فرهنگ و هنر

“ایرانشهر ” و “خانه هنرمندان” درگیر مشکلات اقتصادی جدی

حسین حسین مظفر آستانه ، مدیر تئاتر ایرانشهر ، مشکلات جدی اقتصادی در خانه هنرمندان ایران را تأیید کرد و گفت: “خانه هنرمندان ایران ورشکستگی اعلام نکرده است ، اما با مشکلات اقتصادی بسیار جدی روبرو است.”

وی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، درباره وضعیت فعلی خانه هنرمندان ایران و اینکه این مکان گفته می شود ورشکسته شده است توضیح داد: خانه هنرمندان ایران اعلام ورشکستگی نکرده بلکه شرایط اقتصادی بسیار نامناسبی دارد و برای پوشاندن جریان فعلی خود با مشکلات جدی روبرو است. هزینه ما امیدواریم که افراد مسئول ، به ویژه شهرداری ، در مورد این وضعیت فکر کنند.

مظفر آستانه با اشاره به جایگاه خانه هنرمندان در بین همه طیف های هنری ، افزود: این خانه در تمام این سالها به ثبات رسیده و با همه هنرمندان ارتباط موثری داشته است. این خانه فضایی را برای هنرمندان در زمینه های مختلف ایجاد می کند و مکانی قابل احترام برای سیستم ما است.

وی در مورد حمایت شهرداری از خانه توضیح داد: “خانه هنرمندان بودجه هایی را تصویب کرده توسط شهرداری – که مسئولیت آن را بر عهده دارد” – که اگرچه در شرایط عادی است اما همه هزینه های موجود در این مکان را پوشش نمی دهد و خانه ای که درآمد آن از کافه ها ، مغازه ها و. گالری ها او هزینه های باقی مانده را پرداخت کرد.

مصاف افزود: “با وقوع تاج و بسته شدن فعالیت های فرهنگی و هنری ، درآمد خانه هنرمندان به صفر رسیده است. در این شرایط بودجه مصوب شهرداری مسئولیتی ندارد. امیدوارم متولیان امر درباره این خانه فکر کنند.”

مدیر تئاتر ایرانشاه همچنین در مورد از سرگیری فعالیت های این تئاتر توضیح داد: این تئاتر همچنین به مسائل اقتصادی می پردازد و حتی در پرداخت کارمندان خود نیز مشکل دارد. با این وجود طی چند روز آینده تصمیم نهایی را برای از سرگیری تئاتر اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: “برخی از گروه های تئاتر نیز آمادگی خود را برای اجرای این تئاتر اعلام کرده اند. امیدواریم در مورد چگونگی ایجاد این تئاتر به نتیجه برسیم.”

مسافر آستانه تأکید کرد: همه اصرار دارند که تئاتر را شروع کنیم. البته گروه هایی که متقاضی نمایش هستند نیز با اطمینان می دانند که شرایط عملکرد با قبل از کرونا قابل مقایسه نیست و باید با حداقل ها سر و کار داشته باشند.

سرانجام دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره آخرین وضعیت جشنواره و انتشار فراخوان آن گفت: “ما هنوز در حال یادگیری هستیم.” اما همانطور که همه ما می دانیم ، اوضاع بسیار بد است و ثبات وجود ندارد. با این حال ، امیدوارم که در مورد انتشار فراخوان نتیجه بگیریم.

به گزارش مجله زنده خبری ، خانه هنرمندان ایران در دهه 70 تاسیس شد. این خانه که در خیابان ایرانشهر در پارک هنرمندان واقع شده ، زمانی پادگان بوده و بعدها به خانه ای برای هنرمندان ایرانی تبدیل شده است.

این خانه در طول سالهای فعالیت خود توانست اعتماد هنرمندان مختلف را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا