بین المللی

تاکید سازمان ملل بر آتش‌بس در میانمار پیش از انتخابات

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش بس در میانمار پیش از انتخابات روز یکشنبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و از تشدید درگیری ها در ایالت راخین ابراز نگرانی کرد ، زیرا صدها نفر از مسلمانان روهینگیا از داشتن تابعیت محروم هستند. در انتخابات شرکت کنید.

به گزارش آسوشیتدپرس ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در 23 مارس خواستار آتش بس در همه نقاط جهان شد و استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل گفت گوترش این درخواست را روز جمعه تکرار کرده است. وی گفت که تمرکز بر مبارزه با شیوع ویروس تاج و موارد در میانمار است.

دوجاریک همچنین گفت دبیرکل معتقد است که برگزاری انتخابات سازمان یافته ، صلح آمیز و معتبر فرصتی مهم برای کمک به توسعه میانمار ، اقدامات بشردوستانه ، حقوق بشر و اصلاحات دموکراتیک ، از جمله کنترل غیرنظامی ارتش است. گوترش همچنین امیدوار است که این انتخابات به زمینه ای برای بازگشت پناهندگان به روشی ایمن و آبرومند کمک کند.

دولت میانمار از به رسمیت شناختن روهینگیا به عنوان شهروندان این کشور یا حتی یک گروه قومی امتناع می ورزد و جمعیت مسلمانان بدون تابعیت هستند.

در اوت سال 2017 ، ارتش میانمار در واکنش به حملات شبه نظامیان در راخین ، حمله بزرگی را علیه روهینگیا آغاز کرد و بیش از 700000 مسلمان را مجبور به فرار از بنگلادش برای فرار از امنیت کرد. سال گذشته ، یک مأموریت حقیقت یاب سازمان ملل تخمین زد که حدود 600000 روهینگیا هنوز در ایالت راخین در شرایط بد زندگی می کنند.

در انتخابات روز یکشنبه ، 37 میلیون رأی دهنده برای ثبت نام ثبت نام کردند ، اگرچه ناظران گفتند که افزایش بیماری عروق ویروس کرونا قلب میزان مشارکت مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا