اجتماعی

در مقابله با کرونا فضای کارخانه‌ ها باید تحت کنترل دانشگاه های علوم پزشکی باشد

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در مواجهه با تاج ، فضای کارخانه باید تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی باشد ، اظهار داشت: حضور یک بیمار می تواند بیشتر اوقات بروز این بیماری را افزایش دهد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر قاسم جان بابایی در سفر به استان ماركسی برای بررسی وضعیت برخی مراكز پزشکی كرونری تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک و ضمن ارزیابی زیرساختهای بهداشتی استان و روند تهیه خدمات پزشکی بیماران مبتلا به کروناویروس در این استان در جلسه استانی کنترل و کنترل بیماری کرونور ویروس اظهار داشت: کاهش تعداد مرگ و میر و شاخص مرگ و میر هدف اصلی این وزارتخانه در مبارزه با کورو ویروس است ، برای این ظرفیت مهم باید مورد استفاده قرار گیرد همه گزینه های موجود

وی افزود: به منظور کاهش مرگ و میر عروق ویروس کرونا ، لازم است تیم سازی خانه و محله و برنامه های پیشگیری راه اندازی شود و همه تلاشها باید توسط کارمندان صورت گیرد تا تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا افزایش یابد. بیماری افزایش نمی یابد. “

وی اظهار داشت: بسیاری از مرگ و میرها در خانه های سالمندان در کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است که به هیچ وجه گزارش نشده است ، اما در ایران اسلامی فرهنگ مراقبت از سالمندان در خانه به عنوان سرمایه زنده به این معنی است که در این زمینه قربانی های زیادی نداریم. و این فرهنگ باید در کشور ما تقویت شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: استان مرکزی یکی از بهترین استان های کشور است که با شیوع تاج ویروس سروکار دارد و با وجود شرایط نامطلوب تاج استان های همجوار ، اجرای برنامه های کاربردی و مشارکت عمومی باعث شده است تا استان مرکزی در این فرآیند درخشش داشته باشد. .

coronavirus خاص و مخرب است

وی گفت: “ویروس تاج خاص و مخرب است و بافت های مختلف بدن را از بین می برد.” با وجود مطالعات بسیاری در این زمینه در همه نقاط جهان ، هیچ درمانی خاص و قطعی برای این ویروس پیدا نشده است.

وی گفت: “مهمترین راه برای درمان کورو ویروس ، مراقبت از کار مناسب است.”

وی گفت: “علی رغم اینكه دارای بزرگترین و بهترین زیرساختهای پزشکی است ، شیوع كروناویروس در آمریكا به یك شورش خیابانی تبدیل شده است و آنها هنوز نتوانسته اند ویروس و مشکلات آن را كنترل كنند.”

یان بابایی یادآور شد: این واقعیت که موج اول ویروس تاج در ایران حاکم شده است به این دلیل است که از ولی فقیه تا دولت و همه عناصر سیستم وارد میدان می شوند و به عنوان حامی وزارت بهداشت برنامه ای را علیه این ویروس ایجاد می کنند. اگر این شرایط ادامه پیدا کند ، می توانیم در این زمینه به موفقیت های زیادی برسیم.

وی اظهار داشت: من به عنوان عضو وزارت بهداشت دست همه افرادی را که در این روند با وزارت بهداشت بوده اند می بوسم. زیرا این همدلی و هارمونی موجب شده است تا وزارت بهداشت و نظام اسلامی حفظ شود.

خطر انتقال تاج باقی مانده است

وی گفت: “با وجود بسیاری از موفقیت ها ، نمی توان گفت که وضعیت در کشور ما برای کورو ویروس مطلوب است. از آنجا که روزهای آینده غیرقابل پیش بینی است و پس از شیوع کرونا در کشور ما ، بسیاری از کشورها تماس با ما را قطع کرده اند ، اما اکنون تعداد آلوده شده ها در این کشورها از ما بیشتر است و این به دلیل جزئیات ناشناخته در مورد ویروس است. ،

معاون وزیر بهداشت افزود: کمتر از یک و هفت دهم تخت بیمارستان برای هر 1000 نفر در ایران و یک و دو دهم در بخش دولتی وجود دارد اما در برخی از کشورهای اروپایی شش تا شش تخت در هر هزار نفر وجود دارد. ” وجود دارد. با وجود این امکانات بالقوه ، کمبود تخت در بیمارستان های این کشورها به یک مشکل تبدیل شده است.

دکتر جان بابایی گفت: “هنوز هم خطر فوران تاج در استان مرکزی وجود دارد و بنابراین دستگاه های ذیربط باید ارزیابی کلی از این استان انجام دهند و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنند و نسبت به رفع آن اقدام کنند. با برنامه “.

وی افزود: عامل کنترل ویروس تاج در ایران یک نیروی کار فرهیخته و کارآمد بوده است ، بنابراین تقویت دانشگاه های علوم پزشکی در استان مرکزی باید یکی از اولویت های مهم مدیران ارشد استان باشد ، زیرا امروز به همه دنیا رسیده است. به این نتیجه رسیدند که هرچه در سلامتی موثرتر باشند ، آسیب های کمتری نیز متحمل می شوند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: دهجاران ، بهورزان ، شوراهای روستا ، بسیجی ، بسیجی محلات و اقشار از جمله دارایی های ارزشمند کشورمان در تقابل هدفمند و موفق با کرونا هستند و تقویت این گروه ها و حمایت آنها می تواند تعداد آنها را کاهش دهد. بیماران کرونری باید موثر و در دستور کار قرار گیرند.

جان بابایی اظهار داشت: مجتمع استان مرکزی باید تمام تلاش خود را بکند تا از تشدید چرخه بیماری کورنا جلوگیری شود ، در غیر این صورت هرچه امکانات پزشکی و تختخواب بیمارستانی در نظر داشته باشید برای مدت زمانی کوتاه اشغال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از مراکز صنعتی کشور است ، فضای کارخانه باید تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی باشد زیرا عفونت بیمار می تواند بیماری رو به رشد را افزایش دهد.

لزوم ایجاد فرهنگ تقابل با تاج در اقشار مختلف جامعه

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از مشکلات ویروس تاج این است که هر چقدر از امکانات استفاده شود ، مرگ و میر ناشی از آن را نمی توان به صفر کاهش داد ، بنابراین تنها راه کاهش مرگ و میر جلوگیری از آن است. توزیع “. این بیماری است که باید در همه اقشار مختلف جامعه پرورش یابد.

دکتر جان بابایی افزود: تأسیس دانشگاه علوم پزشکی ، تقویت شبکه بهداشت ، وجود 18000 مرکز بهداشت ، بیش از پنج هزار مرکز بهداشت از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با افزایش تولید بیمار می توان کاهش داد. .

وی اظهار داشت: تشخیص ، تشخیص زودرس و مراقبت از بیماران عروق ویروس کرونا وظیفه اصلی مراکز درمانی است ، اما بیماران ویروس کرونا باید در یک بیمارستان بزرگ با تجهیزات پزشکی و تیم های تخصصی تحت درمان قرار بگیرند. دانشگاه علوم پزشکی مارکازی باید بیماران ویروس کرونا را در شهرها نگه دارد. “” از استان های کوچک خودداری کنید و در اسرع وقت به بیمارستان های مجهز در مرکز استان منتقل شوید.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در هر شهری که کمیته علمی و تخصصی و تجهیزات مدرن وجود داشته باشد ، میزان مرگ و میر کمتری وجود دارد ، بنابراین باید ظرفیت استان برای مقابله کامل با کورو ویروس در زمینه تختخواب های بیمارستانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توجه ” قرار داده شود

جان بابی همچنین تأکید کرد: بیماری ویروس کرونا قلب یک بیماری پیچیده و کشنده است و معالجه و برخورد با آن نیاز به مهارت و تجربه دارد. بنابراین برای از بین بردن آن باید در قالب تیم های تخصصی با تجهیزات مدرن انجام شود.

به گزارش وبدا ، در طول سفر ، دکتر جان بابایی به همراه محمدحسن اسفاری نماینده مردم اراک ، هونداب و کومیجان در مجلس شورای اسلامی برای بازدید از زیرساخت های منطقه درمانی از بیمارستان امیرکبیر اراک بازدید کردند.

علاوه بر این ، بازدید از بیمارستان امیرالمومنین ، شرکت در جلسه کنترل و کنترل ویروس تاج استان و یک جلسه بررسی سلامت و ایمنی در شازند از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا