عمومی

اسرائیل و پرونده‌سازی علیه رژیم‌های عرب

این گفته هیچ ارتباطی با وضعیت عادی سازی روابط امروز رژیم های مرتجع عربی و اسرائیل ندارد ، زیرا این رژیم که با بحران اقتصادی روبرو است ادعا می کند که کشورهای عربی 200 میلیارد دلار به یهودیان بدهکار هستند. ایدی کوهن ، مشاور سیاسی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل اخیراً به یک شبکه عبری گفته است که کشورهای عربی باید برای اخراج یهودیان از خاک خود غرامت بپردازند.

کوهن که سخنگوی رسمی دپارتمان ارتباطات عربی رژیم صهیونیستی به حساب می آید ، ادعا می کند که دولت های عربی طی 70 سال گذشته اموال یهودیان را مصادره و آنها را از کشور خود اخراج کرده اند.

وی ادعا می کند که میزان اموال مصادره شده یهودیان ، بدون محاسبه ارزش افزوده ، بالغ بر 200 میلیارد دلار است که اسرائیل به دنبال طرح پرونده های قضایی علیه کشورهای عربی در دادگاه های بین المللی است.

این مقام صهیونیستی که سخنان و اظهارات ضد و نقیض وی در صف اول رسانه های منطقه ای و جهانی قرار دارد ، ادعا می کند که اسرائیل پرونده های کاملی را در لیست اموال مصرانه یهودیان توقیف کرده و به زودی آنها را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه خواهد کرد.

برخی از یهودیان میرزاحی در سرزمینهای اشغالی همچنین ادعا کردند که قسمتهای مهم سرزمینهای مدینه به اجداد آنها تعلق دارد و عربستان سعودی باید زمین ها را به یهودیان بنی قریظه ، بنی نضیر و بنی کینکا که در اوایل اوایل اطراف مدینه زندگی می کردند ، بازگرداند. روزهای اسلام به فرزندان آنها. دادن.

این قبیله یهودی که از شرق و به طور عمده از کشورهای عربی به سرزمین های اشغالی مهاجرت می کنند ، منتظر عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان هستند تا مسئله مصادره اراضی نیاکان خود را در سطح سازمان های بین المللی مطرح کنند.

تجربه نشان داده است که صهیونیستها در هر کشوری که روابط خود را برقرار می کند ، همیشه با قطعیت ادعا می کنند که آنها در چنین کشورهایی حق تاریخی دارند.

در مصر ، هنگامی که صهیونیست ها از مناطق شرم الشیخ و العریش در مصر خارج شدند ، 30 میلیارد دلار از دولت انور سادات رئیس جمهور وقت مصر برای تسهیلاتی که در شرم الشیخ ساختند ، دریافت کردند.

در سال 1967 ، در جریان جنگ شش روزه ، ارتش رژیم صهیونیستی این دو منطقه را اشغال کرد و چندین کازینو برای جذب گردشگر ساخت و دو دهه بعد با توافق کمپ دیوید ، این دو منطقه به دولت مصر تحویل داده شد.

همین اتفاق برای آلمان افتاد و صهیونیست ها به دلیل ادعای مصادره اموال یهودیان در طول جنگ جهانی دوم ، از دولت آلمان غرامت زیادی دریافت کردند.

اکنون نوبت کشورهای عربی است و صهیونیست ها ادعا می کنند که این کشورها اموال شهروندان یهودی را مصادره و آنها را اخراج کرده اند و با امتیازاتی که در حال وقوع است ، کشورهای عربی باید 200 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی بپردازند!

این اتهامات باید به عنوان یک هشدار جدی برای رژیمهای مرتجع عربی که با این رژیم ارتباط دارند ، صرف نظر از ماهیت اسراف صهیونیستها تلقی شود.

پیامدهای حقوقی اینگونه ادعاهای حقوقی برای کشورهای عربی شدید و پرهزینه خواهد بود ، زیرا سازمانهای بین المللی که در حال بررسی اینگونه پرونده های حقوقی هستند تحت سلطه لابی صهیونیست ها قرار دارند.

یک خطر احتمالی برای عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی این است که ابوظبی می تواند برخی از جزایر خلیج فارس را به اسرائیل اجاره دهد ، در این صورت این امر تهدیدی بالقوه برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

همین امر در مورد دو جزیره تیرانا و صنافیر اتفاق افتاد که طی آن عربستان سعودی این دو جزیره را از مصر خریداری کرد و پس از عادی شدن روابط تل آویو و ریاض ، باید به طور مشترک توسط رژیم های سعودی و اسرائیل اداره شوند. دو جزیره استراتژیک تیرانا و صنافیر که مساحت آنها 113 کیلومتر مربع است ، خلیج عقبه و دریای سرخ را به هم متصل می کنند.

این دو جزیره در ژوئن 1967 توسط اسرائیل اشغال شد و طی جنگ رمضان 1973 بین مصر و اسرائیل توسط ارتش مصر دوباره آزاد شد.

ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سال 2016 این دو جزیره را به قیمت 16 میلیارد دلار به عربستان سعودی فروخت و رژیم آل سعود باید تجهیزات نظامی مشترکی را با همکاری رژیم صهیونیستی بسازد.

310311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا