فرهنگ و هنر

ولیعصر یک باغ-خیابان است / نگاه حفاظتی بر طرح تفصیلی ولیعصر حاکم شود

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: خیابان ولیعصر یک خیابان باغی است که به طور تاریخی تاریخ مدرن را می گوید و تاریخ ، فرهنگ و ارزش های طبیعی در سراسر خیابان ولیعصر تبلور یافته است.

به گزارش مجله زنده خبری ، علی آتا با اشاره به جلسه با مدیران شهرداری از تأخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهی و حفاظت در خیابان ولیعصر انتقاد کرد و گفت: ما در حال تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلی آن با رویکرد حفاظتی در هر دو حوزه میراث فرهنگی و تاریخی و میراث طبیعی هستیم ، اما علی رغم پیگیری ها ، این کار هنوز کامل نشده و متأسفانه تبدیل به یک آشفتگی در شهرداری

وی با بیان اینکه در حال حاضر متولی طرح ساماندهی و اصلاح طرح تفصیلی محور ولیعصر به اشتباه سازمان زیباسازی شهرداری تهران است ، گفت: معمولاً او باید مسئولیت معاون برنامه ریزی شهری را بر عهده داشته باشد اما متولی پروژه سازمان زیباسازی است. مدیریت کافی برای راهنمایی مشاور پروژه را ندارد.

آتا در ادامه انتقادات خود از تأخیر در ارائه طرح ساماندهی در خیابان ولیعصر گفت: به جای اینکه سازمان زیباسازی را به سمت معاون شهردار شهرداری جهت تهیه طرح ولیعصر هدایت کنیم ، مشاور فردی است که شهرداری را مدیریت می کند. حیف است “

وی افزود: طرح جزئیات ولیعصر (عج) نیاز به تغییر سریع دارد تا از میراث فرهنگی و طبیعی ارزشمند ولیعصر در برابر تجارت و تخریب محافظت شود.

آتا با تأکید بر اینکه ساماندهی محور ولیعصر یکی از اهداف و برنامه های شهردار تهران است ، گفت: شهردار محترم تهران در ده برنامه ارائه شده به شورا ، برجسته سازی محور ولیعصر و ثبت جهانی آن را برجسته کرد.

به گزارش روابط عمومی تهران ، وی گفت: تمرکز ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی به میراث فرهنگی و تاریخی و میراث طبیعی ولیعصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا