استانی

واحدهای فناور مرکز رشد صاحب آزمایشگاه می‌شوند/ تولید الکل 70 درصد در مبارزه با کووید

ظرفیت آزمایشگاه؛ خدمات پژوهشی 11 / رئیس دانشگاه اسلامی آزاد قائمشهر:

گروه استانی آژانس آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 11000 آزمایشگاه و سمینار و بیش از 147000 تجهیزات تخصصی ، 12 پژوهشکده و 125 مرکز تحقیقاتی در خدمت جامعه علمی ، پژوهشی و صنعتی کشور است. این مجتمع در قالب سیستمهای آزمایشگاهی Saha ، SATA و شریک استاندارد ، برای هرگونه خدمات آزمایشگاهی دانشمندان و صنعتگران در سراسر ایران آماده است.

بیشتر بخوانید:

تولید و اشتغال علمی با ظرفیت علمی و آزمایشگاهی

هزاران دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در خدمت جهش تولید علمی و نوآوری است

15 آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر مشغول به کار هستند

بر این اساس ، ما قصد داریم در یک سری گزارش ها و گفتگو با دانشمندان ، محققان ، صنعتگران و دیگران ، این ظرفیت بزرگ را برای خدمت به کشور ارائه و اطلاع رسانی کنیم. در این شماره (11) و در مصاحبه با پیمان ولی پور ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد قائمشهر ، خدمات آزمایشگاهی ، کار و تحقیقاتی در این دانشگاه ارائه شده است. بیایید مکالمه را با هم دنبال کنیم:

آنا: ظرفیت آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

ولی پور: یکی از مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی شمارش و حل مشکلات منطقه ای و ملی است. این نکته در اظهارات مقام معظم رهبری با بیانات مختلف در سالهای اخیر تکرار می شود که دانشگاه باید مطابق با شعار سال و اهداف انقلاب اسلامی شرکت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با بیش از 100 کارگاه آموزشی ، آزمایشگاهآزمایشگاه ها و سالن ها در خدمت دانشجویان و دانشکده ها برای انجام تحقیقات هستند و سعی می کنند منوهای مقام معظم رهبری را به عمل تبدیل کرده و با حل مشکلات ، برخی از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر در تلاش است آموزش های لازم برای ایجاد شغل و مهارت را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا بتوانند پس از یا در حین تحصیل ، ظرفیت لازم برای اشتغال و اشتغال را بدست آورند.

شرح خدمات آزمایشگاهی استاندارد سازه های فلزی و بتونی

آزمایشگاه کلون قائمشهر

برای این منظور ، با توجه به زمینه های مختلف فرصت های شغلی موجود در زمینه تحقیق ، ارتباط لازم با صنعت و زمینه مربوطه ایجاد شده و نیازهای نیروی انسانی با نوع در نظر گرفته شده از تخصص استخراج می شود. با توجه به اطلاعات به دست آمده در هنگام انتخاب رشته ، به دانشجویان در مورد فرصتهای شغلی موجود مطابق با رشته انتخاب شده مشاوره داده می شود و آنها مهارت لازم را برای واجد شرایط بودن برای شغل پیشنهادی دارند.

در همین راستا تفاهم نامه هایی با صنایع و سازمان های ذیربط امضا شده است تا دانشجویان به عنوان کارآموز در این مراکز معرفی شوند تا از این طریق بتوانند با آنها بهتر آشنا شده و مهارتهای عملی را کسب نمایند.

به عنوان مثال ، اگر بخواهیم نمونه ای از الگوی اشتغال گرا برای جذب دانش آموزان ارائه دهیم ، می توانیم به تولید لباس فرم مدارس سما و لباس کارمندان شاخه های قائمشهر مراجعه کنیم.

روند طراحی و دوخت این لباس ها توسط اساتید و دانشجویان طراحی لباس ، خیاطی و طراحی پارچه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر انجام شد و این کار در ابعاد مختلفی از جمله گام برداشتن در جهش تولید ، پشتیبانی جوانان و کارآفرینی ، اعتماد به نفس و ایجاد اعتماد به نفس. این به نفع دانشجویان در اجرای پروژه عملی و درنهایت دستاوردهای اقتصادی برای دانشجویان ، مدرسین و واحد دانشگاه است.

آنا: در دانشگاه خود چه دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی دارید؟

ولی پور: GC-Ms (GC- طیف سنجی) ، AA S (جذب اتمی) ، UV-Vis (طیف سنجی با دید UV) ، آزمایشگاه خودکار (microautolab) ، Rt-PCR (PCR در زمان واقعی) ، PCR ، Gel Doc ، Ultra Sonic ، STM (دستگاه کشش و فشار) برای خدمات آزمایشگاهی استاندارد است.

این دستگاه دارای کاربردهایی نظیر پایداری شستشو ، پایداری نوری ، تستر مقاومت نخ ، تستر قدرت فرش ، آزمایشگاه رنگ آمیزی آزمایشگاه رنگی HT 6 و آزمایشگاه رنگ آمیزی نمونه آزمایشگاهی و مقاومت در برابر سایش است.

برای سرویس دهی تست های استاندارد سازه های فلزی و بتونی ، تست های تخصصی مقاومت بتن ، تست مقاومت فشاری بتن ، آزمایش تفریق بتن ، آزمایش تعیین چگالی فله سیمان ، آزمایش غلظت طبیعی سیمان هیدرولیک ، تست برای تعیین استحکام کششی ملات سیمان ، آزمایش برای تعیین مقاومت خمشی ملات سیمان هیدرولیک و آزمایش برای تعیین نرم شدن سیمان پرتلند باید با استفاده از دستگاه نفوذ پذیری هوا و غیره انجام شود.

همچنین ، ارائه تست های استاندارد واحدهای کشاورزی به عوامل؛ ضبط با تعیین درصد چربی شیر ، آزمایش کیفی و کمی سموم ، آزمایش انواع سمپاش آبیاری بارانی ، آزمایش خاک: تعیین (SP) (صد اشباع کامل) – تعیین (EC) (هدایت الکتریکی توخالی) – تعیین (PH) (اسیدیته هویت) – تعیین (OC) (آلی) – تعیین کربنات کلسیم ((آهک)) – تعیین گچ – تعیین فسفر قابل جذب – تعیین پتاسیم و غیره

سرانجام ، به منظور ارائه آزمایش های استاندارد شده در واحدهای معدنی ، ابتدا باید سطح سطح مشخص شود و سپس اندازه ذرات توزیع شود. تعیین شاخص کاهش و زاویه احتمالی عوامل دیگر برای سرویس دهی آزمایش های استاندارد در واحدهای معدنی است.

آزمایشگاه ها و سمینارهای گروه رایانه نیز با همکاری گروه کامپیوتر – متناسب با مهارت و کارآفرینی (سمینار برنامه نویسی ، سمینار تجارت دیجیتال ، آزمایشگاه طراحی سخت افزار و دیجیتال ، آزمایشگاه اینترنت ، آزمایشگاه شبکه و سمینار تحقیق پیشرفته) توسعه داده شده است.

آنا: این دستگاه ها از چه گروه های تحقیقاتی و توسعه ای استفاده می کنند؟

ولی پور: اینها دستگاه های آزمایشگاهی هستند برای دوره های لیسانس در رشته های مهندسی و علوم پایه مانند شیمی ، مهندسی شیمی ، زیست شناسی ، محیط زیست و مهندسی عمران ، مهندسی نساجی ، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در اساتید دانشیار ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می شود.

آنا: آیا آزمایشگاههای شما شریک آزمایشگاه استاندارد شده اند؟

ولی پور: پس از پیگیری های انجام شده ، ما تاکنون مجوز آزمایشگاه های فیزیکی و شیمیایی با 6 پارامتر دریافت کرده ایم که شامل COD ، DO ، TDS ، BOD ، TSS ، نیترات و دما است و برای اخذ مجوزهای دیگر مشورت می کنیم.

آنا: مراحلی را که می توانید برای گسترش آزمایشگاه و دانش علمی دانشگاه خود بردارید ، توضیح دهید.

ولی پور: به منظور ارتباط با صنعت و معرفی دانش آموزان به بازار کار و ارتقاء مهارت دانشجویان ، سعی کردیم تفاهم نامه های مختلف تفاهم را با ادارات مختلف ، موسسات و پژوهشگاه های مختلف در استان مازندران امضا کنیم. به دست آوردن تجهیزات بسیار سنگین از مدار برای تجهیزات کارگاهی نیروگاه های صنعتی ، امضای تفاهم نامه با آموزش شهری در قائمشهر ، امضای تفاهم نامه با سازمان مهندسی کشاورزی مازندران ، امضای تفاهم نامه انطباق با شرکت علمی معدن D Shond Sho امضای تفاهم نامه با یک سازمان فنی و متخصصان استان مازندران و اخذ مجوز از مرکز مدیریت مهارت ، آموزش و مشاوره شغلی این سازمان و بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر توسط دانشجویان (در سال تحصیلی و قبل از وقوع تاج) نمونه هایی از این توافق نامه ها هستند.

آنا: با توجه به شعار سال (پرش تولید) ، در آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد جدید خود برای کمک به رونق و جهش تولید چه برنامه هایی دارید؟

ولی پور: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر دارای یک مرکز رشد با بیش از 20 واحد فناوری و شرکت دانشبونیان مستقر در آن است ، برای رفاه واحدهای فناوری و پرش به سمت تولید ، ما مقدمات لازم را برای یک آزمایشگاه مجهز در مرکز رشد آماده کرده ایم . در حال بهره برداری است

آنا: در سیستمهای صحرا و ساتا چه فعالیت هایی دارید؟

ولی پور: اطلاعات و کارگاههای آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر در سیستم های مربوطه ثبت شده و از طریق این سیستم ها دستورالعمل های زیادی به مراکز آزمایشگاهی شعبه انجام می شود و مشتریان خدمات را دریافت می کنند.

آنا: آیا شما توانستید در هنگام مبارزه با کورو ویروس محصولات بهداشتی تولید کنید؟

ولی پور: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ، حادثه تاج و رنج یک درد و رنج اجتماعی و آزمایشی برای دولت و ملت بود. شعبه اسلامی دانشگاه آزاد قائم شهر با توجه به رشته های مختلف فنی و مهندسی ، علوم انسانی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، با آغاز شیوع ویروس کرون به طور عملی وارد این زمینه شد و تلاش کرد تا در زمینه های مختلف ماموریت دانشگاهی خود را انجام دهد. .

70 درصد تولید الکل با مشارکت یک واحد فناوری در مرکز رشد دانشگاه اسلامی واحد قائم شهر (در زمینه مهندسی شیمی و زیست شناسی) ، ارائه سفارشات تولید انواع مختلفی از ژل ها و ضد عفونی کننده های مربوط به شیمی و مهندسی شیمی ، تولید ماسک و ماسک بیمارستان این موارد شامل مشارکت مهندسی نساجی ، طراحی لباس و همکاری با بسیج دانشجویی ، ضد عفونی و ضد عفونی سطوح و معابر در سطح شهر با امکانات دانشگاه و حضور کارشناسان آزمایشگاه ارائه خدمات مشاوره خانواده با مشارکت معلمان روانشناسی و آموزش است.

آنا: آیا توانستید به شبکه فناوری آزمایشگاهی معاون صدراعظمی بپیوندید؟

ولی پور: بله ، تمام اطلاعات آزمایشگاه ها و امکانات تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در سامانه معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت شده است.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا