فرهنگ و هنر

کنکور گردشگری لغو نمی‌شود – مجله زنده خبری

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش و گردشگری ، آزمون توریسم به رغم ترس از شرکت کنندگان در شرایط حساس کرونا ، به موقع انجام می شود. این امتحان قرار است این جمعه 15 مرداد با حضور بیش از 6000 داوطلب برگزار شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، آزمون جامع (ملی) جامع برای دوره کوتاه مدت گردشگری برای 7 مارس سال گذشته برگزار شد ، اما به دلیل شیوع ویروس Corona به تعویق افتاد. مدیرکل آموزش و پرورش و گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از اواسط تیرماه خبر داد که این آزمون در 15 آگوست در 30 استان و منطقه آزاد برگزار می شود. این آزمون به هفت دوره تقسیم می شود: “مدیریت فنی خدمات گردشگری” ، “راهنماهای مسافرتی ایران” ، “راهنماهای گردشگری طبیعت” ، “راهنماهای سفر” و همچنین سه دوره جدید “مدیریت عمومی امکانات توریستی” ، “كارشناس ارزيابي برنامه اجرا” و “مدير فني” “برنامه سازگاري” انجام خواهد شد.

تعداد داوطلبان آزمون توریسم 6411 نفر است که بیشترین تعداد شرکت کننده از استانهایی است که هم اکنون در ایالت قرمز Corona حضور دارند. استان تهران با بیشترین تعداد نامزدها با 1.561 نفر ، خراسان رضوی با 561 نفر ، فارس با 445 نفر و اصفهان با 417 نفر در صدر جدول آمارهای گنداندکان قرار دارند.

اکنون که زمان برگزاری آزمون نزدیک شده است ، نگرانی برخی از شرکت کنندگان شدت گرفته است. به گزارش مجله زنده خبری ، شرکت کنندگان در برخی استانها نامه هایی را به اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ارسال کرده اند که درخواست لغو یا تعلیق در این امتحان را دارند ، و پس از آن مدیرکل آموزش و گردشگری در وزارت میراث فرهنگی است. در تهران صحبت از گردشگری و صنایع دستی است. یکی از داوطلبان کنکور استان اصفهان به مجله زنده خبری گفت: شماره کابینه واضح است و آنها هنوز نتوانسته اند اعتراض خود را به یک مقام رسمی ارائه دهند و به این استان گفته شده است که اگر نمی خواهند شرکت کنند ، لغو می کنند که نه. پول را برگردان ممکن است سهمیه شما ذخیره نشود.

طبق قوانین موجود ، هر داوطلب حق دارد سه بار امتحان جامع گردشگری را بگذارد. اکثر شرکت کنندگان در صورت از دست دادن سهمیه خود نگران هستند. برخی دیگر از کاندیداها در استان های سرخ ابراز نگرانی در مورد چگونگی پیروی از پروتکل های تست سلامت دارند. یکی از داوطلبان به مجله زنده خبری گفت: “در شرایطی که اوضاع گردشگری مشخص نیست و بیش از شش ماه است که گردشگری بسته است ، چه منطقی و لزومی برای انجام آزمایش گردشگری با 6 هزار و 400 داوطلب وجود دارد؟” همه این کارگران گردشگری بیکار هستند ، چرا باید گروه بزرگ دیگری به بیکاران اضافه شود؟ آیا در شرایط فعلی یک استراتژی برای این آزمون وجود دارد؟

زاهد شفیعی ، مدیرکل آموزش و گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این نگرانی ها به مجله زنده خبری گفت:

وی با توجه به نگرانی برخی از داوطلبان درباره برگزاری این آزمون برای شیوع کروناویروس و افزایش تعداد استانهای سرخ ، اظهار داشت: داوطلبان مشکلی برای لغو آزمون ندارند و می توانند آزمون بعدی را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا سهمیه امتحان بعدی در صورت انصراف به دلیل سه سهم محدود برای داوطلبان این امتحان از بین می رود ، مدیرکل آموزش و گردشگری گفت: سهمیه هر كاندیدای حساب نشده است و داوطلبان می توانند ثبت نام كنند و دفعه دیگر که امتحان را امتحان می کنند.

شفیعی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه فسخ مسترد می شود؟ وی گفت: باید ببینیم تعداد افراد شرکت نکردند و دلیل عدم شرکت در آن چیست. هرچه تصمیمی گرفته شود ، قطعاً منافع مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا