عمومی

ساعت بدن، ریتم‌های فصلی و باز هم کرونا

درک ریتم های فصلی و ساعت بدن می تواند در ترمیم تاج تأثیر بگذارد.

به گزارش مجله زنده خبری ، یک شهروند آنلاین “تحقیقات جدید نشان می دهد که ساعت ها و تقویم ها در سیستم ایمنی بدن می تواند ما را مستعد بیماری یا آسیب دیدگی در ساعات خاصی از روز یا ماه های سال کند. درک بهتر این ریتم ها ممکن است در درمان و پیشگیری از بیماری هایی مانند Covid-19 مثر باشد. همچنین به پاسخ این س answerال کمک می کند که چرا برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا تمایل به حمله در زمستان دارد. علائم بیماری های دیگر ، مانند مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) ، اغلب در تابستان بدتر می شود.

اگرچه مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است ریتم های “شبانه روزی” فصلی یا روزانه در عملکرد ایمنی بدن ما وجود داشته باشد ، اما این هنوز در بسیاری از افراد تأیید نشده است.

دکتر کتی ویس ، استادیار کالج سلطنتی جراحان در ایرلند گفت: “قرن ها شناخته شده است که مردم در معرض ابتلا به بیماری های خاص در زمستان هستند ، اما ما هنوز واقعاً نقش بدن خود را در آن درک نمی کنیم.” مطالعه جدید

درک بهتر ریتم های فصلی و ساعت بدن می تواند در درمان و پیشگیری از بیماری هایی مانند Covid-19 موثر باشد. همچنین به پاسخ این س helpsال کمک می کند که چرا برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا تمایل به حمله در زمستان دارد. علائم بیماری های دیگر ، مانند مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) ، اغلب در تابستان بدتر می شود.

ویس و همکارانش خون را از حدود 329،261 شرکت کننده در مطالعه Biobank انگلیس – که بیش از یک دهه سلامت حدود نیم میلیون انگلیسی را ردیابی کرده است – بررسی کردند تا تأثیر زمان و روز را ببینند. نمونه ها. سلولهای ایمنی موجود در آنها یا نه.

آنها نوسانات قابل توجهی در تعداد گلبولهای سفید خون و علائم در خون یافتند ، که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن ما ممکن است قوی تر یا ضعیف تر باشد ، بسته به اینکه در چه ساعتی از روز یا فصلی باشد.

ویس گفت: “این نشان می دهد که ممکن است ساعت ها و تقویم های داخلی در سیستم ایمنی بدن وجود داشته باشد.” از همه مهمتر ، این تغییرات و نوسانات به عوامل محیطی یا سبک زندگی یا سطح ویتامین D مربوط نیست.

دکتر راشل ادگار از کالج امپریال لندن ، که در حال مطالعه نحوه استفاده ویروس ها از ریتم شبانه روزی است ، گفت: “این نشان می دهد که چنین تغییراتی در سیستم ایمنی بدن ما به دلیل ساعت بدن ، مکانیسم های ذاتی و طبیعی است که به ما امکان می دهد.” برای کمک به گسترش آنها “زمان را دنبال می کند و چیزها را با توجه به زمان مرتب می کند.”

در واقع ، نوسانات روزانه مشاهده شده در این مطالعه نشان دهنده الگوهای ادگار است که قبلاً در موش ها ثبت شده بود. در ابتدای دوره فعالیت در موش ها ، سلول های سفید خون در غدد لنفاوی جمع می شوند و با رسیدن موش ها به مرحله استراحت ، در خون حمل می شوند. آنچه در این غدد لنفاوی رخ می دهد ، کلیدی در درک پاسخ ایمنی بدن ما به واکسن ها و ویروس هایی مانند Sars CoV-2 است.

پروفسور تامی مارتینو از دانشگاه گوئلف در انتاریو کانادا گفت: “یافته های ساعت بدن تأیید مهیجی برای ضروری بودن زمان بیولوژیکی برای سلامتی انسان است.” ما می توانیم از این درک جدید از زمان بیولوژیکی برای هدایت رفتار خود استفاده کنیم ، شاید فعالیت هایمان را در شب یا زمستان محدود کنیم. “هنگامی که مقاومت ما کم است ، باید در معرض عوامل بیماری زا قرار بگیریم.”

ادگار گفت: “در موش ها در طول روز.” [با ویروس] به چالش کشیده شده ، پیامدهای عمده ای در پاسخ ایمنی در روزهای آینده دارد. “این ، همراه با شواهدی مبنی بر اینکه واکسن آنفلوانزای فصلی در صبح موثرتر از بعد از ظهر است ، به وضوح نشان می دهد که برخی از واکسن های Sars CoV-2 ممکن است در ابتدای روز بهتر عمل کنند.”

این نظریه آزمایش نشده است ، و ویس نتایج خود را با دقت تفسیر می کند. از نظر تکاملی ، تعادل در فعالیت سلولهای ایمنی بدن با زمانی که به احتمال زیاد فعال هستید منطقی است.

دکتر جان اونیل از شورای تحقیقات پزشکی کمبریج ، که قبلاً نشان داده بود سلولهای دخیل در ترمیم آسیب بافتی عبور می کنند ، گفت: “ساده ترین تفسیر این است که سیستم ایمنی بدن شناخت و مبارزه می کند.” در طول روز سریع زخم می شود “عوامل بیماری زای بالقوه در طول روز تکامل یافته اند تا عملکرد بهتری داشته باشند ، زیرا این زمانی است که افراد بیشتر در معرض عوامل بیماری زا قرار می گیرند.”

پروفسور تامی مارتینو ، مدیر ارشد تحقیقات قلب و عروق در دانشگاه گوئلف در انتاریو ، کانادا ، گفت: “این یافته ها شواهدی هیجان انگیز از چگونگی ضروری بودن زمان بیولوژیکی برای سلامت انسان است.” از منظر سبک زندگی ، ما می توانیم از این درک جدید از زمان بیولوژیکی برای هدایت رفتار خود استفاده کنیم ، شاید فعالیت هایمان را در شب یا زمستان محدود کنیم. “هنگامی که مقاومت ما کم است ، باید در معرض عوامل بیماری زا قرار بگیریم.”

در مطالعه جداگانه ای که هفته گذشته منتشر شد ، مارتینو دریافت که ترکیب میکروبیوم روده در موش ها نیز از ریتم شبانه روزی پیروی می کند.

منبع: گاردین

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا