایند و اجازه بگیرند. ما از همه پشتیبانی می کنیم همانطور که اصلاح طلبان می توانند اشتباه کنند ، انقلابیون و اصولگرایان نیز می توانند اشتباه کنند. برای همه احتمال خطا وجود دارد ، اما حق انجام خیر یا تعهد را باطل نمی کند. ما در کارخانه معروف نظارت تصویب نداریم. ”

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه اعتماد وی می نویسد: “به دست آوردن امر به معروف و نهی از منکر مطابق احکام اسلام یک تکلیف شرعی و واجب برای هر مسلمان است ، اما در سالهای اخیر و به دلیل برخی اقدامات و واکنشهای انتخاباتی ، این مسئله مهم در بازیهای سیاسی نیز مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که بسیاری مجوز اعطا شده به رائفی پور و همکارانش را با توجه به منشاء آن ، اقدامی در این راستا می دانند. با این حال ، جلیل محبی به عنوان دبیر ستاد استفاده از امر به معروف و نهی از منکر ، نه تنها این نکته مهم را انکار می کند بلکه تأکید می کند که “نظارت نظارت” در کارمندان به سبک هیئت امنا وجود ندارد.

آقای محبی اخیراً مجوز یک فعال سیاسی را برای فرماندهی مقامات بدنام دریافت کرده است که انتقادهای زیادی را برانگیخته است. حال که شرع نیازی به اجازه لذت بردن از امر به معروف و نهی از منکر ندارد ، آیا این دو سؤال نوعی تضاد تلقی نمی شوند؟

پیوستن به امر به معروف و نهی از منکر ، همانطور که گفتید ، یک پاسخ دینی و حق شهروندی است. همه می توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند که این نیز اجباری است ، اما در دنیای امروز برای چنین اقداماتی مانند سایر موارد ، گروه ها و سازمان های غیر دولتی شکل گرفته و مردم گرد هم می آیند تا کارهای سازگارتر و مورد نیاز خود را انجام دهند. مجوز دولتها و دولتها. اگرچه این کار بدون اخذ مجوز انجام می شود ، اما اخذ مجوز به این گروه مشروعیت مشروعیت می بخشد. شما می توانید به صورت جداگانه رأی دهید و به فعالیت سیاسی بپردازید ، اما می توانید مجوز حزب را بدست آورید و این فعالیت را از این شکل تعریف کنید. هیچ کس به شما نمی گوید چرا مجوز مهمانی ندارید ، اما اخذ این مجوز مشروعیت فعالیت افراد را به شما می دهد. این مورد در مورد افراد مشهور اتفاق می افتد و می توانید از داشتن حق قانونی یک حاکم اجازه کسب کنید. رهبر معظم انقلاب همچنین گفتند: “برای امر به معروف و نهی از منکر مناطق مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها حوزه مسئولان است. مردم باید از کارمندان بخواهند که شغل خوبی داشته باشند. “و نه به صورت درخواست.”

مشکل این است که طبق قوانین مربوط به صدور مجوز به سازمان های غیر دولتی (سازمان های غیردولتی) ، وزارت کشور وظیفه بازگرداندن کالاها را دارد ، نه مقر.

آره! در ایران ، برای به دست آوردن مجوز تأسیس سازمان های مردم نهاد و سازمان های غیردولتی ، لازم است که آنها را به عنوان وزارت کشور تعیین کنید ، اما مشکل این است که اخذ مجوز از وزارت کشور بسیار دشوار و البته وقت گیر است. در عین حال ، در پایان ، ممکن است شخص مجاز به این امر نباشد. به همین دلیل است که ما در کارخانه توانبخشی شرایط را تسهیل کرده ایم تا هرکسی که قصد راه اندازی یک شرکت سیمانی در این زمینه را دارد می تواند با تماس با ما مجوز مناسب را بدست آورد.

آیا این موازی نیست؟

قبلاً موازی بود. در یک زمان ، هم سازمان ملی جوانان و هم وزارت کشور مجوزهایی را به سازمان های غیردولتی و سازمان های غیردولتی صادر می کردند ، اما پس از مدتی فقط وزارت کشور مسئولیت آن را به دست گرفت. در آن زمان ، روند کار در وزارت کشور و اخذ مجوز می تواند 2 سال طول بکشد. اما در سازمان ملی جوانان این اتفاق به سرعت رخ داد. وضعیت امروز همین است. ما بارها و بارها می بینیم که یک مقام دولتی وقتی با یک دستور روبرو می شود به یک شخص مشهور می گوید: “خوب ، شما!” برای اینکه این افسر دیگر نتواند از این طریق در مقابل یک فرمانده مشهور رفتار کند ، ما به مجردها این اجازه را می دهیم تا به نوعی از آنها حمایت کنند.

آیا این مجوز اولین مجوزی است که به آقای رائفی پور اعطا شده است یا نه؟

نه ، این اولین مجوز نیست. ما از 6 آگوست 1998 ، وقتی آیت الله صدیقی مجوز سامان های معروف را صادر کرد ، ما در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست 400 پروانه صادر کرده ایم.

در زمینه امور چه تعداد مجوز به کارمندان مشهور داده اید؟

شماره دقیق را به خاطر نمی آورم ، اما تعداد آنها در موارد دیگر کمتر بود. پروانه آقای رائفی پور حدود یک ماه پیش ، در ژوئن صادر شد و اخیراً منتشر شد.

در کدام مناطق بیشترین مجوز را برای افراد مشهور دارد؟

در دفتر مرکزی شناخته شده ، 16 ولسوالی به عنوان اولویت هایی از جمله اقتصاد ، فساد ، فرهنگ و هنر و غیره مشخص شده است ، اما بیشتر مجوزهای صادر شده به مناطق “محیط” و “عفاف و حجاب” اختصاص یافته است. اگر مجوز اعطا شده در زمینه پرونده ها کمتر شناخته شده باشد ، به این دلیل است که در این زمینه کمتر کاربرد دارد ، اما اگر شخصی قصد کار در این زمینه را داشته باشد ، ما نه تنها به سرعت مجوز به وی می دهیم بلکه مواد قانونی نیز داریم. ما به او می آموزیم که بداند فرمانده نباید توهین کند ، تهمت بزند یا دروغ پخش کند. همچنین اگر مشکلی پیش آمد ، از یک مدیر شناخته شده حمایت می کنیم و وی را در تهیه لایحه همراهی می کنیم و وی را به عنوان وکیل معرفی می کنیم.

آیا مجوز برای گروه و دامنه خاصی اختصاص دارد؟

هیچ انحصاری وجود ندارد. ما فقط گفتیم که حداقل دو نفر از 7 عضو اول سمنان یا باید در زمینه ای که می خواهند کار کنند تجربه داشته باشند و به عنوان مثال چندین توییت در این زمینه ایجاد کرده اند یا اینکه تحصیلات آنها مناسب است. ما جلوی کسی را نمی گیریم ، فقط اطمینان می دهیم که هیچ کس از این مجوز سوء استفاده نمی کند.

چگونه اطمینان حاصل کنیم که ملاک شما تجربه سوءاستفاده نیست؟

این فقط توییت نیست. سرانجام ، فرد باید در منطقه ای که قصد کار دارد ، اقدام و واکنش نشان دهد. اگر یک جوان 18 ساله بخواهد بدون هیچ منشأ و فعالیت سیاسی مجوز دریافت کند ، ما به او مجوز نمی دهیم ، اما وقتی فرد سابقه ای دارد ، این کار را انجام می دهیم. نکته این است که اگر روزی مردم به این باور برسند که می توانند دستور دهند که مقامات شناخته شوند و مسئولان از آن چشم پوشی نکنند ، می توان امیدوار بود که این مجوزها به تنهایی از بین بروند. برخی از مخالفان گفتند که دستور مشهور نیازی به مجوز ندارد. این دقیقاً هدف ماست ، اما تا آن زمان ما باید از فرماندهان حمایت كنیم و در این زمینه خط قرمز نداریم.

یعنی اگر شخصی از دیدگاه سیاسی با آقای رائفی پور مخالفت کند و شما درخواست کنید ، آیا این مجوز به وی اعطا می شود ، یا این امتیاز کاملاً در دست یک طیف خاص است؟

شما به اصلاح طلبان می گویید اگر می خواهند فرمان معروف را بگیرند بیایند و اجازه بگیرند. ما از همه پشتیبانی می کنیم همانطور که اصلاح طلبان می توانند اشتباه کنند ، انقلابیون و اصولگرایان نیز می توانند اشتباه کنند. برای همه احتمال خطا وجود دارد ، اما حق انجام خیر یا تعهد را باطل نمی کند. ما تأیید ستاد معروف احیا را نداریم.

و سؤال آخر این است که با توجه به اینکه ستاد توان بخشی بودجه دولت دارد ، آیا شرکت هایی که مجوز فعالیت دارید ، بودجه دریافت می کنند یا خیر؟
ما موظفیم بودجه دولت خود را بین ستادهای استان توزیع کنیم ، که مستقل عمل می کنند و به ما گوش نمی دهند ، و این پول تقریباً به طور کامل بین آنها توزیع می شود. بنابراین ما از این عناصر پشتیبانی مالی نداریم. اگر هرکدام از این افراد برای کمک مالی به ما مراجعه کنند ، ما می خواهیم به آنها کمک کنیم ، اما ما پول برای انجام این کار نداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا