اجتماعی

۲۰ تا ۲۵ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند/ کرونا از یک ماه پیش از شناسایی رسمی در ایران بود

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای در حال ظهور و عود در موسسه پاستور درباره تحقیقات انجام شده از طریق تست های سرولوژی گفت: “آزمایش های سرولوژی مبتنی بر کیت های ELISA است و از ماه آوریل برای انجام آزمایش های مختلفی استفاده شده است.” بررسی های انجام شده توسط معاون وزیر بهداشت در شهرهای مختلف به ویژه در شهرهای بزرگ نشان می دهد که حدود 18.5٪ از کل جمعیت برای Covid-19 در اوایل ماه مه مثبت است. اگر برخی از اعتراضات این مطالعات را جدی نگیریم ، امروز حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت کشور یک عفونت عروق ویروس کرونا را تجربه کرده اند.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر کوهید 19 بیمار مبتلا به بیماری های تنفسی است که در اواخر دسامبر سال 2019 توسط چین توسط جهان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری در ابتدا به عنوان یک بیماری تنفسی شناخته شده بود اما بعداً علائم دیگری به علائم آن اضافه شد و خاطرنشان کرد: امروز تخمین زده می شود 40 تا 50 درصد از افراد آلوده به ویروس آنها را نداشته باشند. هیچ نشانه ای از این بیماری نشان نمی دهد و درصد قابل توجهی از بیماران نیز به نوعی خفیف بیماری مبتلا می شوند که به هیچ وجه نمی توانند به کروناویروس شک کنند. درصد کمی از افراد به اشکال شدید بیماری مبتلا می شوند و به ناچار در بیمارستان بستری می شوند و متأسفانه می میرند. افرادی که به شدت بیشتر مبتلا می شوند ، غالباً مسن تر بوده و دارای یک بیماری زمینه ای هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پاستورال گفت: اگر ما بتوانیم یک واکسن موثر علیه ویروس را در جامعه بین المللی معرفی کنیم ، می توانیم خوشبین باشیم که شیوع ویروس کنترل بیشتری داشته باشد ، اما باید نسبت به این واکسن واقع بینانه عمل کنیم. واکسن شگفتی نخواهد بود. زیرا ابهامات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد. در تولید واکسن هایی که ساخته می شوند ، 100 درصد هدف گذاری نشده است ، اما کارخانه های واکسن به دنبال کارایی 60 تا 70 درصد هستند.

مصطفوی اظهار داشت: با توجه به مدت زمان واکسن ، تعداد تزریقات و زمان انتشار آن در ایران ، نباید به وسایل استفاده از واکسن در کوتاه مدت اعتماد کنیم. فاصله جسمی ، شستن منظم دست و استفاده از ماسک ها هنوز ابزاری هستند که انتظار می رود از واکسن موثرتر باشد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوظهور و عودهای انستیتوی پاستور ، دو شاخص وجود دارد ، میزان مرگ و میر و میزان مرگ و میر ناشی از عفونت در بیماریهای عفونی است. مورد اول میزان مرگ و میر در افراد با تظاهرات بالینی را نشان می دهد.در مورد Covid-19 ، شیوع آن از ابتدای روزها دو تا سه درصد است. اما با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افراد فاقد علائم بالینی این بیماری را ایجاد می کنند ، میزان مرگ و میر ناشی از عفونت افزایش می یابد. این شاخص میزان مرگ و میر در افراد آلوده را نشان می دهد ، که در Covid-19 0.4 تا 0.5 است. این بدان معناست که چهار تا پنج نفر در هر هزار نفر می توانند از ویروس بمیرند. در مقایسه با آنفولانزای فصلی ، تاج چهار تا پنج برابر بیشتر از آنفولانزای فصلی را می کشد.

وی با اشاره به شیوع جهانی مرگ و میر گفت: “سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند كه 20 میلیون نفر در سراسر جهان تاكنون به این بیماری آلوده شده اند و 730،000 نفر فوت كرده اند.” این آمار توسط PCR تأیید شده است و اکثریت قریب به اتفاق افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند دارای علائمی هستند. ما انتظار داریم که تعداد مبتلایان جامعه جهانی ده ها یا صدها برابر بیشتر از اعلام شده باشد. میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلب و عروق ویروس کرونا بیشتر از گزارش سازمان بهداشت جهانی است. آزمایش PCR به راحتی در هیچ جای دنیا در دسترس نیست ، زمان ، ابزار و مهارت نمونه گیری مهم است و همه اینها برای تعداد بیماران مهم است.

مصطفوی درباره شیوع بیماری Covid-19 اظهار داشت: این بیماری ابتدا در چین آغاز شد اما پس از گذشت یک یا دو ماه آن شیوع اصلی این بیماری در اتحادیه اروپا شد و پس از مدتی شیوع اصلی آن به آمریکا منتقل شد. خاورمیانه و آفریقای شمالی چهارمین منطقه بزرگ عروق ویروس کرونا در جهان است. ایران نسبت به سایر کشورهای جهان از ابتلا به این بیماری همه گیر شده است و به دلیل تعداد موارد گزارش شده ، ایران از نظر تعداد موارد در رتبه دهم یا یازدهم قرار دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پاستورال ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل جایگاه در این رتبه بندی ، جمعیت و امکانات و تجهیزات کشورها است. انتظار می رود کشورهایی که جمعیت بیشتری دارند و تجهیزات مدرن تری دارند موارد بیشتری را گزارش دهند. علاوه بر این ، کشورهای شفاف تر گزارش های دقیق تری ارائه می دهند. اگر تعداد پرونده ها را با توجه به تعداد پرونده های هر میلیون نفر طبقه بندی کنیم ، ایران دارای موقعیتی بالاتر از 50 است و قطر در این رده بندی مقام اول را دارد.

وی گفت: “اروپا در هفته های اخیر اپیدمی را به طور نسبی کنترل کرده است ، اما گزارش ها در هفته های اخیر در آلمان و ایتالیا نشان می دهد که شیوع آن کشورها رو به کاهش است.” افزایش.

وی ادامه داد: “قاره آمریکا هنوز در حال پیشرفت است. این مسئله در جنوب شرقی آسیا و آفریقا نیز وجود دارد.” کشورهای مختلف در منطقه خاورمیانه شرایط متفاوتی دارند و شیوع این بیماری در سراسر منطقه هنوز مشخص نشده است. در مقایسه با همسایگان جنوبی خود ، ایران از نظر آلودگی به ازای هر میلیون نفر جمعیت بهتر است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوظهور و مکرر مؤسسه پاستورال با بیان اینکه تاکنون بیش از 300000 مورد و بیش از 16000 مرگ و میر در ایران وجود دارد ، گفت: اولین موارد ابتلا به این بیماری در ایران 20 فوریه در کوم اعلام شد. مسلم است وقتی بیماری با مرگ تشخیص داده می شود. یعنی تاخیر در شناسایی آن وجود داشته است و اگر در نظر بگیریم مدت زمان عفونت و مرگ حدود سه هفته است ، یعنی ویروس در حدود یک ماه قبل از شناسایی رسمی ورود آن در کوم و در عین حال در برخی استانهای دیگر نیز گسترش می یابد. گزارش های سایر کشورها همچنین نشان می دهد که تشخیص بیماری در برخی از کشورهای دیگر به تأخیر افتاده است.

به گفته مصطفوی در ایران ، تقریباً سه چهارم افرادی که از این بیماری درگذشت بیش از 60 سال دارند. افرادی که حداقل یک بیماری عمده بالای 60 سال دارند ، حدود 85 درصد مرگ و میرها را در کشور تشکیل می دهند. در بلغارستان و سایر کشورهای جهان مردان بیشتر از زنان آلوده و مرگ و میر آنها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات کنترلی که از نیمه دوم اسفندماه در کشور آغاز شد ، اوج بیماری در نیمه اول فروردین ماه تجربه شد اما با اقدامات کنترل و اقدامات دوردست اجتماعی و حمایت جدی از طرف مردم توانستیم همه گیر این بیماری را بشکنیم. این کاهش تا اوایل ژوئن ادامه داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پاستورال با بیان اینکه از نیمه دوم فروردین ماه ظرفیت آزمایش های آزمایشگاهی گسترش یافته است اظهار داشت: “پس از حدود یک ماه و نیم توانایی آزمایش فقط بیماران بستری در بیمارستان ها ، شرایط لازم برای آزمایش سرپایی فراهم شد.” تقریباً از ابتدای ژوئن روند افزایش موارد گزارش شده در کشور مشاهده می شود و تا دو هفته پیش ادامه می یابد ، در نتیجه ، اوج روزانه موارد گزارش شده دوباره نسبت به نیمه اول فروردین ماه بیشتر است.

وی افزود: خوشبختانه طی هفته های اخیر در اکثر استان ها روند نزولی نسبی مشاهده شده است.

مصطفوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی بیماران ، گفت: روزانه 25 تا 30 هزار آزمایش انجام می شود و روزانه بطور متوسط ​​2500 بیمار معرفی می شود. مراکز 16 و 24 ساعته برای بیماران مشکوک طراحی شده است. علاوه بر این ، پروتکل های بهداشتی به اصناف مختلف ارائه می شود که باید همزمان با افتتاح مراکز رعایت شود. همه این ابزارها به همراه پروتکل های درمانی ، برای جلوگیری از شیوع بیماری ، به طور مشترک کار می کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پاستورال با بیان اینکه حدود 2.5 میلیون شغل در کشور شناسایی شده و با توجه به پروتکل های لازم ، گفت: واقعیت این است که درصد پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی مختلف یکسان نیست. ” گزارش های معاون وزیر بهداشت در هفته های اخیر نشان می دهد که در برخی از واحدهای صنفی و اماکن مانند دفاتر ، مساجد ، هتل ها و پیاده راهها ، رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به ماه قبل کاهش یافته است ، به این معنی که باید این مکان ها مرتباً باشد. مشاهده شده.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تست های سرولوژی اظهار داشت: تست های سرولوژی مبتنی بر کیت های ELISA است و از ماه آوریل برای تست های مختلف استفاده می شود. مطالعات انجام شده توسط معاون وزیر تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در شهرهای مختلف ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، نشان می دهد که حدود 18.5 درصد از کل جمعیت در اوایل ماه مه ، سرمی مثبت برای Covid-19 داشتند. این بدان معناست که بیش از 80٪ از افراد از این عفونت جان سالم به در نبردند. البته شایعاتی در مورد سایت های نمونه برداری و حساسیت تست تشخیصی مورد استفاده وجود دارد ، اما آزمایش های دیگر سرولوژیکی در ماه مه به صورت محدودتر در سازمان انتقال خون انجام شد که سطح سرمی مثبت حدود 20٪ را نشان می داد.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: اگر برخی از اعتراضات این مطالعات را جدی نگیریم ، امروز حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت کشور یک عفونت کرونری را تجربه کرده اند. افرادی که آلوده می شوند می توانند دوباره آلوده شوند ، اگرچه گفته می شود عود بیماری از نوع اصلی آن خفیف تر است. علاوه بر این ، مدت زمان ایمن سازی ناشناخته است. بنابراین افراد آلوده نباید بیش از حد خوش بین باشند.

وی گفت: “برخی از کشورها مانند ایران و عربستان سعودی دو موج همه گیر را تجربه کرده اند. عوامل مختلفی در این مسئله دخیل بوده اند مانند عادی سازی اوضاع توسط مردم و از سرگیری آنها.” “یک لحظه مهم دیگر برای ما ، ما است.” ما هنوز جمعیت نسبتاً جوانی داریم و میانگین سنی جمعیت کشور 31 سال است. این تعداد در اتحادیه اروپا 42 سال و در ایالات متحده 38 سال است. کشوری که جوانتر است معمولاً میزان مرگ و میر کمتری دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پاستور با اشاره به ابعاد اقتصادی کووید 19 ، گفت: وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت در فشار آوردن به ایران در مبارزه با این بیماری مؤثر است.

مصطفوی در رابطه با لزوم توجه کشورها به شیوع بیماریهای عفونی ، اظهار داشت: تاج نشان داده است که کشورها باید همچنان به بیماریهای عفونی به عنوان یک موضوع مهم در امنیت درمانی توجه کنند. تاج عقب نخواهد ماند مگر اینکه همه سازمان ها ، ایالت ها و نهادها برای کنترل بیماری با هم همکاری کنند.

رئیس مرکز تحقیقات نوظهور و بیماریهای مکرر موسسه پاستور در پاسخ به این سؤال که درباره ادعاهای انگلیس و روسیه درباره واکسن تاج سوال شده است ، گفت: “معمولاً پنج تا 10 سال طول می کشد تا واکسن در برابر یک بیماری عفونی ایجاد شود.” وقتی در شرایط اضطراری قرار داریم ، این دوره به دلایل مختلف قطعاً کوتاه تر خواهد بود. به عنوان مثال ، شرکت های واکسن خطرات بیشتری را به خود می گیرند و برخی از مراحل را کوتاه می کنند ، که معمولاً در یک بازه زمانی طولانی اتفاق می افتد. هدف اصلی تولید واکسنی نیست که بسیار مؤثر باشد. هدف مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده دستیابی به واکسن 60٪ در مرحله اول است. خوش بینانه ترین سناریو این است که یک تا یک سال و نیم بعد از شروع تحقیقات واکسن ، این واکسن به صورت انبوه تولید می شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد کشورهایی مانند روسیه ، چین ، انگلستان و ایالات متحده در مراحل مختلف تولید واکسن پیشرفت دارند. این واقعیت که برخی از این کشورها به مرحله تزریق در انسان رسیده اند فقط آغاز مرحله کارآزمایی بالینی است که خود دارای مراحل مختلفی است. این ادعا باید پس از ادعای تولید واكسن مورد نظر توسط سازمانهای مختلف بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا