استانی

شور حسینی در خانه‌ها – مجله زنده خبری

مجله زنده خبری / گلستان رئیس سرویس تبلیغات اسلامی گرگان گفت: امروزه اگر نتوانیم مراسم عزاداری سنتی محرم را در حسینیه و مساجد برگزار کنیم اما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پیوستن به نهضت ‘هر خانه حسین است’ می توانیم شکایت کنیم. آقای ابا عبدالله حسین (ع) “. ) و همراهان وفادار خود را به روشی متفاوت داشته باشید.

در مصاحبه با مجله زنده خبری ، حجت الاسلام والمسلمین حسن نیشابوری اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه امسال ، به دلیل شیوع تاج ویروس ، قبل از محرم جلسات مختلفی با هیئت های مذهبی ، نماز ، روحانیون ، سران منطقه ، روستاییان و گروه های مختلف برگزار کردیم. از شهر ” ما تأکید کردیم که حفظ سلامت مردم در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات تأکید شد که در صورت حفظ پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری به نفع شماست و خدای ناکرده کسی در مجلس امام حسین (ع) به ویروس تاج آلوده می شود.

رئیس سرویس تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اینکه ما 550 هیئت مذهبی فعال و در مجموع 550 نمازگزار معتبر در گرگان داریم ، افزود: هیئت های مذهبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری را در ایام محرم برگزار می کنند.

نیشابوری ادامه داد: تاکنون یک مورد عزاداری واحدی نداشته ایم که با نقض پروتکل های بهداشتی انجام شده است. این نشان می دهد که کارکنان هیئت های مذهبی و مساجد ما به بلوغ کامل رسیده اند و مطابق با سیاست های نظام عمل می کنند.

وی فعالیت های مذهبی را هدف گیری در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر برگزاری مراسم چهره به چهره مطابق پروتکل های بهداشتی ، هیئت های مذهبی نیز مراسم خود را در فضای مجازی پوشش می دادند.

رئیس سرویس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه امروز هر یک از خانه ها یا تلفن های ما می تواند حسین باشد ، توضیح داد: در تختخوابی که امروز برای عزاداری ایجاد شده است ، قدرت انتخاب ایجاد می شود و از وضعیتی به هوشیاری رسیده ایم. شور.

نیشابوری اظهار داشت: امسال شاید ما بتوانیم از 30 درصد ظرفیت حضور در مساجد و هیئت ها استفاده کنیم اما 70 درصد باقی مانده با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

وی اظهار داشت: کسانی که حتی در سالهای اخیر حتی یکبار وارد مسجد یا حسینیه نشده اند ، امروزه با ورود به فضای مجازی ، به دلیل حجم زیاد نمایش های مذهبی ، مطمئناً با این فضا روبرو می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا