اقتصادی

باغهای اِرم در فارس احداث می‌شود

مجله زنده خبری / فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح ایجاد “باغ مجتمع های علمی و گردشگری ارم” در 36 شهر استان فارس وارد مرحله برنامه ریزی شده است.

محمدمهدی گاسمی روز دوشنبه (19 اکتبر) به خبرنگاران گفت که در مرحله اول این پروژه ، در هر شهر و بر اساس ظرفیت ، یک باغبان یا انجمن باغداران در آن شهر باغ فرهنگی اصلی را در یک مجموعه جمع آوری و ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام نگه داشتن همه ارقام موجود در یک مکان و افزودن ارقام جدید است ، افزود: دیدن جاذبه های مختلف آن برای گردشگران امکان پذیر خواهد بود.

گاسمی افزود: با ایجاد “باغ مجموعه های ارم” ، فرصت تحقیق و پژوهش برای محققان و متخصصان و دانشجویان واجد شرایط نیز از سایر جنبه های علمی آن بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه فارس با داشتن اقلیم متنوع و تاریخچه باغداری ، قطب تولید محصولات باغی در کشور است ، افزود: فارس در سطح و تولید محصولات باغی در کشور رتبه نخست را دارد ، بنابراین این استان به عنوان ویترین محصولات باغی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 15 درصد سطح و تولید محصولات باغی متعلق به آن استان است ، افزود: در محصولاتی مانند انجیر ، انار ، انگور و گل محمدی ، رتبه اول ؛ برای بادام ، خرما و مرکبات ، رتبه دوم و برای سیب ها – سومین تولید کشور است.

گاسمی اظهار داشت: تلفیق ظرفیت باغبانی استان فارس با ظرفیت گردشگری ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به همراه خواهد داشت ، بنابراین طرح ایجاد باغ مجتمع های علمی و گردشگری در ارم وارد مرحله برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا