اجتماعی

ضرورت ایجاد مراکز جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب/هزینه ۶۰۰هزار تومانی برای عقیم‌سازی هر سگ

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهرداری تهران ، ایجاد مراکز جدید برای پرورش سایر سگ های ولگرد در مناطق مختلف تهران را ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد سگ های ولگرد ، زیاد است ، لازم است برای ارائه خدمات بهتر و مراقبت های بهداشتی سایر مراکز باید در مناطق مختلف تهران ارائه شوند.

ارس حسینی میلانی در گفتگو با مجله زنده خبری ، وی در مورد بازدید خود از مرکز پرورش سگ های ولگرد کهریزک گفت: در حال حاضر مرکز نگهداری و نگهداری سگ های ولگرد در این مرکز در کهریزک؛ در حالی که ظرفیت این مرکز برای پرورش و مراقبت از 300 سگ است.

وی با اشاره به بخش های مختلف مرکز کهریزک گفت: مرکز سگ های ولگرد دارای معالجه ، عقیم سازی ، شستشو ، پخت و پز و پخت و پز ، قرنطینه و نگه داشتن سگ های سالم و بیمار است اما ظرفیت آن محدود است و به بخش های مختلفی نیاز است. از این مرکز ” به ویژه ، بخش های پزشکی و عقیم سازی باید توسعه پیدا کنند.

عضو شورای شهرداری ادامه داد: البته شرکت صنعت و مشاغل در حال ساخت تسهیلات اضافی برای نگهداری سگ است.

حسینی میلانی با بیان اینکه در مرکز کهریزک نیز شاهد استقرار دائمی دامپزشکان هستیم ، افزود: این شرکت برای صنعت و مشاغل در حال مذاکره با سازمان دامپزشکی است تا از همکاری هرچه بیشتر اداره امور شهری و سازمان دامپزشکی به ویژه در مورد سگ های ولگرد

وی همچنین با اشاره به آب آشامیدنی مورد استفاده سگ های ولگرد: “وضعیت آب در این مجموعه تا حدی بهبود یافته است.”

سخنگوی کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری همچنین در مورد هزینه های تغذیه نوت ، معالجه و نگهداری سگ های ولگرد گفت: عقیم سازی هر سگ حدود 500000 تا 600000 تومان هزینه دارد ، در حالی که سایر هزینه ها در کل یک میلیون تومان هزینه دارد.

حسینی میلانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات ، اظهار داشت: یکی از ظرفیت هایی که باید در پیشبرد مشکلات و حل مشکلات شهری در نظر گرفته شود ، استفاده از ظرفیت های عمومی است. و سازمان های محیط زیست. ” این سازمان ها قبلاً فعالیت هایی را ترتیب داده بودند و مراکز توانبخشی را در برخی مناطق دیگر راه اندازی کرده بودند.

وی با تمجید از نگرانی های فعالان حقوق حیوانات اظهار داشت: حیوانات فعال می توانند نقش مهمی در ساماندهی حضور سگ های ولگرد در مناطق شهری و همچنین کاهش هزینه ها داشته باشند.

حسینی میلانی خواستار ایجاد مراکز جدید برای نگهداری سایر سگ های ولگرد در مناطق مختلف تهران شد و گفت: با توجه به تعداد زیاد سگ های ولگرد در مناطق همجوار تهران و همچنین پارک های جنگلی ، باید زمینه های بهتری فراهم شود. خدمات و تحقیقات ” سلامت سایر مراکز در مناطق مختلف تهران باید تأمین شود.

وی با تأکید بر لزوم نظارت فصلی بر جمعیت سگ های ولگرد در مناطق همجوار منطقه شهری تهران و پارک های جنگلی ، اظهار داشت: در مورد وضعیت سگ های ولگرد در منطقه شهری تهران و جمعیت آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست و بدون این اطلاعات نمی توان اطلاعاتی در دست گرفت. چشم انداز جامع ” وی درگیر ساماندهی سگهای ولگرد و تصمیم گیری در ابعاد مختلف بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای شهرداری با اشاره به لزوم تهیه تجهیزات کوچک برای درمانگاه پزشکی در مرکز مراقبت از سگ در کهریزک و توسعه مراکز در سایر نقاط تهران ، گفت: ضروری است اهمیت موضوع را هم برای شورا و هم برای شهرداری در نظر بگیرید. ” تأمین بودجه کافی برای تأمین زیرساختها ، امکانات پزشکی و ایجاد مراکز مراقبت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا